Safari 5.0.2 og Nemid
Fra : Poulsen

Dato : 25-09-10 04:28

Har netop prøvet at oprette Nemid på en par ny Imacs med Safari 5.0.2
(SL 10.6.4) i Lån &Spar bank.
Der kommer kun meddelsen: "Ved tilmelding til NemID, skal du først
logge på din netbank, med dine nuværende koder. Senere i forløbet,
skal du bekræfte din tilmelding, og det er med din nuværende
underskriftskode."
Der fremkommer ikke nogen login form nedenunder.

Det funker på en gammel mac med Safari 4 og i Firefox.

Skal vi nu igang med det gamle Cirkus igen? Hver gang Safari bliver
opdateret, så virker skidtet ikke

Kan se på Nemid's side at Mac understøttes, men uden support. Er det
ikke lidt frækt?
vh

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-10 11:57

Poulsen <poulsen.finn@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det funker på en gammel mac med Safari 4 og i Firefox.
>
> Skal vi nu igang med det gamle Cirkus igen? Hver gang Safari bliver

hvad siger denne:

<https://www.nemid.nu/support/tekniske_krav/test_din_computer/detect.htm
l>

> Kan se på Nemid's side at Mac understøttes, men uden support. Er det
> ikke lidt frækt?

Både Mac og Safari er det de kalder "supporteret"

<https://www.nemid.nu/support/tekniske_krav/understoettet_software/>

/thomas

Fra : Poulsen

Dato : 25-09-10 05:30

Jeg kan såmænd godt ad omveje få det til at virke, men et par af mine
venner + kolleger sidder med spritnye Imacs og løber ind i problemer.
Johh..de kan selvfølgelig "bare" installere Firefox o.s.v., men det er
for det første ikke "nemt" hvis man aldrig har brugt Mac før, og for
det andet er det en uprofessionel (microsoft only) løsning, som Nemid
folkene har lagt frem.
Det var min pointe.
vh

On 25 Sep., 12:56, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> hvad siger denne:
>
> <https://www.nemid.nu/support/tekniske_krav/test_din_computer/detect.htm
> l>

Siden kunne ikke findes

Fejl 404. Den ønskede side kan desværre ikke vises.
Dette kan skyldes at

adressen er indtastet forkert.
siden er blevet flyttet og har fået ny adresse.
siden er blevet forældet og fjernet.
Du kan eventuelt søge efter siden vha. søgefeltet øverst på denne
side.

Sideoversigt
Sideoversigten giver overblik over alle sider her på webstedet.

Åbn sideoversigt

Indholdsfortegnelse
Brug indholdsfortegnelsen hvis du leder efter et bestemt emne.

Åbn indholdsfortegnelse

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-10 12:45

> [...]

> for det første ikke "nemt" hvis man aldrig har brugt Mac før, og for
> det andet er det en uprofessionel (microsoft only) løsning, som Nemid

Omveje ? ... hvilke omveje ? der ingen brund til at installere Firefox
... det virker fint med Safari ..

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 25-09-10 17:53

On 25/09/10 13.29, Poulsen wrote:
> [...]
> for det første ikke "nemt" hvis man aldrig har brugt Mac før, og for
> det andet er det en uprofessionel (microsoft only) løsning, som Nemid

Hvordan får du Firefox til at blive en "Microsoft only" løsning?

Mvh
Bruno

Fra : Lyrik

Dato : 25-09-10 05:57

On 25 Sep., 13:29, Poulsen <poulsen.f...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Åbn sideoversigt
>
> Indholdsfortegnelse
> Brug indholdsfortegnelsen hvis du leder efter et bestemt emne.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ingen problemer med "NemID" og Safari 5 her. Ved login på netbank fik
jeg mulighed for at generere en kode.

Så måske skal du ikke bekymre dig om dine venner med deres nye Mac?
Måske skal du bare prøve Safari 5 1 gang til for "Prins Knud?"

