Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SD kort med WiFi og GPS ..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-09-10 15:57

Er der nogen der har erfaringer med denne slags kort:
http://kortlink.dk/873p - virker det, eller er det noget gejl?

--
MVH

Thomas - som har hjemmesiden sjovevarer.dk og kunne tænke sig at vide, om
tingene virker ...

Fra : Per

Dato : 28-09-10 16:21

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med denne slags kort:
> http://kortlink.dk/873p - virker det, eller er det noget gejl?

Kender ikke til det personligt men

http://www.pcworld.dk/blog/blog/81382?a=blog&i=10

mvh. Per

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 29-09-10 07:41

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> Kender ikke til det personligt men
>
> http://www.pcworld.dk/blog/blog/81382?a=blog&i=10
>
> mvh. Per

Jeg har et 4gB kort som virker med en ny 60d dog kun med jpg billeder.
Kar set at man ny kan få 8 gB som kan overføre rawfiler. Den er lidt
langsom til store mov føler Det er en mac pro jeg har
Jespeeo

Fra : Kenneth

Dato : 30-09-10 11:40

<address_is@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kar set at man ny kan få 8 gB som kan overføre rawfiler. Den er lidt
> langsom til store mov føler Det er en mac pro jeg har

Kan du få kortet til at overføre filer automatisk straks de er taget ?
Jeg tænker kraftigt at erstatte USB kablet mellem mit 60D og Lightroom - men
kan ikke rigtigt finde ud af om det vil virke på samme måde

// Kenneth - Fotograf //

Fra : address_is@invalid.i~

Dato : 30-09-10 21:45

"Kenneth" <kenneth @ foto-4-you.dk (fjern mellemrum)> wrote:
> [...]
> - men
> kan ikke rigtigt finde ud af om det vil virke på samme måde

Computeren skal være på et trådlöst netværk. Så overføres filer når de
er taget. Mit kort kan desvære ikke overföre raw filer. Det findes vist.

Jespeeo

Fra : ab©

Dato : 01-10-10 13:22

Nogen der har prøvet kortene i et CF-adapterkort ?

ab©

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-10-10 13:28

On Fri, 1 Oct 2010 14:22:18 +0200, "ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

>Nogen der har prøvet kortene i et CF-adapterkort ?
http://support.eye.fi/product-info/camera-compatability/compatibility/known-issues-with-compact-flash-card-adapters/

/Hans

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 30-09-10 09:52

"Per" wrote in message

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med denne slags kort:
> [...]

Den vinkel havde jeg ikke lige tænkt på

MVH

Thomas

Fra : Nicolai Lang

Dato : 02-10-10 10:21

On Tue, 28 Sep 2010 16:57:17 +0200, .°o.O Thomas O.o°.
<flash4@it.invalid;> wrote:

>Er der nogen der har erfaringer med denne slags kort:
>http://kortlink.dk/873p - virker det, eller er det noget gejl?

Jeg har den store 8GB udgave som også kan overføre RAW filer.

Det er ikke hurtigt - men ret okay på arbejde, at når jeg kommer ind
til mit skrivebord så går laptoppen igang med at modtage billederne.
Men det dur kun hvis man ikke med det samme skal i gang med at
redigere dem.

Hvis man kun tog JPG så var det sikkert fint - men hvor ofte gør man
det i en studiesituation?

Den anden funktion den har, med at kunne uploade til sociale medier
(hvis der er et hotspot) har jeg ikke brugt endnu - der er ikke så
mange hotspots der hvor jeg færdes, og jeg deler ikke mine billeder
ret meget på den slags steder ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kenneth

Dato : 03-10-10 12:32

"Nicolai Lang" <nnews0404051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> redigere dem.
>
> Hvis man kun tog JPG så var det sikkert fint - men hvor ofte gør man

Hej Nicolai
Har du forsøgt i studiet at bruge den til tethered shoot i lightroom 3
er det mon lige så hurtigt som med usb kabel eller er det langt langsommere
naturligvis RAW filer

// Kenneth - fotograf //

Fra : Nicolai Lang

Dato : 03-10-10 17:18

On Sun, 3 Oct 2010 13:31:51 +0200, "Kenneth" <kenneth @ foto-4-you.dk
(fjern mellemrum)> wrote:

>Har du forsøgt i studiet at bruge den til tethered shoot i lightroom 3
>er det mon lige så hurtigt som med usb kabel eller er det langt langsommere
>naturligvis RAW filer

Jeg har ikke prøvet det i det setup (skyder normalt ikke tethered),
men jeg vil tro det er mærkbart langsommere (lad mig gætte på 20-30
sekunder før raw filen er nået over - med et EOS 450D - er de ikke ca.
15 MB pr. stk).

Med venlig hilsen
Nicolai

Fra : Kenneth

Dato : 03-10-10 18:41

> [...]
> men jeg vil tro det er mærkbart langsommere (lad mig gætte på 20-30
> sekunder før raw filen er nået over - med et EOS 450D - er de ikke ca.

Umiddelbart har du vist sparet mig for en tusse, men til gengæld er det jo
ikke lige det svar jeg havde håbet på.
Har du lightroom 3 - kunne jeg måske lokke dig (eller naturligvis en anden
hvis der er en som læser med) til at teste det.

Måske kan det slet ikke lade sig gøre ?

jeg skyder med 40D og den nye 60D hhv. ca. 12 og 18 mpix

// Kenneth

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-10-10 18:50

On Sat, 02 Oct 2010 11:20:30 +0200, Nicolai Lang
<nnews0404051902@hjorth.com> wrote:

> [...]

>(hvis der er et hotspot) har jeg ikke brugt endnu - der er ikke så
>mange hotspots der hvor jeg færdes, og jeg deler ikke mine billeder
Hvad med GPS delen (GEO tag på JPG filer), har du teste på det ?

/Hans