Spørgsmål: Manglende "emne" og "fra" i Mai~
Fra : Langgaard

Dato : 29-09-10 02:40

Hej

Underligt, jeg har sat min iPhone op til at hente mail, det virker
fint, men de mail der tidligere er hentet på iPhone mangler senere
oplysningerne i kolonerne "Emne" og "fra" når de så efterfølgende
hentes fra serveren ind i Mail på min Macbook.
De mails der ikke har været hentet med iPhone er der ikke noget galt
med???

Lige et til:

Jeg kan ikke finde ud af at slukke skærmen på Macbook når jeg bruger
ekstern skærm?

(Macbook 4,1. Snow Leopard 10 6,3)

--

MVH Leif Langgaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-10 09:46

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> [...]
> hentes fra serveren ind i Mail på min Macbook.
> De mails der ikke har været hentet med iPhone er der ikke noget galt

imap, pop3 eller exchange activesync ?

> Lige et til:
>
> Jeg kan ikke finde ud af at slukke skærmen på Macbook når jeg bruger
> ekstern skærm?

luk låget ..

Fra : Langgaard

Dato : 29-09-10 03:17

On 29 Sep., 10:46, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> imap, pop3 eller  exchange activesync ?

imap, pop3

> luk låget ..

God ide, men så er det svært at skrive

Jeg bruger jo maskinens tastatur.

--

MVH Leif Langgaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-10 11:30

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> imap, pop3

hvor kører du hvad .. det er jo "enten eller" .. ikke "både og"

> God ide, men så er det svært at skrive
>
> Jeg bruger jo maskinens tastatur.

ok .. så kan du ikke ... :)

Fra : Morten Lind

Dato : 29-09-10 13:05

> hvor kører du hvad .. det er jo "enten eller" .. ikke "både og"

Fandenmig tæt på at ramme en af mine livssentenser.....[Hverken enten
eller, blot både og(ML1982)].

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-10 22:01

> Fandenmig tæt på at ramme en af mine livssentenser.....[Hverken enten
> eller, blot både og(ML1982)].

bare omvendt ... ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-10 04:00

> bare omvendt ... ;)
>
> /thomas

Yep

M.

Fra : Langgaard

Dato : 29-09-10 06:03

On 29 Sep., 12:30, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> hvor kører du hvad .. det er jo "enten eller" .. ikke "både og"

Ok, kontotypen på min Macbook er IMAP.

> ok .. så kan du ikke ... :)

Det er bare i orden, så bliver det sådan indtil jeg får fingrene i en
Imac.

--

MVH Leif Langgaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-10 17:11

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Ok, kontotypen på min Macbook er IMAP.

Og på din iPhone?

> Det er bare i orden, så bliver det sådan indtil jeg får fingrene i en
> Imac.

Det smarteste og billigste er da at få fat i et tastatur. Så får du
numerisk blok og lidt andre ekstrataster. Du beskytter også din computer
mod at spilde cola i den. Et tastatur er trods alt ikke nær så dyrt som
en bærbar computer.
Noget andet er, at hvis du får vækket computeren med lukket låg
og billede på en ekstern skærm, så synes jeg ikke, skærmen i computeren
tænder, selv om man åbner låget. Du kan da prøve at gøre det. Jeg ved så
ikke, hvordan du vil vække computeren. Apples metode er at slutte den
eksterne skærm til og lukke låget på computeren. Når den så er gået på
vågeblus slutter man et USB-tastatur til computeren. Herefter vågner den
med slukket intern skærm. Man kan nu også vække den fra et allerede
tilsluttet tastatur, fra en mus eller fra Bluetooth-enheder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : KentBM

Dato : 29-09-10 21:27

Den 29/09/10 18.11, Henrik Münster skrev:
> [...]
> med slukket intern skærm. Man kan nu også vække den fra et allerede
> tilsluttet tastatur, fra en mus eller fra Bluetooth-enheder.
Eller et let trådløst tastatur og en Magic Trackpad.

Når jeg har eksterne skærm tilsluttet til min MacBook, så åbner jeg
låget trykker på tændknappen og lukker låget med det samme. Tastatur og
Trackpad tændes med det samme og så fungere det.