Jens

Fra : Kurt Brixen

Dato : 25-09-10 13:31

On 2010-09-25 12:27:48 +0200, Poulsen said:

> Skal vi nu igang med det gamle Cirkus igen? Hver gang Safari bliver
> opdateret, så virker skidtet ikke

Det virker også her med Safari. Er det Nemid eller den gamle login, du
ikke kan få til at virke?

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Poulsen

Dato : 25-09-10 06:35

On 25 Sep., 13:56, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Så måske skal du ikke bekymre dig om dine venner med deres nye Mac?
> Måske skal du bare prøve Safari 5 1 gang til for "Prins Knud?"

Det er to nye Imacs just pakket ud. Efter at have kørt
softwareopdatering på dem fremkommer de symptomer jeg har beskrevet.
Det kan være et specifikt problem med Lån&spar, hvad ved jeg? Men
lortet virker ikke.
Har prøvet adskillige gange med Safari 5.0.2.
At det virker hos dig og mig er jo bare dejligt, men hvad med de der
har bestilt en ny Mac hos Apple?
Jeg ved du prøver at hjælpe, så måske skulle du skrive hvilken version
af Safari du bruger, samt din "netbank".
vh

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-10 13:48

> [...]

> lortet virker ikke.
> Har prøvet adskillige gange med Safari 5.0.2.

Step 1 er jo at teste på nemid.nu ... hvis det virker der, men ikke på
netbank så er man jo det klogere.

Er nemID bestilt igennem nemid, kommunen eller banken ?

Hvis den ikke er bestilt igennem bankgen skal NenID jo "linkes" til
banken og der er har hver bank sin måde at gøre den slags på.

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 25-09-10 14:22

On 2010-09-25 14:35:22 +0200, Poulsen said:

> [...]
> lortet virker ikke.
> Har prøvet adskillige gange med Safari 5.0.2.

Nu har jeg lige prøvet på Lån og spar bank. Det er det login med den
gamle kode, der ikke virker i Safari. Jeg kunne tvinge de to felter,
man skal skrive i, frem ved at forstørre vinduet med "Command" og "+"
et par gange.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Lyrik

Dato : 25-09-10 06:52

On 25 Sep., 14:35, Poulsen <poulsen.f...@gmail.com> wrote:

> [...]
> lortet virker ikke.
> Har prøvet adskillige gange med Safari 5.0.2.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Version 5.0.2 (6533.18.5)
Lån&Spar
Første gang jeg prøvede i går manglede der ligesom en "knap". Anden
gang valgte jeg fanebladet:"Login med NemID". Der kom muligheden for
at generere den kode der manglede.
Prøv det faneblad.

Hilsen
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 25-09-10 14:18

Poulsen <poulsen.finn@gmail.com> wrote:

I denne tråd er I alle en flok elendige "quotere". På mine nedslidte knæ
beder jeg Jer klippe.

M.

Fra : Poulsen

Dato : 25-09-10 07:32

Du er dagens mand i skysovs ..tak ska du ha', meget logisk

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 25-09-10 17:56

On 25/09/10 15.31, Poulsen wrote:
> Du er dagens mand i skysovs ..tak ska du ha', meget logisk

Dvs. konklusionen er det er Lån&Spar og ikke NemID den er gal med.

Forstå mig ret jeg er selv ikke nogen fan af NemID, men der vel ikke
grund til og gøre løsningen til syndebuk når problemet er et andet sted.

Mvh
Bruno

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 27-09-10 08:47

Den 25/09/10 18.55, Bruno, Copenhagen - Denmark skrev:

> [...]
>
> Forstå mig ret jeg er selv ikke nogen fan af NemID, men der vel ikke
> grund til og gøre løsningen til syndebuk når problemet er et andet sted.

Ja jeg er rystet over at div. banker selv må udforme måden de bruger
NemId på!

På f.eks Danske Netbank bruges NemId kun til login i netbanken. Når du
så er inde og skal foretage overførsler, ændringer osv. så bruger man
blot et selvvalgt password igen og igen og igen.......
Dooh så forsvinder hele sikkerheden sgu da, og når en dag det går galt,
så er det NemID's brand som svines til.......

