Lidt OT - iTunes manglende albumbilled.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 28-09-10 14:06

Hej

Hvis et albumbilled ikke kan hentes på almindelig vis via iTunes selvom
navn, kunstner, album m.m. kan hentes, er der så alternativer.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 17:21

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> Hej
>
> Hvis et albumbilled ikke kan hentes på almindelig vis via iTunes selvom
> navn, kunstner, album m.m. kan hentes, er der så alternativer.

jeg bruger tit Amazon til at finde converart som iTunes ikke selv kan
finde.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-10 18:23

> [...]

> Hvis et albumbilled ikke kan hentes på almindelig vis via iTunes selvom
> navn, kunstner, album m.m. kan hentes, er der så alternativer.

Man kan jo i princippet bruge et hvilket som helst billede. Jeg har
nogle gange søgt efter albummet med Google og så udvalgt en version i
passende kvalitet og størrelse. Det kan typisk være på en anden
musikbutik end iTunes Music Store. Når man så tager en "Vis info" på
numrene på det pågældende album, kan man bare lægge billedet ind under
punktet "Billeder".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 28-09-10 20:51

> [...]
> musikbutik end iTunes Music Store. Når man så tager en "Vis info" på
> numrene på det pågældende album, kan man bare lægge billedet ind under

Fint.

Kan man også få billedet som icon på selve musikfilen (som det bliver
når iTunes har alle oplysninger)

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 20:53

> Fint.
>
> Kan man også få billedet som icon på selve musikfilen (som det bliver
> når iTunes har alle oplysninger)

det sker helt af sig selv ...

/thomas

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 29-09-10 06:35

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> Hvis et albumbilled ikke kan hentes på almindelig vis via iTunes selvom
> navn, kunstner, album m.m. kan hentes, er der så alternativer.

Bruger denne her CoverScout:
http://www.equinux.com/us/products/coverscout/index.html
Per

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 01-10-10 16:25

> Bruger denne her CoverScout:
> http://www.equinux.com/us/products/coverscout/index.html

Har anskaffet den, men kan ikke få den til at funke. Min iTunes musik er
på extern HD. Angiver det i preferences - men der sker ikke noget.
Jeg gør noget basalt forkert men kan ikke se hvor i manualen.
Kan du hjælpe.

Michael C.

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 01-10-10 22:09

> [...]
> på extern HD. Angiver det i preferences - men der sker ikke noget.
> Jeg gør noget basalt forkert men kan ikke se hvor i manualen.
Hej Michael
Ja jeg vil da rigtig gerne hjælpe, men min fungere super så jeg ved ikke
rigtig hvad det kan skyldes. Jeg har prøvet at google det men uden
resultat. Jeg vil da umidlbart anbefale dig at spørge equinux hvad det
kan skyldes.
Per

Fra : Frank Bach

Dato : 02-10-10 15:36

Den 01/10/10 23.08, Per Boll Jørgensen skrev:

> [...]
> rigtig hvad det kan skyldes. Jeg har prøvet at google det men uden
> resultat. Jeg vil da umidlbart anbefale dig at spørge equinux hvad det
Åbn "Info" i iTunes og træk billedet - fx fra Amazon - over i det tomme
billedvindue. Ganz einfach mein freund

MVH Frank Bach
Esbjerg

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 02-10-10 16:24

> Åbn "Info" i iTunes og træk billedet - fx fra Amazon - over i det tomme
> billedvindue. Ganz einfach mein freund

Natürlich - den er jeg med på, det er programmet CoverScout der ikke vil
indtage mit iTunes arkiv.

SongGenie finder iTunes arkivet selv, og her virker alt.

Jeg har skrevet til equinux.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 04-10-10 09:50

> [...]
> rigtig hvad det kan skyldes. Jeg har prøvet at google det men uden
> resultat. Jeg vil da umidlbart anbefale dig at spørge equinux hvad det

Efter et døgns tid hvor jeg brugte iTunes meget (er i gang med at
indlæse min CD-samling) og også legede med SongGenie så pludselig - nu
køre det hele perfekt. Jeg har ikke specifikt pillet ved noget - så vidt
jeg husker - tændt og slukket m.m., men skidt, bare det virker.

Jeg tror nok det bliver programmer jeg får glæde af.
Tak for henvisningen.

Michael C.

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 08-10-10 07:22