Det er sjældent, at jeg har brug for begge skærme på en gang, men man
kan altid gå ind under indstillinger, skærm og tryk på "find skærm" så
tænder MacBookens skærm også. Eller måske er der en genvej?

--

Kent

Fra : Langgaard

Dato : 29-09-10 12:28

On 29 Sep., 18:11, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Og på din iPhone?

Jeg aner ikke hvor jeg ser efter det, men øverst under
"kontooplysninger" står der :

Info om IMAP-konto.

Er det noget du kan få noget ud af?

> [...]
> med slukket intern skærm. Man kan nu også vække den fra et allerede
> tilsluttet tastatur, fra en mus eller fra Bluetooth-enheder.

Jeg leder efter en fornuftig iMac, den vil løse problemet

--
MVH Leif Langgaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-10 20:09

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Jeg aner ikke hvor jeg ser efter det, men øverst under
> "kontooplysninger" står der :
>
> Info om IMAP-konto.
>
> Er det noget du kan få noget ud af?

Uha, det er sør'me svært. Jeg vil næsten gætte på, at det er IMAP
Desværre giver det mig ikke nogen idé om, hvad der er galt, for så
bliver meddelelserne jo liggende urørte på serveren. Bliver de komplette
e-mail med indhold hentet til både Mac og iPhone? Du kan læse hele
teksten? Det er bare "emne" og "afsender", der mangler?

> Jeg leder efter en fornuftig iMac, den vil løse problemet

Sikkert, men indtil da kan et tastatur være en fin løsning. Det har vi
selv brugt her i huset i årevis. Man kan nogle gange finde nogenlunde
billige tastaturer hos de mange netbutikker. Jeg ville engang have det
gamle hvide bluetooth-tastatur fra Apple, fordi det havde nummerblok.
Det fandt jeg til omkring kr. 250,- hos flere butikker. Man kan altså
finde lagre af ældre ting. Lige nu kan jeg så desværre ikke finde noget
til ret meget mindre end kr. 400,-. Ellers kan du sikkert finde noget
brugt.
Endelig kan man vel også bruge et helt andet mærke. Det må kunne
fås meget billigt, men jeg har ikke erfaring med at bruge sådan noget på
en Mac. Uoriginale mus fungerer i hvert fald fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-10 22:01

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Jeg aner ikke hvor jeg ser efter det, men øverst under
> "kontooplysninger" står der :
>
> Info om IMAP-konto.

Så er det jo IMAP i begge "ender" .. det burde bare virke ...

Hvem hoster din mail ?

(IMAP er desværre ikke IMAP og hvordan de forskellige servere håndterer
diverse ting er helt åndsvagt nogengang.

/thomas

Fra : Langgaard

Dato : 30-09-10 02:26

On 29 Sep., 21:09, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> e-mail med indhold hentet til både Mac og iPhone? Du kan læse hele
> teksten? Det er bare "emne" og "afsender", der mangler?

Ja, det er bare Det er bare "emne" og "afsender", der mangler, resten
af mailen er ok, også billeder og vedhæftede filer.

Jeg prøvede at hente samme mails på win-maskinen, og de var ok på den:-
(

> [...]
> fås meget billigt, men jeg har ikke erfaring med at bruge sådan noget på
> en Mac. Uoriginale mus fungerer i hvert fald fint.

Jeg må se hvad jeg kan finde, et tastatur kan jo altid sælges igen,
ikke hvis, men når jeg finder en fornuftig Imac

--
MVH Leif Langgaard

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-10 16:20

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> et tastatur kan jo altid sælges igen,

Øh.....sælge et tastatur? Kom forbi mit arbejde - vi smider tre stykker
ud om dagen......

> MVH Leif Langgaard

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-10-10 09:42

> [...]