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-10 09:24

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> [...]
> Dooh så forsvinder hele sikkerheden sgu da, og når en dag det går galt,
> så er det NemID's brand som svines til.......

Tja, bum bum .. humlen er jo at du starter din session med dit NemID ..
når det er gjort, og du har bevist at du er hvem du er, hvorfor så
"spilde" nemID koder på efterfølgende operationer ?

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 27-09-10 13:46

Den 27/09/10 10.23, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> når det er gjort, og du har bevist at du er hvem du er, hvorfor så
> "spilde" nemID koder på efterfølgende operationer ?

Bum, bum selv.... jamen hvorfor så bruge password for at overføre penge
osv. ???? Du har jo bevist hvem du er ! Det må da handle om sikkerhed og
den sikkerhed forsvinder når du bruger samme password hver gang.
fuldstændig samme problem som med nøglen der lå lokalt på PC'en

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-09-10 13:52

> [...]

> den sikkerhed forsvinder når du bruger samme password hver gang.
> fuldstændig samme problem som med nøglen der lå lokalt på PC'en

Kan du prøve at forklare hvad det er for et misbrugsscenarie du ser for
dig?

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-09-10 05:26

Den 27/09/10 14.52, Niels Jørgen Kruse skrev:

> Kan du prøve at forklare hvad det er for et misbrugsscenarie du ser for
> dig?

At nogen fisker koden og misbruger den!

Da jeg havde Danske Bank brugte jeg Active Card. Den lavede også en ny
kode for hver transaktion og ikke bare til login !!!!!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 08:51

> [...]

> Da jeg havde Danske Bank brugte jeg Active Card. Den lavede også en ny
> kode for hver transaktion og ikke bare til login !!!!!

Nu er det så længe siden, men ActiveCard var kun beskyttet af en 4
cifret pinkode .. og når du var igang med en session så skulle du ikke
bruge pinkoden mere vel ?

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-09-10 12:02

Den 28/09/10 09.51, Thomas von Hassel skrev:

> Nu er det så længe siden, men ActiveCard var kun beskyttet af en 4
> cifret pinkode .. og når du var igang med en session så skulle du ikke
> bruge pinkoden mere vel ?

Ja der var en 4 cifret pinkode til selve kortet og det genererede så en
6 eller 8 cifret kode (husker ikke hvilken) som skulle bruges for hver
transaktion.

Jeg kommer også til at tænke på at flere af bankerne måske ikke er helt
færdige med den løsning til NemID...... men vi får at se....

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-10 14:15

> [...]

> den sikkerhed forsvinder når du bruger samme password hver gang.
> fuldstændig samme problem som med nøglen der lå lokalt på PC'en

Ok .. lad os sige du bruger det på et bibliotek .. du logger ind med
NemID .. laver nogen transaktionger og forlader så maskinen uden af
logge af .. den næste idiot der kommer forbi skal så bruge dit password
for at lave transaktioner ... det er derfor den er der.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-09-10 16:39

> den næste idiot der kommer forbi

> /thomas

Øh, er Henry så en idiot? (Driller blot ).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-10 16:51

> Øh, er Henry så en idiot? (Driller blot ).

Kun hvis man ikke kan læse ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-09-10 16:59

> Kun hvis man ikke kan læse ...
>
> /thomas

Hov, hov min ven...tsk, tsk...

M.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-09-10 05:19

Den 27/09/10 17.38, Morten Lind skrev:

> Øh, er Henry så en idiot? (Driller blot ).
>
> M.

Niks, for Henry bruger Jyske Bank, hvor man bruger en ny kode fra
Nøglekortet/NemID hver gang...

Fra : Morten Lind

Dato : 28-09-10 06:43

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Niks, for Henry bruger Jyske Bank, hvor man bruger en ny kode fra
> Nøglekortet/NemID hver gang...

Hæ, hæ - det var nu Thomas´ sproglige vending, jeg drillede, men pyt -
han er jo som alle gæve folk germaner

M.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-09-10 15:38

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Den 27/09/10 17.38, Morten Lind skrev:

<snip>

> Niks, for Henry bruger Jyske Bank, hvor man bruger en ny kode fra
> Nøglekortet/NemID hver gang...

