Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Foto taske
Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-09-10 11:09

Jeg er på jagt efter en taske til mit kamera (Nikon 5000) og 2 objektiver,
samt diverse tilbehør og blitz.
Men er meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Og jeg synes ikke at kunne
finde et sted hvor jeg kan se dem og
røre ved dem. Kamerahuset har en pokkers masse på deres hjemme side, men
meget få i butikken.

Derfor har jeg kigget på Ebay, og fundet nogle stykker.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270628375894&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320585733808&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360303860495&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390101155893&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Hvad er godt og hvad er skidt?? Og hvorfor?

Elmer

Fra : Robert Piil

Dato : 27-09-10 11:34

Den 27-09-2010 12:08, Elmer Fjort skrev:
> Jeg er på jagt efter en taske til mit kamera (Nikon 5000) og 2 objektiver,
> samt diverse tilbehør og blitz.

> Hvad er godt og hvad er skidt?? Og hvorfor?

Det er næsten umuligt at svare på. for de fleste af os, ville en
tre-fire forskellige tasker være ideelt til forskellige formål - selv
har jeg tre deciderede fototasker.

Størrelse:
Find ud af om du har brug for en taske som kan indholde:
a) Det grej du bruger oftest.
b) Alt dit kamera-grej
c) Alt dit kameragrej + lidt ekstra såsom laptop, en madpakke eller en
ekstra trøje.

Skal den rumme alt dit grej, så sørg for at købe den rigeligt stor - der
kommer altid lige lidt mere til. Ulempen er selvfølgelig at den så
bliver mere besværlig at slæbe rundt på.

Type:
Skal det være:
a) Skuldertaske (det er nemt at komme til grejet - men den giver ikke
den bedste komfort at slæbe rundt på.
b) Rygsæk (god at bære på, lidt mere besværlig, når man skal bruge sine
ting).
c) En slingshot (Et kompromis mellem de to ovenstående).
d) Et modulsystem af en art, men objektivtasker og et eller bæltesystem
til at spænde dem fast i.

Kvalitet:
Jeg har ikke set en dårlig fototaske af de gængse typer, men deciderede
fototasker er forholdsvis dyre - Selv de billigere tasker jeg har set
har alle været rimelige.

Jeg har en rygsæk som kan indeholde stort set alt mit udstyr (Lowepro
Minitrekker AW). Den er rigtig god at gå langt med, men vidlt besværlig
når man skal have fat i tingene. Den skal af ryggen, og man skal have
lagt den et sted. Desuden har jeg en skuldertaske (Lowepro Nova 200AW)
som nu er blevet min primære taske. Den er ikke så slem at bære over
skulderen som jeg havde forventet, og tingene er meget nemmer at få fat
på i farten. Til gengæld kan jeg ikke have helt så meget udenomsskrammel
som i rygsækken. Endelig har jeg pistoltaske, som kan indeholde mit
kamera med monteret 70-200mm (Lowepro topload zoom - stor), og stort set
ikke mere. Til den hører et harnisk, så jeg kan spænde den på maven, når
jeg fx står på ski. Ulempen her er at jeg kun kan have et objektiv med.
Jeg har også haft en slingshottaske (Lowepro Slingshot 300AW) - men den
solgte jeg hurtig igen, den passede mig slet ikke.

Skulle jeg have købt dem i ren handel ville jeg sikkert ikke have haft
en eneste af dem. Rygsækken fik jeg som velkomstgave ved et abonnement
på Digital Camera (Et års abonnement incl rygsæk kostede noget mindre
end rygsækken alene i ren handel). Skuldertasken har jeg vundet i en
fotokonkurrence, og de andre jeg har været omkring har været noget jeg
har fået med ved brugthandler. Kun harnisket til min Topload-taske har
jeg købt på nettet.

Når du har fundet en taske du tror du synes om, så prøv at kigge på
http://cambags.com og check brugeranmeldelser og fotos af dem.

--
Robert Piil

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-09-10 12:15

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købt på nettet.
>
> Når du har fundet en taske du tror du synes om, så prøv at kigge på

Tak for indputtet!!
Det gav lidt at tænke over og lidt at læse om.
Jeg har en stor Rowi taske til mit gamle analoge Nikon.
Dengang i hine tider da den blev købt, var det sådan en eller en
metalkuffert.
Vender tilbage når jeg har fået kigget på de anmeldelser.

Elmer

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-09-10 13:24

Elmer Fjort wrote:
> [...]
> metalkuffert.
> Vender tilbage når jeg har fået kigget på de anmeldelser.

Hvis du bor i nærheden af Århus, så kig en tur ned til Mimosa på Store
Torv. De har nogle utroligt lækre tasker til fornuftige priser. - Jeg
købte fx. en Kata 'pistoltaske' med plads til et skrummel af en Canon
D60 med påmonteret 70-300mm samt normaloptik, regnslag m.m. til 349kr.
Kata er ret kraftige og virkelig godt stødabsorberende og fås i mange
str. lige ned fra de helt små og op til store halv- og helproffe
tasker... - Han har de fleste modeller stående...

mvh. Erik Richard

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-09-10 15:37

"Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse

Elmer Fjort wrote:
> [...]

str. lige ned fra de helt små og op til store halv- og helproffe
tasker... - Han har de fleste modeller stående...

Desværre så bor jeg i Kbh's omegn, så det er lidt langt væk.

Har sådan set besluttet mig for at købe en Kata 3n1-20 slingback.
Der ser ud til at være plads til det som jeg har og forventer at få, samt
lidt mere plads til en jakke/trøje.

Det er utroligt så ens priserne er verden rundt.

Elmer

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-09-10 16:22

Elmer Fjort wrote:
> "Erik Richard Sørensen" <tulle@tulle.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre så bor jeg i Kbh's omegn, så det er lidt langt væk.

Ja, OK, det er lidt langt væk.

> Har sådan set besluttet mig for at købe en Kata 3n1-20 slingback.
> Der ser ud til at være plads til det som jeg har og forventer at få, samt
> lidt mere plads til en jakke/trøje.

Jeg har set den hos Mimosa. Den virker rigtig god og solid, så det tror
jeg, vil være et godt valg.

> Det er utroligt så ens priserne er verden rundt.

På nogle ting ja, - det har jeg også lagt mærke til på det sidste....

mvh. Erik Richard

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-09-10 21:55

"Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i meddelelsen

> Har sådan set besluttet mig for at købe en Kata 3n1-20 slingback.
> Der ser ud til at være plads til det som jeg har og forventer at få, samt
> lidt mere plads til en jakke/trøje.

Nu ved jeg ikke hvor meget ikke-kamera plads der er i Kata'en, men vil lige
nævne at Lowepro Mini Trekker AW har overraskende meget plads i det forreste
rum! Jeg har uden problemer haft vand (en 3 liter så vidt jeg husker) og mad
samt regnbukser, hue og handsker e.l. med. Jeg plejer at spænde jakke
og/eller fleecetrøje på siden af den. Jeg har faktisk købt en Nature Trekker
AW II for at få mere plads, men den taske er bare så stor og tung, at jeg
endnu ikke har fået den brugt. Jeg har altid kunnet klare mig med Mini
Trekkeren.

mvh Frank

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-09-10 22:02

"Frank K. Jensen" <frank-sletdette@sletdette-indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:4ca1048f$0$50453$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> og tung, at jeg endnu ikke har fået den brugt. Jeg har altid kunnet klare

Jeg vil da lige tage et check på den også!
Tak for informationen.

Elmer