> af mailen er ok, også billeder og vedhæftede filer.
>
> Jeg prøvede at hente samme mails på win-maskinen, og de var ok på den:-

Det er godt nok underligt. Jeg er lige ved at sige, at det kan
simpelthen ikke passe, men hvis du siger det, tror jeg selvfølgelig på
det. Har Mail været lukket, siden problemet opstod? Jeg har nogle gange
været ude for, at Mail lavede mærkelige ting med manglende mapper og den
slags. Når man lukker Mail og åbner det igen, er problemet løst. Men det
er jo længe siden, du skrev om problemet, så du har vel haft både Mail
og din computer lukket siden da.
Hvad sker der med de pågældende e-mail på din Mac? Kan du
besvare dem, når nu "afsender" mangler. Kan computeren finde ud af, hvor
de kommer fra? Hvis du flytter dem til en anden mappe, åbner dem i deres
eget vindue eller på anden måde roder lidt med dem, så dukker de
manglende overskrifter ikke op? Og de pågældende overskrifter er der
stadig på e-mail, der ikke har været åbnet på din iPhone?
iPhone burde jo ikke gøre andet end at markere e-mailene som
læst på IMAP-serveren. Hvad nu hvis du markerer dem som ulæste igen, men
gør det i Mail på din Mac?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Langgaard

Dato : 30-09-10 02:53

On 29 Sep., 23:00, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Så er det jo IMAP i begge "ender" .. det burde bare virke ...
>
> Hvem hoster din mail ?

Jeg prøvede at gå på "Klarupnets" webmail (Merak Webmail) med macen,
der poppede et skilt op "Not officially supported", jeg kom dog
igennem og så mine mails være intakte. så det er nok der filmen
knækker.

--
MVH Leif Langgaard

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 30-09-10 21:56

> [...]

> der poppede et skilt op "Not officially supported", jeg kom dog
> igennem og så mine mails være intakte. så det er nok der filmen

Merak mail-server er noget crab. Vi bruger det på arbejdet, og jeg har
præcist det samme problem som Leif Langgaard. Hvis jeg har haft en mail
åben fra en anden maskine først, så viser Mac Mail ikke afsender og emne
i listen i Indbakke, men viser det fint nok i selve mailen. Hvis jeg
åbner den i Mac Mail først, så er der ikke noget problem.

Jeg ved ikke, om det er Merak eller Mac Mail, som ikke overholder
IMAP-standarden, men jeg ville gerne finde en løsning...

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-10 22:00

Thorkil Olesen <my.1st.name@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg ved ikke, om det er Merak eller Mac Mail, som ikke overholder
> IMAP-standarden, men jeg ville gerne finde en løsning...

Det er med 99% sikkerhed mailserveren eller kombinationen af Merak +
Mail.app .. jeg har ingen problemer med f.eks. Kerio, Courier, Cyrus,
Dovecot, Exchange og en hel skov andre sammen med Mail.app

Men som skrevet før... IMAP er ikke bare IMAP ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-09-10 17:04

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Øh.....sælge et tastatur? Kom forbi mit arbejde - vi smider tre stykker
> ud om dagen......

Tror dig nix. De får et godt hjem sammen med iMac'erne :)

Fra : Langgaard

Dato : 30-09-10 10:48

On 30 Sep., 17:19, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Øh.....sælge et tastatur? Kom forbi mit arbejde - vi smider tre stykker
> ud om dagen......

Jeg ville jo købe et trådløst Mac tastatur, og det smider man vel ikke
bare ud hvis man får en iMac hvor der følger et med?

Kan Macbooken køre med alm usb tastatur?

Er det Mac tastaturer i smider ud i det antal?

Hvor langt kan du kaste?

--
MVH Leif Langgaard

Fra : Morten Lind

Dato : 01-10-10 04:22

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Jeg ville jo købe et trådløst Mac tastatur, og det smider man vel ikke
> bare ud hvis man får en iMac hvor der følger et med?

Næh, det er selvfølgelig rigtigt

> Kan Macbooken køre med alm usb tastatur?

Hvis den har en USB-port.

> Er det Mac tastaturer i smider ud i det antal?

Nej - det er det dog ikke - HP og Compaq

> Hvor langt kan du kaste?

> --
> MVH Leif Langgaard

M.

Fra : Langgaard

Dato : 01-10-10 08:29

On 1 Okt., 10:42, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
>         iPhone burde jo ikke gøre andet end at markere e-mailene som
> læst på IMAP-serveren. Hvad nu hvis du markerer dem som ulæste igen, men

Hej

Konen er kommet hjem, så dine mange spørgsmål må stå ubesvaret hen,
indtil videre.
Håber du forstår mig

Men tak for interessen til alle!

--