Ja, der er en forskel mellem Danske Bank's netbank med Activecard og
Jyske Bank's netbank med det fysiske kodeark - OTP = One Time Pad.

I Danske Bank's netbank underskriver - bekræfter - man transaktionen med
sit (mer' eller mindre faste) password.

I Jyske Bank's netbank bekræfter - "underskriver" - man med en kode fra
kodekortet.

Så Nemid svarer bare til det nuværende Danske Bank's netbank med
Activecard.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-09-10 05:22

Den 27/09/10 15.14, Thomas von Hassel skrev:
> [...]

> logge af .. den næste idiot der kommer forbi skal så bruge dit password
> for at lave transaktioner ... det er derfor den er der.

Og siden han er 200% mere geek end jeg, har han fisket koden fra en
anden PC og kan så fortsætte med at flytte penge eller lign... Det er
det jeg forestiller mig. Og det er det som går galt når det går galt i
netbanker!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-10 08:51

> [...]

> anden PC og kan så fortsætte med at flytte penge eller lign... Det er
> det jeg forestiller mig. Og det er det som går galt når det går galt i

_ingen_ netbanker er 100% sikre ... hverken med NemID eller ActiveCard
eller noget andet ... det bedste _du_ kan gøre er at opføre dig sikkert
med de værktøjer du får stillet til rådighed.

Med andre ord: "Don't be stupidâ„¢"

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-09-10 21:58

> [...]

> så er inde og skal foretage overførsler, ændringer osv. så bruger man
> blot et selvvalgt password igen og igen og igen.......

Det er da sådan det fungerer idag med Activecard. Du underskriver i en
(java?) rude.

Det er smart på den måde, at du f.eks kan oprette en betaling på en
computer, logge af og logge på igen fra en anden computer og først
godkende betalingen der - og på den måde checke for om du er blevet
inficeret med Man-in-the-browser.

> Dooh så forsvinder hele sikkerheden sgu da, og når en dag det går galt,
> så er det NemID's brand som svines til.......

Jeg går da ud fra det foregår på samme måde hos de øvrige banker.

Ovennævnte metode, med 2 computere virker osse med Jyske Bank Netbank.

Nå, men det finder jeg ud af når de sender mig Nemid. Fordi Nemid ikke
har deres løsning til sikker e-mail klar, så bliver mine Nemid oprettet
uden OCES certifikater. På den måde kan jeg fortsætte med sikker e-mail
indtil mit OCES certifikat udløber til april næste år.

Men det betyder, at jeg til hver netbank skal bruge en Nemid fra den
pågældende bank. Min OCES certifikat giver så adgang til de offentlige
tjenester; Skat osv.

Forhåbentlig har Nemid så deres løsning til sikker e-mail på plads til
den tid. Men man ved jo aldrig...

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Esben

Dato : 29-09-10 11:21

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> [...]
>
> Forstå mig ret jeg er selv ikke nogen fan af NemID, men der vel ikke
> grund til og gøre løsningen til syndebuk når problemet er et andet sted.

Lån & Spar vist ikke sikker:

<http://politiken.dk/tjek/penge/bank/ECE1070973/kunde-afsloerer-sikkerhe
dshul-i-to-netbanker/>

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-09-10 15:39

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Poulsen <poulsen.finn@gmail.com> wrote:
>
> I denne tråd er I alle en flok elendige "quotere". På mine nedslidte knæ
> beder jeg Jer klippe.

Du kunne jo også få et program der kunne filtrere det væk du ikke gider
se på (citater mere end tre indlæg tilbage, væk).

Eller er det FOR nemt

Fra : Morten Lind

Dato : 25-09-10 17:13

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100925 <nospam0002+20100925@gmail.com> wrote:

> Du kunne jo også få et program der kunne filtrere det væk du ikke gider
> se på (citater mere end tre indlæg tilbage, væk).

Det kunne jeg, ja

> Eller er det FOR nemt

Ja, dét har jo ingen opdragende effekt, vel?

