Dataforbrug iPhone 4 1. måned
Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-10-10 12:27

99,03 MB fra 1/9-30/9 og jeg har ikke sparet på noget. Jeg har stort set
dimset og pudset hele tiden, og alligevel kommer jeg ikke over 100 MB.
Utroligt at teleselskaberne kan sælges de enorme abonnementer de fyrer
af som en selvfølge.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Martin [6000]

Dato : 01-10-10 12:37

Den Fri, 01 Oct 2010 13:26:34 +0200 skrev Flemming Rubini:

> [...]
> dimset og pudset hele tiden, og alligevel kommer jeg ikke over 100 MB.
> Utroligt at teleselskaberne kan sælges de enorme abonnementer de fyrer

Heh ja. Man skal gå til den for at bruge det.

Har haft min 3GS i 3 måneder nu ca. og har forbrugt ca. 1GB totalt på
data (Wifi ikke medregnet), så jeg får i al fald ikke problemer med det
kommende abb. på 1GB max pr. måned.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-10-10 12:47

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> dimset og pudset hele tiden, og alligevel kommer jeg ikke over 100 MB.
> Utroligt at teleselskaberne kan sælges de enorme abonnementer de fyrer

Jamen er det ikke kunderne, der er megalomane og vil have flatrate? De
er slet ikke klar over, hvor lidt man bruger. Da Telia lavede deres
oprindelige iOn-abonnement, var der en grænse på 2 GB om måneden. Folk
hylede og skreg over, at det ikke var ubegrænset. Der var ingen der
tænkte på, at man ikke kunne komme derop i nærheden, selv om man
downloadede konstant i en hel måned. Grænsen var vel kun sat, for at det
ikke blev misbrugt f.eks. ved at nogle pirater fik sat noget andet
udstyr på abonnementet og kørte fildeling over det.
Jeg har samme erfaring som dig. Jeg har et Telia Flex abonnement
med 300 MB data om måneden for 50,- kr. Det er mere end rigeligt. Der er
intet abonnement derudover. Så ringer og SMS'er jeg lidt, så jeg har
telefon for mindre end kr. 100,- om måneden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-10-10 13:18

> [...]
> intet abonnement derudover. Så ringer og SMS'er jeg lidt, så jeg har
> telefon for mindre end kr. 100,- om måneden.

Sjov anvendelse af megaloman gnæk gnæk.

Telia har godt fat i folk. Men jeg får nu 500 MB er det vist for 49,-
.... ... hov ... ... de har sat den op til 1 GB for 49,-

<http://www.unotel.dk/mobil/services.asp>

Det er en jungle at finde rundt i. Disse store tal om et forbrug man
ikke har en klap forstand på. Hvor meget skider man på en måned?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-10 13:05

> [...]

> dimset og pudset hele tiden, og alligevel kommer jeg ikke over 100 MB.
> Utroligt at teleselskaberne kan sælges de enorme abonnementer de fyrer

det ved jeg nu ikke .. det kommer _meget_ an på hvordan du bruger
telefonen .. jeg har f.eks. et ret konstant forbrug på ca. 2-3 GB pr.
mdr.

Lidt højere her i sidste måned da jeg har "overlevet" uden en bærbar ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-10-10 13:23

> [...]
> mdr.
>
> Lidt højere her i sidste måned da jeg har "overlevet" uden en bærbar ...

Ja der er store fordele ved at være hamrende nærsynet )
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 03-10-10 07:09

> [...]

> dimset og pudset hele tiden, og alligevel kommer jeg ikke over 100 MB.
> Utroligt at teleselskaberne kan sælges de enorme abonnementer de fyrer

Jeg bruger min uden wifi - og da vores adsl er temmelig ustabilt bruges
iPhonen af og til som modem.

Gennemsnitligt forbrug/md: ca 1GB (har været lidt over, men aldrig over
2)

Synes ellers jeg er ret flink til at bruge den - også til tv, radio og
andre datatunge ting. (Glæder mig til bindingsperioden er slut, så får 3
en 3Sharp kunde til)

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-10-10 07:51

ammentorpx@yzmac.com (Martin Ammentorp) writes:

> Synes ellers jeg er ret flink til at bruge den - også til tv, radio og
> andre datatunge ting. (Glæder mig til bindingsperioden er slut, så får 3
> en 3Sharp kunde til)

Hvordan har din dækning været, når du sådan har aget rundt i landet?

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 05-10-10 07:56

Thorbjørn Ravn Andersen, 20101003 <nospam0002+20101003@gmail.com> wrote:

> Hvordan har din dækning været, når du sådan har aget rundt i landet?

Forskellig - som regel fin med flotte op/ned hastigheder. De gode
erfaringer er flest, men i tog kan jeg miste forbindelsen.

Færdes mest på Sjælland (fra det allersydligste til allernordligste) -
og mest i bil/gående

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-10 12:28

> [...]

> dimset og pudset hele tiden, og alligevel kommer jeg ikke over 100 MB.
> Utroligt at teleselskaberne kan sælges de enorme abonnementer de fyrer

Det er da også derfor jeg kører med 3s Surf-abonnement. 79 kroner for op
til 100 MB om måneden.

<http://www.3.dk/Privat/mobil/Rabatpakker/Surf/>

Ups. Reglerne er ændret; nu ligger loftet på 500 GB om måneden.

Og det er kombineret med 3Boost:

<http://www.3.dk/Privat/mobil/Abonnementer/3Boost-29/>

- som indgår i de 79 kroner nævnt ovenfor.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-10 16:31

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det er da også derfor jeg kører med 3s Surf-abonnement. 79 kroner for op
> til 100 MB om måneden.

Helt enig, men som vi kan se her i tråden, bruger folk åbenbart deres
iPhone meget forskelligt. Nogle kommer let op på 1 GB om måneden, mens
andre synes, at 100 MB er mere end rigeligt. Jeg hører til de sidste.
Jeg synes bestemt ikke, jeg sparer på dataforbrug. Jeg ser efter e-mail
og vejrudsigt masser af gange dagligt. Jeg læse ofte hjemmesider i
ledige stunder osv. Jeg kan dog sagtens se, at hvis man f.eks. har en
længere tur i bus eller tog hver dag, eller hvis man downloader meget,
så kan man selvfølgelig let bruge mere, end vi to gør.

> [...]
>
> Og det er kombineret med 3Boost:
>
> <http://www.3.dk/Privat/mobil/Abonnementer/3Boost-29/>
>
> - som indgår i de 79 kroner nævnt ovenfor.

Du mener nok 500 MB
Men ellers er det da billigt. Nu har jeg holdt mig til Telia, og med
deres Flex-abonnement, kan vi, der ikke bruger telefonen vildt meget,
også have telefon for en billig penge. Det er jo det gode ved fri
konkurrence. Når der dukker en konkurrent op med et rigtigt godt tilbud,
så følger de andre som regel efter. På den måde behøver man ikke skifte
teleselskab hele tiden. Ens eget teleselskab vil som regel komme med et
tilsvarende tilbud i løbet af kort tid.
--
Henrik Münster
Esbjerg