MS Windows
briani 27239
Strømstyring - nedlukning af harddiske eft~
Fra : Stampe

Dato : 28-09-10 22:56

Jeg har en gammel PC som kører XP-Pro den er helt nyinstalleret med SP3 og
samtlige opdateringer.

Nå jeg i strømstyring vælger at slukke for skærmen efter feks 10 minutter så
virker det fint fint. Men når jeg så vælger at slukke harddisken efter feks
15 minutter - så virker det altså ikke som om den lukker ned - er det nogle
drivere der ikke passer eller hvad er det?

PS: Hvor sidder "Dvale" knappen på et tilfældig tattatur? og hvordan vækkes
den til live igen?
PSS: Hvordan sætter man PCen i systemstandby og hvordan vækker man den til
live igen?

Her er et link over hvad det er for en PC (udskrift fra "SIW")
http://ask-service.dk/download/Pc-Info.html

Mvh
Allan

Fra : Stampe

Dato : 28-09-10 23:17

By the way - jeg kan heller ikke få den til at gå i systemstandby

----------------------

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-10 00:46

Stampe skrev:

> [...]
> 15 minutter - så virker det altså ikke som om den lukker ned - er det nogle
> drivere der ikke passer eller hvad er det?

Aner det ikke.

> PS: Hvor sidder "Dvale" knappen på et tilfældig tattatur?

Den sidder der ikke. Man kan indstille slukknappen til at lave
dvale. Aktiver dvale under "Strømstyring". Hvis ikke fanebladet
er der, er der lukket for den slags.

Når du har sat hak, så klik på "Anvend" med det samme. Så dukker
valgmulighederne op på fanebladene "Avanceret" og
"Strømstyringsmodeller".

> og hvordan vækkes den til live igen?

Den skal bare tændes normalt. Den slukker ved dvale.

> PSS: Hvordan sætter man PCen i systemstandby

Klik på det tomme skrivebord: Alt+F4 - Standby

> og hvordan vækker man den til live igen?

Tryk på en tilfældig tast. Hvis du har en PS2-mus, kan du også
bevæge den.

--
Bertel

Fra : Lars E. P.

Dato : 29-09-10 05:06

Tue, 28 Sep 2010 23:56:01 +0200, skrev "Stampe" <ask@ask-service.dk> :

> [...]
>live igen?
>
>Her er et link over hvad det er for en PC (udskrift fra "SIW")

Det er muligt du skal ind og ændre nogle indstillinger i BIOS.
Men det er ikke alle PC'ere der har alle mulighederne.

Hilsen Lars

Fra : Henning

Dato : 29-09-10 07:48

> [...]
>15 minutter - så virker det altså ikke som om den lukker ned - er det nogle
>drivere der ikke passer eller hvad er det?

Husk på det er efter 15 minutters inaktivitet - har du en virusscanner
eller andet der kører i baggrunden, så slukker disken naturligvis
ikke.

Fra : Stampe

Dato : 29-09-10 11:11

"Henning" wrote in message

> [...]

>Husk på det er efter 15 minutters inaktivitet - har du en virusscanner
>eller andet der kører i baggrunden, så slukker disken naturligvis

Takker for alle de gode og nyttige svar

Mvh
Allan