M., der tror, at det nok ikke har det alligevel.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-09-10 19:03

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Det kunne jeg, ja

> Ja, dét har jo ingen opdragende effekt, vel?

Du er lidt morsom. En af grundene til at der generelt er en god
stemning herinde er at der ikke er alle de der brokkehoveder der slår
andre i hovedet med at man skal overholde reglerne og holde cykling i
cykelgruppen og kolonihaveting i dk.snak.fritid osv osv osv.

Er det kæft, trit og retning du er ude efter

> M., der tror, at det nok ikke har det alligevel.

Betyder det at vi godt må begynde at rette på dig, for at se om det
virker? ;_)

Fra : Morten Lind

Dato : 26-09-10 03:54

> [...]
> cykelgruppen og kolonihaveting i dk.snak.fritid osv osv osv.
>
> Er det kæft, trit og retning du er ude efter

Næh, endelig ikke, og jeg brokkede mig kun, fordi det varede for længe -
jeg brokker mig normalt ikke(særlig meget)

> Betyder det at vi godt må begynde at rette på dig, for at se om det
> virker? ;_)

Ja da

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-09-10 07:29

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Næh, endelig ikke, og jeg brokkede mig kun, fordi det varede for længe -
> jeg brokker mig normalt ikke(særlig meget)

Pjat, du brokker dig tit.

> Ja da

Jamen burde du så ikke nøjes med at skrive den slags indlæg i tråde hvor
du er en aktiv part?

Fra : Morten Lind

Dato : 26-09-10 08:10

> Pjat, du brokker dig tit.

Pladder...

> Jamen burde du så ikke nøjes med at skrive den slags indlæg i tråde hvor
> du er en aktiv part?

OK, forstået, eller på "dansk": point taken Ska´ nok

M., der stadig vil mene, at det er ulideligt at læse tredive indlæg med
to liniers tekst under firs liniers tråd.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-09-10 11:26

> OK, forstået, eller på "dansk": point taken Ska´ nok

Ah, Keld har ikke levet forgæves.

> M., der stadig vil mene, at det er ulideligt at læse tredive indlæg med
> to liniers tekst under firs liniers tråd.

Det er derfor det er markeret på en måde så du bare kan lade blikket
glide henover den blok tekst.

Jeg vil stadig mene det kan løses i software :p

Fra : KentBM

Dato : 26-09-10 13:32

Den 26/09/10 12.26, Thorbjørn Ravn Andersen, 20100926 skrev:

> Det er derfor det er markeret på en måde så du bare kan lade blikket
> glide henover den blok tekst.
>
> Jeg vil stadig mene det kan løses i software :p
Ikke på min MacBook med 1280 x 800. Der skal jeg bladre 2 - 3 sider ned
for at finde de 2 linjer ny tekst.

Kender du en tilføjelse til Thunderbird, som kan klare dette problem?

--

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-09-10 15:15

KentBM <kentmagnussenF_JERN@gmail.com> writes:

> Ikke på min MacBook med 1280 x 800. Der skal jeg bladre 2 - 3 sider
> ned for at finde de 2 linjer ny tekst.

SÃ¥ er fonten for stor :)

> Kender du en tilføjelse til Thunderbird, som kan klare dette problem?

Desværre nej, og jeg irriteres ikke nok selv til at strikke en sammen.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-09-10 16:42

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100926 <nospam0002+20100926@gmail.com> wrote:

> Desværre nej, og jeg irriteres ikke nok selv til at strikke en sammen.

Men irriteres nok til at blive irriteret over andre, der irriteres over
skidt opførsel - tsk, tsk )))

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-09-10 17:01

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Men irriteres nok til at blive irriteret over andre, der irriteres over
> skidt opførsel - tsk, tsk )))

Gjorde jeg det? Greb jeg ikke bare bolden?

Du ved, hjælp til selvhjælp?

Fra : Morten Lind

Dato : 26-09-10 17:11

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100926 <nospam0002+20100926@gmail.com> wrote:

> Gjorde jeg det?

