Kvinder er forbandet loyale med statsmagte~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-10 02:08

Den største ekspert i kvindepsykogi var ugift og indså - i første
citat her - at kvinder vil opdrage deres børn så de blir officerer

"Hvor højt kvinder end ærer deres mænd,
så ærer de dog endnu mere de af samfundet anerkendte magter og høje
stillinger. ;
de har i århundreder været vænnede til at træde frem for alt herskende
i bøjet stilling,
med hænderne foldet over brystet og til at misbillige al opsætsighed
mod den offentlige magt.
Derfor hænger de sig,uden egentlig at tilsigte det (snarere som af
instinkt)som
hæmsko mellem hjulene på enhver frisindet uafhængig stræben.
og gør under visse omstændigheder deres ægtefæller i høj grad
utålmodige,
især deres ægtefæller overtaler sig til at tro,
at det er kærlighed, der i grunden driver kvinderne dertil
At miskende kvindernes midler og højmodigt ære motiverne til disse
midler
- der er mands skik og ofte medfører mands-fortvivlelse. Nietzsche

"Women respect their men, but they respect even more the acknowledged
power and high position in society. During centuries they have been
accustomed to advance them selves towards all rules in a subordinate
position, and they have scorned all rebellion against the public
authorities.Nietzsche

Alle virkelige kvinner føler seg skamfulle overfor vitenskapen. Den
irriterer dem som om den ville kikke dem under huden, - eller enda
verre! Under kjolen eller stasen.Nietzsche

Alt hos Kvinden er en Gaade, og alt hos Kvinden har een Løsning
nemlig: moderskabet. Friedrich Nietzsche

Av gamle florentinske noveller, men også av livet kan man lære: Buona
femmina e mala femmina vuol bastone)(både den gode og den onde kvinde
har godt af stokken).Nietzsche

Bak all personlig forfengelighet har kvinnene selv stadig vekk sin
upersonlige forakt - for "kvinnen". -Nietzsche

Der vor ikke kjærligheten og hatet spiller noen rolle, spiller
kvinnene sin rolle dårlig. Nietzsche
I hevn som i kjærlighet er kvinnene mer barbariske enn
mennene.Nietzsche

If married couples did not live together, happy marriages would be
more frequent.Nietzsche

Kjønnene tar feil av hverandre. Det fører til at de egentlig bare ærer
og elsker seg selv (eller sitt eget ideal, for å uttrykke det noe
mildere -). Derfor ønsker mannen seg en fredsommelig kvinne, - men
nettopp kvinnene er vesentlig ufredsommelige, som kattene, uansett
hvor mye de har øvd seg på å gi inntrykk av fredsommelighet.Nietzsche

Kvinnene lærer å hate i samme grad som de - glemmer å
fortrylle.Nietzsche

Mands væsen er vilje, kvindevæsen er villighed - således er kønnenes
lov. Sandelig! en hård lov for kvinden. Nietzsche
Men use a new lesson or experience later on as a ploughshare or
perhaps also as a weapon; women at once make it into an
ornament.Nietzsche
Når en kvinne har lærde tilbøyeligheter, så er det vanligvis noe galt
med hennes seksualitet. Allerede ufruktbarhet disponerer for en viss
maskulinitet i smake. Mannen er nemlig, om man tillater meg, "det
ufruktbare vesen". Nietzsche
Om man sammenligner mann og kvinne i det store og hele, kan man si:
Kvinnene ville ikke ha talentet for å pynte seg om de ikke hadde
instinktet for en annen rolle.Nietzsche

Only he who is man enough, will release the woman in woman.Nietzsche

The sick woman opressing, tyrannising especially;no one surpasses her
in refinements for ruling, Nietzsche

To ting vil den ægte mand: fare og leg. Derfor attrår han kvinder som
det farligste legetøj. Nietzsche

"En lille kvinde der render efter sin hævn, vil rende skæbnen over
ende" skriver Nietzsche, "Kvinden er usigelig meget ondere end manden,
også klogere. Godhed hos en kvinde er allerede en form for udartning"
fortsætter Nietzsche i EcceHomo
"Kvinden, jo mere hun er kvinde, vægrer sig med hænder og fødder imod
"rettigheder" overhovedet, naturtilstanden, den evige krig mellem
kønnene giver hende jo langt den første rang. Har man haft øre for min
definition på kærlighed? Det er den eneste, der er en filosof værdig.
;
Kærlighed .- i sine midler krig, i sin grund dødelig had mellem
kønnene.
Har man hørt mit svar på spørgsmålet, hvordan man kurerer, forløser
en kvinde?
Man gør hende med barn.Kvinden behøver barn. Manden er kun et
middel."( Nietzsche Hvorfor jeg skriver så gode bøger)
Where neither love nor hatred is in the game, a woman's game is
mediocre.Nietzsche
Woman was God´s second blunder.Nietzsche
Women can form a friendship with a man very well; but to preserve it -
to that end a slight physical antipathy must wprobably help.Nietzsche
You are going to women? Do not forget The whip!Nietzsche
Å forføre ens neste til en god oppfatning om en og senere selv tro
fullt og fast på nestens oppfatning. Hvem kan gjøre kvinnene et slikt
kunststykke etter?-Nietzsche

Forsagelse af viljen til skønhed - For at være skøn skal en kvinde
ikke ville gå for at være smuk: det vil sige, hun skal i ni og
halvfemsindstyve tilfælde, hvor hun kunne behage, forsmå, ja
undertrykke det at vække behag, for en eneste gang at høste dens
henrykkelse, hvis sjælsporte er store nok til at modtage noget
stort.Nietzsche

"A marriage proves itself a good marriage by enduring an occasional
'exception'. Nietzsche

When marrying, one should ask oneself this question: Do you belive
that you will be able to converse well with this woman into your old
age?Nietzsche

"I stæderne er det dårligt at bo - der findes for mange brunstige.
Er det ikke bedre at falde i hænderne på en morder end at indfanges
af en brunstig kvindes drømme?
Og se dog på disse mænd: deres øjne fortæller det - de ved intet bedre
på jorden end at ligge hos en kvinde. ......Hvor artigt forstår ikke
hunden liderlighed at tigge om et stykke ånd, når der nægtes den et
stykke kød"Nietzsche (Om kyskheden)

"Det skete da de ugudeligste ord gik ud af en guds mund - ordene >Der
er kun een gud. Du skal ikke have guder foruden mig<
En gammel gråskæg af en gud forglemte sig sådan en gang i sin
skinsyge.
Og da lo alle guderne og vaklede på deres stole og råbte >Er da ikke
netop det guddommelighed, at der gives guder, men - ingen Gud" - sir
Nietzsche Afgået, den gamle pave

"En smule gift af og til, det giver behagelige drømme. Og tilsidst al
for meget gift til en behagelig død.
Man arbejder endnu, for arbejdet underholder. Men man sørger for at
underholdningen ikke tager overhånd.
Man bliver ikke længere rig og fattig. Begge dele er for besværligt.
Hvem vil stadig regere? Hvem stadig adlyde? