MS Windows
briani 27239
Login på AD fra xp client svigter ind imel~
Fra : Preben

Dato : 27-09-10 16:22

Hej måske egentlig til servergruppen, men den ser lidt ubrugt ud..

Jeg har nogen XP PRO bærbare der kobler sig på vores 2003 AD miljø via
trådløs Wlan
Ind imellem bliver brugeren hjemmedrev ikke koblet rigtigt på, istedet ender
de et par nivuer oppe på serverddisken.
jeg har været inde og sætte kørsel af script til synkron samt afventning for
langsom forbindelse, men det sker ind imellem alligevel at drevet sættes
forkert..
Hvis brugeren logger af og på igen er alt normalt. Det er alene via
trådløs det optræder.
Det er irriterende da det er en skole og eleverne ikke alle er så stabile PC
brugere.
Så de gemmer ind imellem bevistløst uden at checke, hvor det ender..

mvh
Preben

Fra : Jan Deleuran

Dato : 27-09-10 19:00

Den 27-09-2010 17:21, Preben skrev:
> [...]
> trådløs Wlan
> Ind imellem bliver brugeren hjemmedrev ikke koblet rigtigt på, istedet ender

Ja jeg kender problemet fra min skole - det er mit indtryk, at xp'erne
logger brugeren på med cashed credentials og slet ikke kommer i nærheden
af AD og dermed slet ikke opdager nogen login-scripts.
Nogle af vores bærbare har desværre afbryder for wlan placeret tæt på
tænd/sluk, så jeg ser også problemet ved afbrudt wlan.
Desværre har jeg heller ikke fundet løsningen.

mvh

Jan Deleuran

Fra : Preben

Dato : 01-10-10 20:06

> [...]
> tænd/sluk, så jeg ser også problemet ved afbrudt wlan.
> Desværre har jeg heller ikke fundet løsningen.

OK, tak skal du have, så er jeg da ikke alene
Vi har lavet et par registrerings ændringer bl.a. vente på langsomt net og
køre login syncront.
vores elever oprettes hver gang på maskinen pga. Reborn kort som gendanner
PCerne ved hver boot,
dvs eleverne kan ikke ændre/slette noget..
mvh
Preben Larsen