Ja, du gjorde

> Greb jeg ikke bare bolden?

Jo, det gjorde du også

> Du ved, hjælp til selvhjælp?

Nåeh, på den måde Hvad er vi så hér for?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-10 17:37

> Ja, du gjorde

> Jo, det gjorde du også

> Nåeh, på den måde Hvad er vi så hér for?

jøsses .. man skulle tro i var gift .. :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-09-10 19:56

> Ja, du gjorde

Pjat da, jeg synes bare du var smålig ud over det sædvanlige (bare fordi
din skærm er for lille)

> Jo, det gjorde du også

Du lægger den jo perfekt til en smash.

> Nåeh, på den måde Hvad er vi så hér for?

Hvordan skal du ellers FÅ hjælpen til selvhjælpen? Ringe til Jørn Hjorting?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-09-10 19:57

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> jøsses .. man skulle tro i var gift .. :)

NÃ¥h, ligesom dig og Erik

(henter lige asbestheldragten )

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-10 20:44

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100926 <nospam0002+20100926@gmail.com> wrote:

> Nåh, ligesom dig og Erik
>
> (henter lige asbestheldragten )

ziiing! ;)

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 27-09-10 02:27

On 26 Sep., 09:09, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Pladder...

> OK, forstået, eller på "dansk":  point taken Ska´ nok
>
> M., der stadig vil mene, at det er ulideligt at læse tredive indlæg med
> to liniers tekst under firs liniers tråd.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvilket du jo kunne komme ud over ved at benytte "Google Groups." Her
er alt det citerede pakket pænt sammen.(Kan dog pakkes ud ved et klik)
Men det har jeg ellers opgivet at plædere for. Du får bare hintet
fordi jeg kan lide dine forældre.

Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 27-09-10 12:20

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Du får bare hintet
> fordi jeg kan lide dine forældre.
>
> Jens

Jamen tak, tak

Jeg kommer sikkert også til at forsøge mig i den retning, da Dansk
Bredbånd(i vinterresidensen) ikke udbyder nyhedsgrupper

Skal jeg iøvrigt forstå det således, at du ikke kan lide mig?...hæ,
hæ...

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-10 16:23

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Jamen tak, tak
>
> Jeg kommer sikkert også til at forsøge mig i den retning, da Dansk
> Bredbånd(i vinterresidensen) ikke udbyder nyhedsgrupper

Du har hørt om sunsite? Det fungerer sårn bredt over hele spektret når
lige ens udbyder ikke virker.

Eller er det for nemt?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-10 16:31

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100927 <nospam0002+20100927@gmail.com> wrote:

> Du har hørt om sunsite? Det fungerer sårn bredt over hele spektret når
> lige ens udbyder ikke virker.
>
> Eller er det for nemt?

eller et par af de services hvor du *gisp* skal betale for at få adgang

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-09-10 16:52

> eller et par af de services hvor du *gisp* skal betale for at få adgang
>
> /thomas

Det ville ikke være et problem - jeg har trods alt været .Mackunde siden
år 2000, men se svar til Thorbjørn

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-09-10 16:47

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100927 <nospam0002+20100927@gmail.com> wrote:

> Du har hørt om sunsite? Det fungerer sårn bredt over hele spektret når
> lige ens udbyder ikke virker.
>
> Eller er det for nemt?

_Har_ skam en Sunsite-konto - iPhone, du véd

Men ligesom GoogleGroups, webmail m.m. er foretrukket af mange,
foretrækker jeg en applikation på min computer.

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-10 17:00

> _Har_ skam en Sunsite-konto - iPhone, du véd
>
> Men ligesom GoogleGroups, webmail m.m. er foretrukket af mange,
> foretrækker jeg en applikation på min computer.

Din Sunsite-konto virker også i din strapudemajapplikation på din
computer :p

Fra : Morten Lind

Dato : 27-09-10 17:10

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100927 <nospam0002+20100927@gmail.com> wrote:

> Din Sunsite-konto virker også i din strapudemajapplikation på din
> computer :p

Ja, gennem en browser, ikke?

