MS Windows
briani 27239
windows aero
Fra : Per H

Dato : 01-10-10 15:47

Hvordan aktiverer jeg Windows Aero.
Jeg kan finde oplysninger, til vista, og på engelsk, Men jeg
forstår ikke engelsk så godt, og det er i W7 jeg har problemet.

der viser sig kun den klassiske ikom som i XP hvor jeg kan ændre
skriftstørelse, og farve. Men muligheden for den udviskende farve, er
der ikke.

Den forsvant efter en opdatering. og gendannelse har ikke hjulpet
noget.

per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-10 16:40

Per H skrev:

> Hvordan aktiverer jeg Windows Aero.

På mit system skal jeg installere Aerodriveren. Den er ikke
indbygget i Windows 7.

--
Bertel

Fra : Per H

Dato : 01-10-10 17:00

On Fri, 01 Oct 2010 17:39:42 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>På mit system skal jeg installere Aerodriveren. Den er ikke
>indbygget i Windows 7.

Det har ellers altid virket på min W7 dk.

Men den kan jo være defekt. Men der er jo mange drivere, og hvilken er
den rigtige ?
og hvorfra?

per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-10 17:25

Per H skrev:

> Men den kan jo være defekt. Men der er jo mange drivere, og hvilken er
> den rigtige ?

Jeg køber altid Medion. Der følger drivere med, så jeg ved ikke
hvor man selv kan finde dem.

--
Bertel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-10-10 17:14

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvordan aktiverer jeg Windows Aero.

Google er jo altid et godt sted at starte:

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1276&bih=593&q=aero+windows+7&aq=f&aqi=g6&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=50b322543cf34677

Jan

Fra : Per H

Dato : 01-10-10 17:43

On Fri, 1 Oct 2010 18:13:36 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

>Google er jo altid et godt sted at starte:
>
>http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&biw=1276&bih=593&q=aero+windows+7&aq=f&aqi=g6&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=50b322543cf34677
>
>Jan

Ja der har jeg været et hav af gange.

per

Fra : Mcwm

Dato : 01-10-10 17:49

Den 01-10-2010 18:43, Per H skrev:

> Ja der har jeg været et hav af gange.

Så er det uforståeligt at du ikke har kunnet finde det. Første link
forklarer det ellers på meget simpelt dansk.

http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/180-sadan-aktiverer-du-aero-i-windows-7

Det forklarer ligeledes, at forslag om en speciel driver ikke er
korrekt, blot den rette grafikkorsdriver er installeret. Altså, ingen
speciel aero-driver.

Venligst
Mcwm

Fra : Per H

Dato : 01-10-10 18:06

On Fri, 01 Oct 2010 18:48:38 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Så er det uforståeligt at du ikke har kunnet finde det. Første link
>forklarer det ellers på meget simpelt dansk.
>
>http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/180-sadan-aktiverer-du-aero-i-windows-7

Har set det. men hvad linie 1 betyder siger mig intet.
så det er ikke simpelt.

per

Fra : Per H

Dato : 01-10-10 18:07

wrote:

>Så er det uforståeligt at du ikke har kunnet finde det. Første link
>forklarer det ellers på meget simpelt dansk.
>
>http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/180-sadan-aktiverer-du-aero-i-windows-7

Men jeg har kørt resten som beskrevet, og der kommer også nogle fejl,
men ikke hvordan man udbedrer dem.

per

Fra : Mcwm

Dato : 01-10-10 23:30

Den 01-10-2010 19:06, Per H skrev:

> Men jeg har kørt resten som beskrevet, og der kommer også nogle fejl,
> men ikke hvordan man udbedrer dem.

Højreklik "Computer". Vælg egenskaber. Det vindue der nu dukker op,
indeholder bl.a. Windows Experience Index.

Er din "Score" vist med et tal på grå baggrund, skal Windows Experience
Index genberegnes, hvilket gøres på samme side, via det blå link øver
til højre.

Venligst
Mcwm

Fra : Per H

Dato : 02-10-10 08:56

On Sat, 02 Oct 2010 00:30:28 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>
>Er din "Score" vist med et tal på grå baggrund, skal Windows Experience
>Index genberegnes, hvilket gøres på samme side, via det blå link øver

den var på 4.2.
Men jeg tror jeg fant en løsning, selvom det nok ikke er den korekte.
jeg tog et tidligere gendannelsespunkt, hvor Aero virkede.
Jeg slog automatiske opdatreringer fra,
og nu kører det.

hvis jeg kører en opdatering, er den gal igen :-/

Men der ligger sikkert en fejl et sted.

per

Fra : Mcwm

Dato : 02-10-10 15:02

Den 02-10-2010 09:55, Per H skrev:

> Men der ligger sikkert en fejl et sted.

Som tidligere beskrevet, skal Windows Experience Index køres igen, hvis
din score står på grå baggrund. Dette er ikke en fejl. Fejl vil det
være, hvis aero ikke virker og din score står med BLÅ baggrund.

Venligst
Mcwm

Fra : Per H

Dato : 02-10-10 17:14

On Sat, 02 Oct 2010 16:01:42 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>din score står på grå baggrund. Dette er ikke en fejl. Fejl vil det
>være, hvis aero ikke virker og din score står med BLÅ baggrund.

Den er blå og virker.
men ved opdatering vil aero ikke virke.

per

Fra : Mcwm

Dato : 02-10-10 22:05

Den 02-10-2010 18:14, Per H skrev:

> Den er blå og virker.
> men ved opdatering vil aero ikke virke.

