MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista problemer på HP Pavillion dv6000
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 24-09-10 21:57

En veninde ber mig kigge på hendes HP Pavillion dv6000 m. Vista Home. Den
kan kun køre i fejlsikret tilstand. Den kan gå på nettet og Word virker
nogenlunde - man kan bare ikke gemme under nyt navn.

Jeg opdager at den hverken har SP1 eller nogen andre updates.
Systemgendannelse virker ikke i fejlsikret tilstand.

Downloader SP1 - det tager mange timer og slutter med en fejlmeddelelse om
at den ikke blev installeret.

Så gendanner den ændringer???

Derefter går CHKDSK i gang, finder og retter fejl.

Så kommer: "Service Pack blev ikke installeret. Gendanner ændringer."

Måske skulle jeg have fundet fejlen, som gør at den ikke virker i alm.
tilstand først?

Men hvad nu? Har ingen Vista DVD - den lå på harddisken, men er blevet
slettet...

- Mikael

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 24-09-10 22:04

On Fri, 24 Sep 2010 22:56:40 +0200, "nospamtoMike [8000 C]"
<nospam@kern.dk> wrote:

>Men hvad nu? Har ingen Vista DVD - den lå på harddisken, men er blevet
>slettet...

Vælg det eneste rigtige, geninstallering.
Så må du ud og søge efter et installationsmedie, alternativt købe et
af MS eller HP.

/Hans

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 27-09-10 10:37

> Vælg det eneste rigtige, geninstallering.
> Så må du ud og søge efter et installationsmedie, alternativt købe et
> af MS eller HP.

Der er bevilget en Windows 7.
Fås den som familie pakke, så 2-3 pc´er kan få glæde af den?

Kan upgrade versionen installeres på en eller anden måde, når nu Vista er
død? Vista starter nu heller ikke i fejlsikret tilstand...
Vil gerne nøjes med upgrade, da pc er købt med Vista.

- Mikael

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-09-10 10:51

On Mon, 27 Sep 2010 11:36:55 +0200, "nospamtoMike [8000 C]"
<nospam@kern.dk> wrote:

>Der er bevilget en Windows 7.
>Fås den som familie pakke, så 2-3 pc´er kan få glæde af den?
Ikke mig bekendt.

>Kan upgrade versionen installeres på en eller anden måde, når nu Vista er
>død? Vista starter nu heller ikke i fejlsikret tilstand...
Det kan ikke udelukkes at du kan upgrade på en død installation, der
kigges ofte kun efter eksistensen af nogle få filer, så hvis HD eller
er intakt og filsystemet ikke kurropt, så durde det gå godt.

>Vil gerne nøjes med upgrade, da pc er købt med Vista.
Undersøg lige hos HP om der er drivere til W7, evt. denne vej
http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_lang=da&h_cc=dk&cc=dk&h_page=hpcom&lang=da&h_client=S-A-R135-1&h_query=Pavillion+dv6000&submit.x=6&submit.y=7

/Hans

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-09-10 00:04

Ja, familiepakken er fornylig lanceret i Danmark men sælges desværre
ikke før den 22 oktober.
http://www.microsoft.com/danmark/om/presse.aspx?action=view&item=294E146F-85CE-41AA-B226-9C8BDE0460F5

Regards Jens Peter Karlsen.