MS Windows
briani 27239
Windows XP kommer med tip om at farvedybde~
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 26-09-10 12:31

Hej,

Jeg er ved at geninstallere en HP Mini 1199EO Vivienne Tam Edition.

Jeg får hele tiden besked af Windows XP om, at min farvedybde er meget lav,
men jeg har ikke mulighed for at ændre farvedybden, hverken via
indstillingerne for skærmen, eller via Intel(R) GMA Driver for Mobile.

Sidstnævnte har jeg hentet under supportsiderne til Notebooken fra HP.

Jeg får lov til at sætte skærmopløsningen til 1024 gange 576 pixel, og en
farvedybde på 32-bit.

Er der nogle der ved hvordan jeg:
1. Kan få slået det pågældende værktøjstip fra hver gang Windows XP startes?
eller
2. Kan gøre et eller andet, så jeg kan sætte antallet af pixels op - så
tippet på den måde forsvinder?

Notebooken anvender Windows XP HOME Service Pack 3.

På forhånd tak for svar.

MVH Anders

P.S.: Da jeg ikke så tit bruger nyhedsgrupper, må I endelig sige til,
såfremt jeg poster i den forkerte nyhedsgruppe!

Fra : Ole C

Dato : 26-09-10 14:47

Anders Boholdt-Petersen skrev blandt andet:

> [...]
> Sidstnævnte har jeg hentet under supportsiderne til Notebooken fra HP.
>
> Jeg får lov til at sætte skærmopløsningen til 1024 gange 576 pixel,

Hvordan harmonerer den sætning med den tidligere sætning i dit indlæg:
"....men jeg har ikke mulighed for at ændre farvedybden..."?

Højere opløsning burde ikke være nødvendig på sådan en lille skærm - og du
får ikke højere værdi end 32-bit.
Så hvis du er 100 pct. sikker på at det er den rigtige driver du har hentet
og installeret, så kunne du jo prøve at installere den endnu en gang. Noget
kan jo være gået galt....

Jeg forudsætter at du også har hentet og installeret de andre drivere på
siden - herunder den BIOS-opdatering, som HP selv kalder "critical", selvom
det ikke direkte relaterer sig til dit problem.

--
vh
Ole C

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 26-09-10 15:19

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvordan harmonerer den sætning med den tidligere sætning i dit indlæg:
> "....men jeg har ikke mulighed for at ændre farvedybden..."?

UBS, jeg havde ikke lige tænkt mig om, da jeg skrev sætningen - beklager!

> [...]
> Så hvis du er 100 pct. sikker på at det er den rigtige driver du har
> hentet og installeret, så kunne du jo prøve at installere den endnu en

Det har jeg netop forsøgt, desværre med samme underlige resultat.

> Jeg forudsætter at du også har hentet og installeret de andre drivere på
> siden - herunder den BIOS-opdatering, som HP selv kalder "critical",
> selvom det ikke direkte relaterer sig til dit problem.
Jeps, computeren er opdateret med de nyeste drivere (inklusiv
BIOS-opdateringen).

Yderligere forslag modtages gerne.

/ Anders

Fra : Ole C

Dato : 26-09-10 16:41

> UBS, jeg havde ikke lige tænkt mig om, da jeg skrev sætningen -
> beklager!

Har du prøvet at ændre såvel opløsning som farver? - bare for at se om
fejlmeddelelsen kommer uanset hvordan indstillingerne er.

> Det har jeg netop forsøgt, desværre med samme underlige resultat.

Hm. Har kigget på HP's side - og der ser ikke ud til at være meget at gå
fejl af....

> Jeps, computeren er opdateret med de nyeste drivere (inklusiv
> BIOS-opdateringen).
>
> Yderligere forslag modtages gerne.

Tja, det kan jo også være en fejl der er opstået under installation af
XP....og en hardwarefejl kan vel heller ikke udelukkes...
Har ikke nogle rigtigt gode forslag

--
vh
Ole C

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 28-09-10 21:00

Hej,

Så fandt jeg efter endnu en geninstallation af den pågældende notebook,
opdatering af drivere med mere en løsning (engelsk indhold):
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=3473
..

Jeg beklager jeg ikke har set at man kunne gøre dette trick! Da jeg er
blind, har jeg ikke været opmærksom nok til at fange værktøjstippet og finde
afkrydsningsfeltet.

Så blev jeg så klog!

/ Anders