Mobilopkald i USA ?
Fra : Naess

Dato : 25-09-10 09:54

Hejsa,

Jeg skal snart til USA (NYC) hvor jeg bla. skal mødes med en amerikansk ven
som jeg har mailet med i ca. 8 år. Da han kommer fra New Jersey har vi af
praktiske årsager aftalt at mødes ved CircleLines på Manhattan og her skal
vi kunne ringe sammen hvis vi misser hinanden.

Mine spørgsmål er, hvis jeg befinder mig i USA og skal ringe til en
amerikansk mobiltelefon, er det så nødvendigt at indtaste landekoden først
ved opkald fra min danske mobil, og i så fald hvilken landekode skal jeg
benytte : 001, +01 eller bare +1 ?

På forhånd tak!
--

Hilsen / Regards
Kevin Naess

Have a nice day!

Test your Firewall and PC security :
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Fra : Hauge

Dato : 25-09-10 09:56

Naess skrev:
> [...]
> først ved opkald fra min danske mobil, og i så fald hvilken landekode
> skal jeg benytte : 001, +01 eller bare +1 ?

Normalt når man befinder sig i et "fremmed" land, så taster man nummeret
som det ringes lokalt, altså uden +xx, men der sker ikke noget ved at
bruge +xx. Modsat, når du skal ringe til et dansk nummer, så skal du
bruge +45.

Så din danske mobil bliver "udenlandsk" når du ikke er i danmark mere.

Mvh Hauge

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-09-10 21:20

Den 25-09-2010 10:53, Naess skrev:
> [...]
> først ved opkald fra min danske mobil, og i så fald hvilken landekode
> skal jeg benytte : 001, +01 eller bare +1 ?

Når du bruger en mobil, er det altid praktisk at kode numre ind i
internationalt format. Altså med landekode.

Telefonnettet operere alligevel kun med numrene i internationalt format
så snart nummeret kommer til første central, så det gør på ingen måde
nogen forskel om du taster +4512345678 eller bare 12345678. Dog er det
en god idé at du på mobilen altid bruger +<landekode><nummer> format, da
du så ikke skal tænke over hvad den internationale præfix er i det land
du befinder dig i. I visse lande variere præfixen endda, alt efter
operatøren.

- Chano Andersen