Nokia E52 aktivere intelligent ordbog
Fra : Martin Ploug

Dato : 23-09-10 16:13

Hej

Jeg har en Nokia E52.
Hvor / hvordan finder jeg punktet Valg > Inputindstillinger?
Jeg vil gerne aktivere intelligent ordbog / tekstindtastning.

En anden ting...
Hver gang jeg skal ringe op skal jeg vælge imellem taleopkald og
videoopkald - tror jeg det er. Kan jeg indstille det sådan at det som
standard bare står som taleopkald?

Venlig hilsen
Martin

Fra : Snuden

Dato : 24-09-10 16:35

On Thu, 23 Sep 2010 17:12:43 +0200, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har en Nokia E52.
>Hvor / hvordan finder jeg punktet Valg > Inputindstillinger?
>Jeg vil gerne aktivere intelligent ordbog / tekstindtastning.

Åben en ny SMS-besked og stil curseren på første linje. Tryk derefter
på Valg => Inputindstillinger => Aktiver ordfoslag. Cursor må ikke stå
i feltet "Til" - hvis den gør, er punktet "Inputindstillinger" ikke
synligt

Alternativt kan du trykke gentagne gange på #-tasten, indtil symbolet
i øverste højre hjørne af skærmen skifter til et par bølgelinjer med
en blyant efter.

>En anden ting...
>Hver gang jeg skal ringe op skal jeg vælge imellem taleopkald og
>videoopkald - tror jeg det er. Kan jeg indstille det sådan at det som
>standard bare står som taleopkald?

Muligheden for Videoopkald slås automatisk fra når du er uden for
UTMS-dækning, og slås automatisk til når du er inden for UTMS-dækning.
Hvis du vil have det slået fra permanent, er du nødt til at indstille
telefonen til kun at bruge GSM-netværk (menu => kontrolpanel =>
indstillinger => telefon => netværk => netværkstilstand)

Jeg tror ikke der er andre måder hvorpå muligheden for videoopkald kan
slås fra permanent. Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde det.
--
Snuden

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-09-10 17:12

Den 24-09-2010 17:34, Snuden skrev:

> [...]
>
> Jeg tror ikke der er andre måder hvorpå muligheden for videoopkald kan
> slås fra permanent. Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde det.

Mange tak for hjælpen. Det må jeg prøve på arbejdet, hvor jeg har telefonen.
Jeg vil gerne have at intelligent ordbog er aktiveret som standard.
Bliver den det ved den løsning du giver?

> [...]
> på Valg => Inputindstillinger => Aktiver ordfoslag. Cursor må ikke stå
> i feltet "Til" - hvis den gør, er punktet "Inputindstillinger" ikke

Det med videoopkald er ikke så vigtigt. Jeg tror bare jeg lader det være
som det er, men tak for hjælpen med det også

Venlig hilsen
Martin

Fra : Snuden

Dato : 25-09-10 14:15

On Fri, 24 Sep 2010 18:11:45 +0200, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

> [...]
>Jeg vil gerne have at intelligent ordbog er aktiveret som standard.
>Bliver den det ved den løsning du giver?

Ja
--
Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-10 15:26

On 23/09/10 17.12, Martin Ploug wrote:
> [...]

> Hver gang jeg skal ringe op skal jeg vælge imellem taleopkald og
> videoopkald - tror jeg det er. Kan jeg indstille det sådan at det som

Hvis du trykker på "løft røret" ringer den op uden valget om opkaldstype.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Martin Ploug

Dato : 26-09-10 07:34

Den 25-09-2010 16:25, Anders Sørensen skrev:

> Hvis du trykker på "løft røret" ringer den op uden valget om opkaldstype.

Ok, tak for det.

Venlig hilsen
Martin