iTunes spørgsmål (import kvalitet).
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-09-10 10:43

Hej

Jeg er (efter min tråd -CD arkiv til digital arkivering- og -Lidt OT Mit
CD-musikarkiv på hard disc og til musikanlæg-) ved at klargøre til
import af mine ca. 750 CDer i iTunes i kvalitet AIF, d.v.s. prøveindlæse
nogle CDer og checke virkning m.m.. inden det store indlæsningsarbejde.

Så er det, at pt en CD ud af 7 prøver lyder meget forvrænget/overgain.
Jeg har bedt om langsom/sikker import men det ændre ikke fejlen.

Hvis jeg bare kopiere CDens filer til computer eller afspiller fra
computerens drev lyder det også dårligt, men på mit musikanlæg er der
ikke noget.

Nogen forklaring/løsning.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-10 11:17

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg bare kopiere CDens filer til computer eller afspiller fra
> computerens drev lyder det også dårligt, men på mit musikanlæg er der

Lidt flere info vil nok hjælpe. F.eks. hvordan din computer er sat til
dit anlæg, hvilken kvalitet du importerer i, er det ridsede cd'er etc.
etc. ?

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-09-10 12:03

> Lidt flere info vil nok hjælpe. F.eks. hvordan din computer er sat til
> dit anlæg, hvilken kvalitet du importerer i, er det ridsede cd'er etc.
> etc. ?

Som skrevet importeret i AIFF kvalitet men har derudover ladet iTunes
bestemme.

CDen ser fin ud (er The Atomic Fireballs, Torch This Place).

Jeg har ikke fået skrevet, at jeg endnu ikke har tilsluttet computeren
til mit anlæg.
Al fejl er i forbindelse med/på computeren.

Afspilning af CDen på musikanlæg (Arcam) er OK.

Det er første gang jeg har haft problemer med afspilning på computeren.

Michael C.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-09-10 11:29

michael-corfitsen@stofanet.invalid (Michael Corfitsen) writes:

> Så er det, at pt en CD ud af 7 prøver lyder meget forvrænget/overgain.
> Jeg har bedt om langsom/sikker import men det ændre ikke fejlen.

iTunes har noget lydniveaujustering. Det er ikke det du er kommet til
at slå til vel?

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-09-10 12:03

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100926 <nospam0002+20100926@gmail.com> wrote:

> iTunes har noget lydniveaujustering. Det er ikke det du er kommet til
> at slå til vel?

Ikke det jeg ved af - og hvor er disse lydniveaujusteringsmuligheder
hvis jeg har.

Michael C.

Fra : Frank Bach

Dato : 26-09-10 12:25

Den 26/09/10 13.02, Michael Corfitsen skrev:

> Ikke det jeg ved af - og hvor er disse lydniveaujusteringsmuligheder
> hvis jeg har.

Hvis du bruger VLC til at afspille kan du sagtens få doe meget gain. Den
står på 400% som default.
Hvis det er på grund af læsefejl, kan du forsøge at bruge fx en anden
ripper som MAX hvor du kan sætte den til totalt hysterisk mode Jeg
oplever selv bedre resultater end med Itunes - udover at Max
understøtter mange flere formater. http://sbooth.org/Max/

MVH Frank Bach
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-09-10 13:31

On 2010-09-26 13:24:42 +0200, Frank Bach said:

> [...]
> ripper som MAX hvor du kan sætte den til totalt hysterisk mode Jeg
> oplever selv bedre resultater end med Itunes - udover at Max

Jeg vil også anbefale Max. Når cd'erne skal rippes, skal det være bedst muligt.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 27-09-10 10:52

> [...]
> ripper som MAX hvor du kan sætte den til totalt hysterisk mode Jeg
> oplever selv bedre resultater end med Itunes - udover at Max

Max giver samme fejlresultat.

Michael C.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-09-10 15:13

> Ikke det jeg ved af - og hvor er disse lydniveaujusteringsmuligheder
> hvis jeg har.

iTunes -> Indstillinger, men ud fra din beskrivelse tror jeg ikke det er
det.

Noget galt må der da være. Prøv evt at dobbeltcheck om dine cd'ere er
kopibeskyttede.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 27-09-10 10:39

> Noget galt må der da være. Prøv evt at dobbeltcheck om dine cd'ere er
> kopibeskyttede.

Hvordan ser jeg det.

Michael C.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-09-10 11:16

On 2010-09-27 11:39:00 +0200, Michael Corfitsen said:

> Hvordan ser jeg det.

Hvis de mangler compact disc logoet, er der stor risiko. Det må ikke
sidde på diske, der ikke overholder standarden.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-10 16:26

> Hvordan ser jeg det.

Det plejer at stå på bagsiden et sted.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 28-09-10 16:56

> Nogen forklaring/løsning.

Efter mange forsøg, udelukkelser m.m. er fejlen fundet.

Defekt brænder - La Cie d2 Super Writemaster.
Den har ellers læst fint - programindlæsninger,
brændt DVDer (film m.m.) men nu kan den altså ikke
læse lydfiler ordentligt.

Fandt min gamle La Cie frem - den kører stadig fint
og problemet er løst.
Jeg har samtidig fået en næsten dobbelt så hustig
læsetid, 15-18x.

Tak for alle svar.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 17:21

> [...]
>
> Fandt min gamle La Cie frem - den kører stadig fint
> og problemet er løst.
> Jeg har samtidig fået en næsten dobbelt så hustig

du skulle have sagt fra starten at det var LaCie lort du sad med ....

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 28-09-10 18:37

> du skulle have sagt fra starten at det var LaCie lort du sad med ....

Nu kører det så bare med den anden l....

Jeg ved at en del har givet udtryk for utilfredshed med La Cie.
Alt i alt er jeg nu godt tilfreds - og har jeg haft brug for garanti,
har der ikke været problemer med denne service.

Jeg må så huske næste gang at gøre opmærksom på, hvis der er noget La
Cie l... indblandet.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 18:47

> [...]
> har der ikke været problemer med denne service.
>
> Jeg må så huske næste gang at gøre opmærksom på, hvis der er noget La

Alene at de fleste som har haft LaCie produkter også har haft fat i
deres service apperat siger jo lidt om kvaliteten ...

/thomas