MS Windows
briani 27239
Kopi af Windows 7
Fra : steen

Dato : 25-09-10 04:41

Jeg har købt en bærbar pc med Win7 installeret. Kan jeg tage en kopi af
Windows, hvis harddisken senere skal formatteres eller bryder sammen?
Det er en Lenovo G560 maskine med Win7 Home Prem 64 OEM.

Mvh Steen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-09-10 07:25

steen skrev:

>Jeg har købt en bærbar pc med Win7 installeret. Kan jeg tage en kopi af
>Windows, hvis harddisken senere skal formatteres eller bryder sammen?
>Det er en Lenovo G560 maskine med Win7 Home Prem 64 OEM.

Har den "Lenovo OneKey Recovery" installeret ?
http://consumersupport.lenovo.com/ot/en/driversdownloads/Drivers_Show_2420.html
For med det skulle du kunne lave et sæt recovery disks
http://lenovos10affair.blogspot.com/2009/02/one-key-recovery-okr.html

Fra : steen

Dato : 25-09-10 18:31

Ivan V. Klattrup wrote:
> [...]
> http://consumersupport.lenovo.com/ot/en/driversdownloads/Drivers_Show_2420.html
> For med det skulle du kunne lave et sæt recovery disks

Super! Mange tak. Ja der er OneKey Recovery installeret og man kan brænde en
system DVD (eller 3 stk. faktisk).

Mvh Steen

Fra : Ole C

Dato : 25-09-10 09:18

steen skrev blandt andet:

> Jeg har købt en bærbar pc med Win7 installeret. Kan jeg tage en kopi
> af Windows, hvis harddisken senere skal formatteres eller bryder
> sammen? Det er en Lenovo G560 maskine med Win7 Home Prem 64 OEM.

Du har fået en løsning - og her er en anden:
Hent et af de mange gratis harddisk-clone programmer a la Ghost - for
eksempel:
http://www.macrium.com/reflectfree.asp

--
vh
Ole C

Fra : cykelsmeden

Dato : 25-09-10 10:58

Den 25-09-2010 10:17, Ole C skrev:

> Du har fået en løsning - og her er en anden:
og en tredie kunne være at bruge den i w7 indbyggede sikkerhedskopiering.

finn

Fra : Ivar

Dato : 25-09-10 15:00

cykelsmeden skrev:

> og en tredie kunne være at bruge den i w7 indbyggede sikkerhedskopiering.

Det hjælper ikke meget, hvis det eneste han har, er en PC med blank
harddisk og en Windows back-up.

Ivar Magnusson

Fra : cykelsmeden

Dato : 25-09-10 15:06

Den 25-09-2010 15:59, Ivar skrev:

> Det hjælper ikke meget, hvis det eneste han har, er en PC med blank
> harddisk og en Windows back-up.

du kan meget vel have ret, men ifølge MS er backup i W7 forbedret så
meget at du får systemimage med i backupen.

der er en tilfældig beskrivelse her:
http://lifehacker.com/5144757/first-look-at-windows-7s-backup-and-restore-center

finn

Fra : Ivar

Dato : 25-09-10 15:34

cykelsmeden skrev:

> du kan meget vel have ret, men ifølge MS er backup i W7 forbedret så meget at
> du får systemimage med i backupen.

Det hjælper ikke meget, hvis man ikke kan boote PC'en, fordi
man ikke har systemdiske eller software til geninstallere
back-upen.

Ivar Magnusson

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-09-10 16:02

On Sat, 25 Sep 2010 16:33:41 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Det hjælper ikke meget, hvis man ikke kan boote PC'en, fordi
>man ikke har systemdiske eller software til geninstallere
>back-upen.
Prøv at læse disse:
http://en.wikipedia.org/wiki/Backup_and_Restore_Center
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Recovery_Environment

Det ser faktisk ud til at W7 selv kan lave et image og vha. nogle toos
lave et eksternt boot medie til recovery.
Meget interesant.

/Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-09-10 22:08

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det ser faktisk ud til at W7 selv kan lave et image og vha. nogle toos
> lave et eksternt boot medie til recovery.

Når man læser især dit sidste link, ser det for mig ud til, at denne image
mulighed kræver at man har den originale installations dvd, idet det er fra
den at det foregår.

Kurt

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 25-09-10 22:30

On Sat, 25 Sep 2010 23:07:33 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

>Når man læser især dit sidste link, ser det for mig ud til, at denne image
>mulighed kræver at man har den originale installations dvd, idet det er fra
>den at det foregår.
Eller fra WinRE (Windows Recovery Environment)
Som det ser ud til at man som slut bruger får mulighed for at
installerer på HD/CD/DVD etc. (windows 7)

Her en vejledning til HD
http://blogs.msdn.com/b/winre/archive/2007/01/12/how-to-install-winre-on-the-hard-disk.aspx

/Hans

Fra : -= bgn =-

Dato : 25-09-10 15:08

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det hjælper ikke meget, hvis det eneste han har, er en PC med blank
> harddisk og en Windows back-up.
>

> Ivar Magnusson

Nu står der i spørgsmålet "Jeg har købt en bærbar pc med Win7 installeret"
så harddisken er sikkert ikke blank.

BG

Fra : Ivar

Dato : 25-09-10 15:31

-= bgn =- skrev:

> Nu står der i spørgsmålet "Jeg har købt en bærbar pc med Win7 installeret" så
> harddisken er sikkert ikke blank.

LOL. Du mener altså at der ikke er grund til at lave back-up, når
data ligger på disken?