Er den stadig blå efter opdateringen?

Venligst
Mcwm

Fra : Per H

Dato : 02-10-10 22:39

On Sat, 02 Oct 2010 23:05:07 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Er den stadig blå efter opdateringen?
>
>Venligst
>Mcwm

Jeg har ikke haft mod på at prøve at opdatere igen. og er ikke sikker
på farven da den "var" opdateret, men jeg slipper jo nok ikke udenom
at bide det sure æble. Jeg har også kørt scan for virus, og andet
skidt, og der skulle være helt stuerent. Det er vel heller ikke helt
nemt at finde fejlen, hvis den igen opstår efter opdatering.
indtil videre ligger der 4 vigtige, og 3 valgfrie opdateringer og
venter.

per

Fra : Per H

Dato : 02-10-10 23:19

wrote:

>Er den stadig blå efter opdateringen?
>
>Venligst
>Mcwm

Nu er den opdateret, og stadig blå.
stadig på 4,2 og opdateret.

Men Aero virker ikke nu.
Bundlinien er grå og ikke gennemsigtig.
ikonerne på skrivebordet, er døde, som i Xp.

per

Fra : Mogens

Dato : 03-10-10 09:26

Den 03-10-2010 00:18, Per H skrev:

> Nu er den opdateret, og stadig blå.
> stadig på 4,2 og opdateret.
>
> Men Aero virker ikke nu.
> Bundlinien er grå og ikke gennemsigtig.
> ikonerne på skrivebordet, er døde, som i Xp.

Har du tjekket indstillingerne for Windows ydeevne under"Avanceret
systemindstillinger"?
Her kan du justerer alt gejlet.

Mogens

Fra : Per H

Dato : 03-10-10 10:09

On Sun, 03 Oct 2010 10:25:58 +0200, Mogens
<willemoesgadefjernes@gmail.com> wrote:

>Har du tjekket indstillingerne for Windows ydeevne under"Avanceret
>systemindstillinger"?
>Her kan du justerer alt gejlet.
>
>Mogens

det eneste der ikke er hak i er"Brug visuelle layouttyper på vinduer
og knapper"

Får at vide at de ikke kan anvendes.

per

Fra : Mcwm

Dato : 03-10-10 10:51

Den 03-10-2010 00:18, Per H skrev:

> Men Aero virker ikke nu.
> Bundlinien er grå og ikke gennemsigtig.
> ikonerne på skrivebordet, er døde, som i Xp.

I din opdateringsoversigt(Under Windows update)kan du se hvilke
opdateringer der er lavet ved den sidste opdatering. Har du mod på at
liste dem, så man kan søge på fejl ved netop disse opdateringer?

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 03-10-10 11:00

Den 03-10-2010 11:51, Mcwm skrev:

> [...]
> opdateringer der er lavet ved den sidste opdatering. Har du mod på at
> liste dem, så man kan søge på fejl ved netop disse opdateringer?

Du kan iøvrigt selv læse mere her, problemet er kendt.

http://kortlink.dk/87g3

Forsøg med at afinstallere Update for Windows Vista (KB981322) alene.

Virker alt som det skal derefter, er det den opdatering der er årsagen,
og du finder en løsning på problemet på ovennævnte link.

Venligst
Mcwm

Fra : Per H

Dato : 03-10-10 13:43

On Sun, 03 Oct 2010 12:00:17 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>
>Virker alt som det skal derefter, er det den opdatering der er årsagen,
>og du finder en løsning på problemet på ovennævnte link.

Der ikke nogen opdatering der hedder omtalte. Der er faktisk intet der
hedder noget med Vista.

Jeg har afinstaleret de sidste opdateringer, men problemet er det
samme.

Jeg er ved at finde en metode, så jeg kan lave en liste og sende med,
men den fylder jo mere end en skærm, og det skal være txt. så jeg ved
ik hvad der kan bruges. Jeg kan ikke markere det..

per

Fra : Mcwm

Dato : 03-10-10 13:49

Den 03-10-2010 14:43, Per H skrev:

> Jeg er ved at finde en metode, så jeg kan lave en liste og sende med,
> men den fylder jo mere end en skærm, og det skal være txt. så jeg ved
> ik hvad der kan bruges. Jeg kan ikke markere det..

Upload fx til http://billedeupload.dk/ og post linket

Er nogle af dine sidste opdateringer til dit grafikkort? I så fald kunne
det være en ide, at hente driveren direkte fra producenten af kortet.

Venligst
Mcwm

Fra : Per H

Dato : 03-10-10 14:29

On Sun, 03 Oct 2010 14:48:30 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Upload fx til http://billedeupload.dk/ og post linket

http://billedeupload.dk/photo/2010-10/057eaa15/03-10-201014-37-39.jpg.html

per

Fra : Mcwm

Dato : 03-10-10 15:18

Den 03-10-2010 15:28, Per H skrev:

> http://billedeupload.dk/photo/2010-10/057eaa15/03-10-201014-37-39.jpg.html

som skrevet tidligere, forsøg med en opdatering/geninstallation af dit
grafikkorts driver.

Venligst
Mcwm

Fra : Per H

Dato : 03-10-10 16:12

On Sun, 03 Oct 2010 16:17:56 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>som skrevet tidligere, forsøg med en opdatering/geninstallation af dit
>grafikkorts driver.
>
>Venligst
>Mcwm

Er hermed gjort. men opdateringen vises ikke under Windows opdate
"instalerede opdateringer."

per