iTunes - importkvalitet - AIFF eller hvad.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 01-10-10 16:20

Hejsa.

Hvad vil I anbefale når iTunes skal spilles over et rimeligt musikanlæg
som Arcam Movie 5.1.

Original CDer er AIFF kvalitet, ca. 10 MB/min.
Apple Loosless, ca. 30% af AIFF.
AAC, ca. 20% af AIFF og

Mp3, ca. 10% af AIFF, vil jeg ikke have - mener jeg kan høre
kvalitetsforringelse -hulhed-.

Man må vel sige, at filstørrelser i dag ikke skal afgøre
importkvaliteten.

Et er hvad mine øre i dag kan opfatte, noget andet kan være noget
praktisk i forhold til importkvaliteten.

Gode råd modtages med tak.

Michael C.

Fra : Heine Svendsen

Dato : 01-10-10 17:07

Den 01-10-10 17:20, Michael Corfitsen skrev:
> [...]
> importkvaliteten.
>
> Et er hvad mine øre i dag kan opfatte, noget andet kan være noget
> praktisk i forhold til importkvaliteten.

MP3 kan jo indstilles til både 160kbps, 196 og højere, og så
er det nok lige så godt som aac - men fylder også lige så
meget. MP3 er muligvis kompatibelt med flere apparater(?)

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-10-10 17:28

On 2010-10-01 17:20:16 +0200, Michael Corfitsen said:

> Hvad vil I anbefale når iTunes skal spilles over et rimeligt musikanlæg
> som Arcam Movie 5.1.

Absolut et lossless format. Og hvis Apple lossless passer dig bedst, så
brug det. Jeg bruger FLAC, fordi det passer bedre til min afspiller.
Du kan altid konvertere ét lossless format til at andet, hvis du får
behov for det senere.
Fx med Max http://sbooth.org/Max/

Glem alt om MP3 og AAC, hvis du har plads. Når først musikken er
ødelagt, kan den ikke konverteres tilbage.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-10-10 00:38

michael-corfitsen@stofanet.invalid (Michael Corfitsen) writes:

> Hvad vil I anbefale når iTunes skal spilles over et rimeligt musikanlæg
> som Arcam Movie 5.1.

En digital indgang og så en digital udgang som i fx Airport express til
at tale med din forstærker.

Mht ripning så et "lossleess" format...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-10 12:45

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> importkvaliteten.
>
> Et er hvad mine øre i dag kan opfatte, noget andet kan være noget
> praktisk i forhold til importkvaliteten.

Apple Lossless ... hvis du påtænker at bruge
iTunes/iPods/iPhones/AppleTV

FLAC hvis du vil bruge andre dimser ..

/thomas