Printer ikke synlig
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-09-10 21:22

eller noget i den retning. Situationen er: ny router, en MB og en
Interactive 16/600PS sat i routeren med et ethernetkabel. Et setup.som
virkede med den gamle router.

Er det noget i opsætningen af routeren, jeg har overset?

Og hvordan løser jeg problemet?

--
v.h. Mich

Fra : Morten Lind

Dato : 27-09-10 04:14

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> virkede med den gamle router.
>
> Er det noget i opsætningen af routeren, jeg har overset?

Du har tilføjet den i "udskriv og fax"?

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-09-10 22:30

> Du har tilføjet den i "udskriv og fax"?

Jow, da, og dimmeren, du sendte mig (en transceiver?) lyser osse
lystigt.

Jeg prøver at analysere mig lidt videre i problemet.

--
v.h. Mich

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-09-10 07:12

On 2010-09-26 22:21:40 +0200, Mich. Ottosen said:

> [...]
> virkede med den gamle router.
>
> Er det noget i opsætningen af routeren, jeg har overset?

Har du andre enheder på routeren? Kan de se hinanden?

Min første tanke er AP isolation, jeg har set det på en 3G router fra Huawei.
Funktionen gør helt enkelt det at den forhindrer enheder på samme
netværk i at "se" hinanden og kan slås fra i indstillingerne.

Dette gælder dog muligvis kun for enheder der tilsluttes trådløst og
det er jo ikke tilfældet hos dig som jeg forstår.

Men måske?

Jesper

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 27-09-10 07:27

On 27-09-2010 08:12, J.K.Arning wrote:

> [...]
>
> Dette gælder dog muligvis kun for enheder der tilsluttes trådløst og det
> er jo ikke tilfældet hos dig som jeg forstår.

Den tanke kom jeg også på, jeg har TDCs HomeDuo med deres kombinerede
ADSL modem/route/VOIP kasse, der kan kablede og trådløse enheder ikke få
øje på hinanden vha. Bonjour. Alm. IP fungerer fint.
Desværre kan det ikke slås fra

Jesper \

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-09-10 22:30

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

> [...]
> ADSL modem/route/VOIP kasse, der kan kablede og trådløse enheder ikke få
> øje på hinanden vha. Bonjour. Alm. IP fungerer fint.

Tak for svar. Jeg vil prøve at lave en detaljeret beskrivelse af
problemet senere.

Jeg kan fremaklde printkommandoen (printprogrammet?) og bestille
printeren. Men der kommer en fejlmedd. om at printeren ikke svarer. Så
måske er det mig selv, der har beskrevet det forkert? MÅske er det et
sammenfald af udskfitning af router (til Netgear) og sammenbrud af
printer?

Jeg vender tilbage.

--
v.h. Mich

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 30-09-10 07:38

On 29-09-2010 23:30, Mich. Ottosen wrote:

> [...]
> måske er det mig selv, der har beskrevet det forkert? MÅske er det et
> sammenfald af udskfitning af router (til Netgear) og sammenbrud af

En simpel test er at forbinde både computer og printer via kabel.
Hvis du har en ekstra ethernet switch, kan du forbinde computer og
printer til denne og så forbinde switchen til routeren. På denne måde
kommer du helt uden om routeren.

Jesper \

Fra : Morten Lind

Dato : 30-09-10 16:17

> [...]

> Hvis du har en ekstra ethernet switch, kan du forbinde computer og
> printer til denne og så forbinde switchen til routeren.

Øhh...ikke forstået...???

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-09-10 22:30

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Har du andre enheder på routeren? Kan de se hinanden?

Nej, ikke andre kablede. Hvad kan man med fordel kable til en router -
udover putere, naturligvis?

> [...]
>
> Dette gælder dog muligvis kun for enheder der tilsluttes trådløst og
> det er jo ikke tilfældet hos dig som jeg forstår.

Måske. Jeg forstår bare ikke din forklaring med AP isolation. Men det
skal du ikke tage dig af.

Tak for dit venlige indspark.

--
v.h. Mich