Omstilling er aktiv
Fra : Christian Probst

Dato : 07-08-01 18:53

Jeg har længe været irriteret over at min Nokia 7110 bipper og siger "Husk:
omstilling er aktiv!" hver eneste gang jeg foretager et opkald. Er der ikke
en eller anden måde man kan slå det fra på? Jeg har ikke viderestilling
slået til så det undrer mig at den gør det.

-Christian

Fra : Christopher Tracy

Dato : 07-08-01 18:59

Hej...

> Jeg har længe været irriteret over at min Nokia 7110 bipper og siger
"Husk:
> omstilling er aktiv!" hver eneste gang jeg foretager et opkald.

Du har vel slået telefonsvarer til, og det er vel det den "fortæller" dig at
den omstiller til mobilsvar, hvis der er nogen der ringen mens du har et
opkald igang - måske....

/C.T.

Fra : Hans-Jacob

Dato : 07-08-01 21:47

> [...]
ikke
> en eller anden måde man kan slå det fra på?

Gå ind i omstilling og slå alle omstillinger fra (kig lidt i menuen og find
det.... Den sender så en (gratis) anmodning om at slå det fra o ghvis det er
muligt har du nu banke på funktion (svjv.)
Det kender du vel godt......

--
Mvh.
Hans-Jacob Møgelmose

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-08-01 08:43

"Hans-Jacob" <zster@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.... Den sender så en (gratis) anmodning om at slå det fra o
ghvis det er
> muligt har du nu banke på funktion (svjv.)

Alle omstillinger/viderestillinger slås fra med kommandoen: ##002# som
derefter sendes til nettet.

Faste "obligatoriske" viderestillinger til telefonsvareren som
operatøren har sat fast på, vil dog ikke blive slået fra ved denne
operation, kun alle "frivillige omstillinger/viderestillinger" bliver
slået fra ved "operationen".

Omstillinger/viderestillinger af alle opkald (ubetinget
viderestilling) slås fra med ##21#

Omstillinger/viderestillinger ved "manglende svar" slås fra med ##61#
Manglende svar, dækker over at telefonen er tændt og under dækning,
blot at den ikke bliver besvaret.
Man kan selv bestemme den tid der skal gå inden viderestillingen
finder sted med kommandoen:
**61*nummer_der_skal_viderestilles_til**antal_sekunder#
(eksempelvis til Telias telefonsvarer: **61*28184000**25# - sendes
til nettet. Telefonen vil da ringe i 25 sekunder før den
viderestilles. Tiden skal være mellem 5 og 30 sek. i spring på 5 sek.)

Omstillinger/viderestillinger ved "slukket/manglende_dækning" slås fra
med ##62#

Omstillinger/viderestillinger ved "optaget" slås fra med ##67#

Alle ovenstående 4 slås altså fra i "ét hug" med ##002#

Claus