Brænde win7 på Mac?
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 27-09-10 11:33

Kan man brænde en Windows XP system CD på Mac?
Skal have en Win 7 upgrade på en PC med defekt HD. Men upgrade kræver at der
er XP eller Vista i forvejen...
Har ISO med XP.

- Mikael

Fra : dufur

Dato : 27-09-10 22:14

On 27/09/10 12.32, nospamtoMike [8000 C] wrote:
> Kan man brænde en Windows XP system CD på Mac?
> Skal have en Win 7 upgrade på en PC med defekt HD. Men upgrade kræver at der
> [...]
sålænge du har det som iso, kan du være ligeglad med hvilket os du er i,
bare du har et nogenlunde brænderprogram.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-09-10 23:00

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Kan man brænde en Windows XP system CD på Mac?
>
> Skal have en Win 7 upgrade på en PC med defekt HD. Men upgrade kræver at der
> er XP eller Vista i forvejen...

Hvis det ligner Vista, så behøver du ikke en XP på i forvejen - eller
nogen anden Windows version, andre end den der ligger på DVD'en.

Sådan gør man med Vista.

Trin 1. start installationen fra DVD'en. Når man kommer til der hvor man
indtaster koden, lader man den være blank. Så får man en 30 dages
prøveversion. Kør installationen til ende. Det er vigtigt, at det er den
korrekte version af Vista - Basic, Home Premium osv som svarer til den
kode man har (og skal bruge senere).

Nu har du en Vista 30 dages Prøveversion på din Mac. Du skal ikke på
nuværende tidspunkt aktivere den.

Trin 2. Du booter Vista og nu kører du Setup på DVD'en fra Vista. Der
står en mer' udførlig vejledning her:

<http://www.winsupersite.com/showcase/winvista_upgrade_clean.asp>

Under "Step 2".

Der findes et hav af vejledninger om det. Jeg søgte med Google på:
install vista upgrade.

Her er en anden:

<http://gizmodo.com/232770/how-to-install-a-vista-upgrade-on-a-blank-har
d-drive>

Og Poul Thurrott (ham med det første link) kan osse med Winows 7, her:

<http://www.winsupersite.com/win7/clean_install_upgrade_media.asp>

Ellers søg på Goole med: install windows 7 upgrade.

--
Ikke ham på Facebook.