32/64 bit ?
Fra : Henrik Andresen

Dato : 28-09-10 13:06

Hey,

På mine to imac 27 undre jeg mig over at de kun kører 32 bit.

Jeg har googlet mig frem til noget med at hold2 6+4 nede under opstart
skulle få den til at loade 64-bit kerne.

Hvorfor er det ikke default ?

Hvad vinder/taber jeg ved at køre 32 bit i stedet for 64 bit ?

/H

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-09-10 16:42

Henrik Andresen <hhandresen@gmail---------slet.com> writes:

> Hvorfor er det ikke default ?

Kernen har ikke brug for at køre 64 bit med mindre den VIRKELIGE skal
lave noget og køre mange programmer.

Den kan sagtens køre 64-bit programmer, som du sikkert allerede har opdaget.

> Hvad vinder/taber jeg ved at køre 32 bit i stedet for 64 bit ?

Ingenting, din maskine har for lidt ram og laver for lidt :)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-09-10 16:42

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 17:21

Henrik Andresen <hhandresen@gmail---------slet.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har googlet mig frem til noget med at hold2 6+4 nede under opstart
> skulle få den til at loade 64-bit kerne.

fordi det gør at du ikke kan køre med 32bit drivere og udvidelser ..

> Hvad vinder/taber jeg ved at køre 32 bit i stedet for 64 bit ?

lidt hårdt sagt måske, men hvis du sprøger om det så har du ikke brug
for det ...

ren 64bit giver dig et bootst når du har brug for masser af ram til en
enkelt operation .. f.eks. store photoshop filer, rendering af lang HD
video, og diverse server operationer.

/thomas

Fra : Henrik Andresen

Dato : 29-09-10 10:04

Det er helt okay at være hård :)

Jeg spørger fordi jeg er blevet anbefalet at installere 64-bit versionen
af Logic Pro (musik-redigerings-program)

Og den vælger selv automatisk 32-bit versionen, så længe maskinen kører
32 bit.

/H

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-10 11:30

> [...]

> af Logic Pro (musik-redigerings-program)
>
> Og den vælger selv automatisk 32-bit versionen, så længe maskinen kører

Du kan jo prøve ... afhængigt af hvor store projekter du har gang i vil
du måske opleve bedre performance ...

Hvor meget ram har du i maskinen ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-09-10 17:52

> ren 64bit giver dig et bootst når du har brug for masser af ram til en
> enkelt operation .. f.eks. store photoshop filer, rendering af lang HD
> video, og diverse server operationer.

En 32-bit kerne kan godt køre 64-bit programmer...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 18:09

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100928 <nospam0002+20100928@gmail.com> wrote:

> En 32-bit kerne kan godt køre 64-bit programmer...

ja, men hvis kernel også kører 64bit så går det lidt hurtigere endnu ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-09-10 19:23

> ja, men hvis kernel også kører 64bit så går det lidt hurtigere endnu ...

Nej.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 19:40

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100928 <nospam0002+20100928@gmail.com> wrote:

> Nej.

ja, her strides de lærde jo så vist ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-09-10 16:13

Henrik Andresen <hhandresen@gmail---------slet.com> writes:

> Det er helt okay at være hård :)
>
> Jeg spørger fordi jeg er blevet anbefalet at installere 64-bit
> versionen af Logic Pro (musik-redigerings-program)

Arbejder du med store ting og har MEGET ram?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-09-10 10:15

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100929 <nospam0002+20100929@gmail.com> wrote:

> Arbejder du med store ting og har MEGET ram?

Nøj manner så MEGET ram?!?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Heine Svendsen

Dato : 30-09-10 10:46

Den 30-09-10 11:14, Flemming Rubini skrev:
> [...]

Spørg evt. på http://www.lydmaskinen.dk/
Mange Logic-brugere mødes dér.

Eller måske http://wwwlogicforum.dk
...men jeg ved ikke, hvor meget aktivitet, der er i den
gruppe. Tjek det.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-09-10 16:05

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Nøj manner så MEGET ram?!?

Det var jo et spørgsmål, ikåh.

Fidusen ved alt det der 64-bit er størst hvis man har rigtigt meget
ram.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-10-10 07:56

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100930 <nospam0002+20100930@gmail.com> wrote:

> Det var jo et spørgsmål, ikåh.
>
> Fidusen ved alt det der 64-bit er størst hvis man har rigtigt meget
> ram.

Jeg tog det da som direkte fra Oraklet i Java, og synes det
tegneserieagtige ved at bruge kapitæler var sjovt OG nøjagtigt

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-10-10 00:29

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Jeg tog det da som direkte fra Oraklet i Java, og synes det
> tegneserieagtige ved at bruge kapitæler var sjovt OG nøjagtigt

Xenologifile personager henvises venligst, men bestemt, til
sproggruppen. Vi andre kan godt nøjes med betegnelsen "store
bogstaver"...

Bortset fra det, hvis du er nødt til at spørge om du har MEGET ram, har
du det ikke