M.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-10 17:33

> Ja, gennem en browser, ikke?

Nej, gennem et sædvanligt usenetprogram. Du er da ikke frisk idag...

Fra : Morten Lind

Dato : 28-09-10 03:45

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100927 <nospam0002+20100927@gmail.com> wrote:

> Nej, gennem et sædvanligt usenetprogram. Du er da ikke frisk idag...

Doh! Nå ja

M.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-09-10 07:45

> [...]

> opdateret, så virker skidtet ikke
>
> Kan se på Nemid's side at Mac understøttes, men uden support. Er det

Det er jo kraftedme ikke Safari den er gal med.

Jeg har haft Jyske Bank siden 2000 og her har Safari virket hele tiden
uanset version og uanset version af OS.

NemID er noget fucking lort.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-09-10 12:10

Den 28/09/10 08.44, Jesper Haaber Gylling skrev:

> Det er jo kraftedme ikke Safari den er gal med.
>
> Jeg har haft Jyske Bank siden 2000 og her har Safari virket hele tiden
> uanset version og uanset version af OS.

Hørt, hørt

> NemID er noget fucking lort.

Bruger du NemID på Jyske Netbank nu eller stadig nøglekort?
Min søster er gået over til NetID på sin Jyske Netbank
og hun har ikke oplevet nogle problemer.
Ny kode fra NemID kortet som vi kender det fra nøglekortet.

Min søster ordner også banksager for mine forældre der er på plejehjem.
De bruger nu NemID på Danske Bank og der skal de kun bruge NemID kode
for at logge ind. Derefter bruger det samme selvvalgte password for hver
transaktion..... underligt...

Danske Bank er noget fucking lort.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-09-10 14:20

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Hørt, hørt

Blev bare lige så gal, da det altid bare er Apples skyld det hele! NOT.

> Bruger du NemID på Jyske Netbank nu eller stadig nøglekort?

Jeg er stadig på nøglekort og håber at NemID bare går i sig selv inden
længe. Det tvivler jeg dog på.

> Min søster er gået over til NetID på sin Jyske Netbank
> og hun har ikke oplevet nogle problemer.

Det er da glædeligt, men kan hun bruge sin iPhone og iPad til det? Det
kunne man jo før NemID.

> Ny kode fra NemID kortet som vi kender det fra nøglekortet.

Ja jeg hører ikke til dem som synes at et nøglekort er gammeldags - jeg
vil bre have en brugbar løsning.

> [...]
> De bruger nu NemID på Danske Bank og der skal de kun bruge NemID kode
> for at logge ind. Derefter bruger det samme selvvalgte password for hver

Ja det er en af de store fejl med NemID.

> Danske Bank er noget fucking lort.

På alle måde.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 29-09-10 10:48

On 28-09-2010 15:19, Jesper Haaber Gylling wrote:

> Ja det er en af de store fejl med NemID.

Det er jo Danske Bank der har foretaget det valg, det har intet med
NemID at gøre.
Hos Nykredit bank kan man logge ind med brugernavn/kodeord og kan
foretage transaktioner på egne konti. Først når man vi føre penge ud fra
egen konti, har man brug for NemID login og kort.

Jesper \

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 28-09-10 23:44

Den 25/09/10 12.27, Poulsen skrev:
> [...]
> opdateret, så virker skidtet ikke
>
> Kan se på Nemid's side at Mac understøttes, men uden support. Er det

Jeg har Sydbank.

Da jeg startede med NemId i august var der et enkelt problem med at jeg
fik en fejl når jeg forsøgte at logge på med safari. Jeg ringede til
Sydbanks Hotline fordi jeg var lidt (mac) frustreret. Det viste sig dog
intet at have med min Imac at gøre, ejheller safari. Problemet var NemID
ikke havde linket til min bank (eller hvad det kaldes).

1 time efter jeg havde talt med hotline virkede NemId. De havde koblet
mine Sydbankoplysninger til NemId - done deal. Har virket upåklagelig på
min Macbook og Imac lige siden.

Jesper