Tuner til brug med TDC kabelTV?
Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-09-10 14:23

Er der kommet noget nyt og godt? Jeg er ved at sætte en iBook G4 op som
iTunes jukebox og tænkte jeg ligeså godt kunne prøve med EyeTV
samtidigt.

Er Elgato EyeTV Hybrid godt til iBook'en eller skal jeg ud i noget boks
med decoder i?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-09-10 14:34

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> samtidigt.
>
> Er Elgato EyeTV Hybrid godt til iBook'en eller skal jeg ud i noget boks

Jeg har i øvrigt en Samsung harddiskrecorder i forvejen bliver det for
bøvlet med begge dele?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-10 15:23

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har i øvrigt en Samsung harddiskrecorder i forvejen bliver det for
> bøvlet med begge dele?

Hvis du kan nøjes med de kanaler der ikke kræver program kort så er en
Hybrid fin ... ellers skal du have en Terratech DVB-C boks du kan smide
et CA Modul i + programkort

(Elgato havde engang en boks der hed Eyetv 610 og det er sådan en jeg
bruger til YouSee ...)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-09-10 20:15

> [...]
> et CA Modul i + programkort
>
> (Elgato havde engang en boks der hed Eyetv 610 og det er sådan en jeg

Tak. Det var netop 610'eren jeg håbede var kommet igen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-10 20:25

> Tak. Det var netop 610'eren jeg håbede var kommet igen.

<http://www.terratec.net/en/products/TerraTec_H7_91101.html>

This will do the job ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-09-10 09:08

> <http://www.terratec.net/en/products/TerraTec_H7_91101.html>
>
> This will do the job ...
>
> /thomas

Tak. Har du prøvet HDhomerun?
<http://www.silicondust.com/products/hdhomerun/dvbt/>

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 09:10

> Tak. Har du prøvet HDhomerun?
> <http://www.silicondust.com/products/hdhomerun/dvbt/>

Nix ... men den er også uinteresant for mig da den ikke kan afkode de
betalingskanaler jeg har ... Men det lyder da som en nice lille boks ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-10 16:28

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Er Elgato EyeTV Hybrid godt til iBook'en eller skal jeg ud i noget boks
> med decoder i?

Jeg synes det er fint. Vær opmærksom på at en iBook ikke er sjov til at
behandle signalet, og at du der godt kan være interesseret i sådan en
EyeTV h264 HD accelerator dims.

Køb evt pr postordre så kan du returnere den hvis det ikke er godt nok.

Vær OGSÅ opmærksom på at tv-programmer æder harddiskplads hurtigere end
nogensinde før.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-09-10 20:21

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100927 <nospam0002+20100927@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Køb evt pr postordre så kan du returnere den hvis det ikke er godt nok.
>
> Vær OGSÅ opmærksom på at tv-programmer æder harddiskplads hurtigere end

Tak. Har den også en betydning når man blot afspiller en TV-optagelse?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-10 20:31

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tak. Har den også en betydning når man blot afspiller en TV-optagelse?

HD ? Ja ... jeg vil ikke forsøge på andet end minimum en Core 2 Dou
intel maskine ...

SD vil muligvis virke, men jeg har aldrig prøvet på en PPC maskine ..
kun en Core Duo Mac Mini.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-10 20:33

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Tak. Har den også en betydning når man blot afspiller en TV-optagelse?

Sædvanligvis nej. Du skal dog være opmærksom på at en iBook nok ikke
har nok CPU-kraft til at afspille HD-materiale.

Jeg bruger bare min til at optage og så afspiller jeg på en anden dims.

Fra : KentBM

Dato : 29-09-10 21:37

Den 27/09/10 15.22, Flemming Rubini skrev:
> [...]
> samtidigt.
>
> Er Elgato EyeTV Hybrid godt til iBook'en eller skal jeg ud i noget boks

Jeg bruger en Elgato EyeTV Hybrid og det virker fint nok. Bortset fra,
at enheden finder 5 programmer mindre end mit tv. En BBC-kanal, Animal,
Discovery og National Geo. Den sidste kanal kan jeg ikke huske.

--

Kent

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-09-10 09:35

KentBM <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> wrote:

> Jeg bruger en Elgato EyeTV Hybrid og det virker fint nok. Bortset fra,
> at enheden finder 5 programmer mindre end mit tv. En BBC-kanal, Animal,
> Discovery og National Geo. Den sidste kanal kan jeg ikke huske.

Det ellers godt. Tænk både en god hardwaredims og en god programpakke i
samme omgang.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-09-10 10:14

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det ellers godt. Tænk både en god hardwaredims og en god programpakke i
> samme omgang.

indsæt selv 'lyder'

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-10-10 09:42

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> indsæt selv 'lyder'

Jeg troede, du var begyndt at skrive moderne dansk
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-10-10 10:24

> Jeg troede, du var begyndt at skrive moderne dansk

Nu er det jo ikke ualmindeligt med tvangshandlinger hos almindelige
mennesker

Det minder mig om, at jeg i dag skulle skrive "han sang med på musikken
...." øh enkelt eller dobbelt k? Damn, jeg var nød+t til at slå det op på
ordnet, jeg kunne ikke have siddende på mig at den ud+dannede
musiklære+r ikke kunne stave til musik+ken, og jeg var for sløv til
kognitiv omstrukturering af z(øh)ætningen. Eller hvad med Politik(minus
k)en

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini