MS Windows
briani 27239
Dell XP mangler Intel Software
Fra : IKJ

Dato : 01-10-10 14:23

? En ven har overladt en Dell stationær PC fra 2006 til mig. Pcèn skal
fremover bruges af vennens børnebørn på 5-6 år for lidt spil m.m.
PCèn er nu formatteret og XP professional er geninstalleret fra original MS
CD-Rom og alt virker normalt men jeg kan ikke komme på nettet da Intels
software/drivere ikke kan (jeg i hvert fald ikke) installeres fra Intels
Desktop Board D850GB/D850GBAL Express Installer
Disken starter kortvarigt op med Express Installer men forsvinder så i et
splitsekund.

Da jeg ikke kan komme på nettet kan jeg heller ikke hente hjælp her

Jeg har via min egen PC forsøgt at finde Intels Desktop Board
D850GB/D850GBAL for eventuelt at hente denne og brænde på en CD.

Hvad kan man gøre her?

PCèn kræver også at Servicepack 1 installeres før SP 3 kan installeres

Hvor finder man SP1 som kan installeres uden internetforbindelse?

Mvh IKJ

Styresystem      XP professional Edition
Version      5.1 (build 2600)
Produkt ID      76487-OEM-0011903-00825

Dell service nr.   15WR82J
Expresservice   2534131099
Processor      Intel Celeron Cpu 3,06 GHz
Hastighed      2.99 GHz
Ram      512 MB
System      Win XP pro 5.1.2600

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-10-10 14:46

IKJ skrev:

>PCèn kræver også at Servicepack 1 installeres før SP 3 kan installeres

Du kan installere _sp2_ uden sp1, derefter kan sp3 installeres

sp2
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=da

sp3
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=5B33B5A8-5E76-401F-BE08-1E1555D4F3D4&displaylang=da

Fra : caesar

Dato : 01-10-10 15:01

Chipset og Netværksdrivere henter du hos Dell Support og angiver
Service nummeret på maskinen ,og så henter du de drivere til
motherboardet du skal bruge . Instalere dem og så skulle du gerne
komme på nettet , og opdatere .

--
--------------------------------- --- -- -
Posted with NewsLeecher v4.0 Beta 20

Fra : IKJ

Dato : 02-10-10 08:39

> [...]

> PCèn kræver også at Servicepack 1 installeres før SP 3 kan installeres
> Hvor finder man SP1 som kan installeres uden internetforbindelse?

Tak til Ivan V. Klattrup for oplysningen om at man kunne installere SP2 og
derefter SP3. Nu er også SP3 installeret.

Men stadig kan jeg ikke installere CDèn: Desktop Board D850GB/D850GBAL
Express Installer
Disken starter kortvarigt op med Express Installer men forsvinder så i et
splitsekund.??

Måske skal denne CD med software/drivere installeres før XP ?

Under formatteringen er der et sted hvor man bliver spurgt om man vil
installere trediepartsdrivere?

Tak til caesar som henviser til Dell Supports hjemmeside:

htp://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&l=da&s=gen&catid=5&dateid=-1&formatid=-1&hidlang=da&hidos=WW1&impid=1&os=WW1&osl=DA&scanConsent=False&scanSupported=True&servicetag=15WR82J&SystemID=DIM_PNT_P4_3100&TabIndex=&typeid=-1

Ja, hvis jeg kunne komme på nettet var dette svaret på mine bønner.
Desværre kan jeg ikke finde ud af om der på denne side er mulighed for at
kunne downloade til en anden PC og brænde en CD, indtil videre har jeg ikke
kunnet finde denne mulighed

Intel har også en fin side hvor man kan hente drivere m.m., men indtil
videre har jeg ikke fundet noget som jeg, med mine begrænsede evner, kan
bruge til noget.

Endnu engang tak mvh IKJ

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-10-10 09:49
Fra : IKJ

Dato : 02-10-10 15:24

?

> Dell Supports hjemmeside:
>

> prøv dem fra (som er den amerikanske dell site)
> http://support.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=us&l=en&s=gen&ServiceTag=15WR82J&SystemID=DIM_PNT_P4_3100&os=WW1&osl=en&catid=&impid=

Tak til både Ivan V. Klattrup og caesar for de gode råd.

Den amerikanske side var ok og kunne her downloade til disk/brænding.

Nu kan Dellen igen komme på internettet

Rigtig mange tak til jer begge, hilsen IKJ

Fra : caesar

Dato : 02-10-10 13:20

Hi IKJ
Du kan hente de filer du skal bruge fra Dell på en hvilken som helst
computer og brænde dem på en DVD . Dell spørger om du vil bruge din
browser når du henter eller om du vil bruge deres Download manager .
Hvis du vil bruge deres Download Manager krydser du bare af og
trykker på hent , så kører det .

cæsar

--