MS Windows
briani 27239
Anden PC med problemer
Fra : Stampe

Dato : 01-10-10 08:18

En kammarat der er fotograf, havde en masse billeder liggende på sin PC - og
så i en halvbrandert kommer han til at trykke på "System genoprettelse"
eller sådan noget - nu er alle han billeder væk og PCen står som da den var
ny... Kam man få de billeder frem igen? Det drejer sig om en stationær HP PC
med Windows 7

Mvh
Allan

Fra : Mcwm

Dato : 01-10-10 09:05

Den 01-10-2010 09:17, Stampe skrev:
> [...]
> genoprettelse" eller sådan noget - nu er alle han billeder væk og PCen
> står som da den var ny... Kam man få de billeder frem igen? Det drejer

Det kan man. Vigtigt er det at understrege, at brugen af maskinen skal
stoppes omgående, det fremmer chancerne for at gendanne billederne.

Pil derefter disken ud af maskinen og indsæt den i en anden maskine(På
den maskine skal systemgendannelse være slået fra, eller skriver den til
disken, hvilket igen forværrer muligheden for gendannelse af billederne)

læs fx her om et af programmerne;

http://www.nettips.dk/freeware/74-recuva-gratis-recovery-software.html

Personligt foretrækker jeg GetDataBack

http://www.runtime.org/data-recovery-products.htm

Det er dog et betalingsprogram.

Held og lykke med projektet!

Venligst
Mcwm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-10-10 09:51

Stampe skrev:

> En kammarat der er fotograf, havde en masse billeder liggende på sin PC - og
> så i en halvbrandert kommer han til at trykke på "System genoprettelse"
> eller sådan noget -

Hvis det vitterligt er systemgenoprettelse (Windows interne
funktion), burde billederne slet ikke forsvinde, men data ligger
uantastet hvis man ikke benytter harddisken mere.

Hvis det - som jeg tror - er Recovery valgt ved opstart, så er
det meste/hele overskrevet. Det kan tænkes at der ligger uberørte
dataområder, men det er i så fald vanskeligt at gendanne
billederne.

Fortæl din kammesjuk at der er noget der hedder backup.

--
Bertel

Fra : Mcwm

Dato : 01-10-10 12:31

> Fortæl din kammesjuk at der er noget der hedder backup.

Eller tag nej-hatten af og gør et ihærdigt forsøg, på trods af vennens
brøler

Venligst
Mcwm