Kan man købe ældre mac-programmer?
Fra : Marianne

Dato : 24-09-10 13:32

Hej

Jeg har brug for en ældre - læs: ikke den nyeste - Adobe Indesign. Har ikke
behov for de store, avancerede features, og økonomien er stram. Derfor
tænker jeg en ældre vil være til at betale? Men hvor køber man en sådan en?

mvh
Marianne

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-09-10 14:16

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> writes:

> [...]
> tænker jeg en ældre vil være til at betale? Men hvor køber man en sådan en?

Du kan jo byde på denne her (den er vist godt nok på tysk, men man kan
jo leve med meget :)

http://cgi.ebay.de/Adobe-Indesign-Vollversion-Mac-/190446344658

Problemet er jo at opgraderingerne er billigere, så det er kun dem der
ikke skal bruge det mere som slipper licensen.

Fra : Marianne

Dato : 24-09-10 22:34

> Du kan jo byde på denne her (den er vist godt nok på tysk, men man kan
> jo leve med meget :)
>
> http://cgi.ebay.de/Adobe-Indesign-Vollversion-Mac-/190446344658

Super - tak! Jeg kan nok leve med det tyske.

mvh
Marianne

Fra : Henrik Enslev

Dato : 25-09-10 07:35

Marianne <mjanneh@gmail.com> wrote:

> Super - tak! Jeg kan nok leve med det tyske.

Hej

Jeg har en version CS 2 upgrade original og komplet. For at den virker
skal du have en CS 1 licens. Hvis du er interesseret så giv lyd.

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Marianne

Dato : 25-09-10 11:20

> Jeg har en version CS 2 upgrade original og komplet. For at den virker
> skal du have en CS 1 licens. Hvis du er interesseret så giv lyd.

Jeg har desværre brug for en komplet.

mvh
MArianne

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-09-10 06:57

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> writes:

> Super - tak! Jeg kan nok leve med det tyske.

Vær opmærksom på at der er mange der byder - nogen endda automatisk - i
sidste sekund. Hvis du virkelig gerne vil have den, så skal du også
gøre sådan.

Jeg har ikke selv rodet ret meget med det, da jeg ikke _SKULLE_ bruge en
dims.

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 25-09-10 15:55

> [...]
> tænker jeg en ældre vil være til at betale? Men hvor køber man en sådan en?

Jeg har en Adobe Design Collection til at ligge med Adobe Indesign 2.0,
Photoshop 6.0, Illustrator 10, Acrobat 5.0
Ved ikke om det er det du søger..

Per

Fra : Marianne

Dato : 25-09-10 22:23

""Per Boll Jørgensen"" <bollblyp@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har en Adobe Design Collection til at ligge med Adobe Indesign 2.0,
> Photoshop 6.0, Illustrator 10, Acrobat 5.0

Jo da - har du en mailadr., jeg kan kontakkte dig på?

mvh
Marianne

Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-09-10 09:30

On 2010-09-25 23:22:41 +0200, Marianne said:

> Jo da - har du en mailadr., jeg kan kontakkte dig på?

Er der ikke for gammel? Det er versionen fra 2002 - Det er ikke CS2.
Vær sikker på at du kan køre den.

Indesign versionerne er sådan:
InDesign 1.0 (codenamed K2): August 31, 1999.
InDesign 1.5 (codenamed Sherpa): April 2001.
InDesign 2.0 (codenamed Annapurna): January 2002 (just days before
QuarkXPress 5). First version to support Mac OS X and native
transparencies & drop shadows.
InDesign CS (codenamed Dragontail) and InDesign CS PageMaker Edition
(3.0): October 2003.
InDesign CS2 (4.0) (codenamed Firedrake): shipped in May 2005.
InDesign Server (codenamed Bishop): released October 2005
InDesign CS3 (5.0) (codenamed Cobalt): April 2007. First Universal
binary versions to natively support Intel-based Macs, Regular
expression, Table styles, new interface
InDesign CS3 Server (codenamed Xenon): released May 2007
InDesign CS4 (6.0) (codenamed Basil): Introduced September 23, shipped
in October 2008.
InDesign CS4 Server (codenamed Thyme)
InDesign CS5 (7.0) released April 2010

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Marianne

Dato : 26-09-10 10:05

"Kurt Brixen" <kbrixen@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der ikke for gammel? Det er versionen fra 2002 - Det er ikke CS2. Vær
> sikker på at du kan køre den.

Åh - tak. Jo, det skal være en CS2

mvh
Marianne

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-10 11:17

Marianne <mjanneh@gmail.com> wrote:

> "Kurt Brixen" <kbrixen@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Åh - tak. Jo, det skal være en CS2

Hvis jeg var dig vil jeg prøve at finde en CS3 istedet .. den er Intel
native og mere stabil på nyere hardware end CS2 og lavere ...

/thomas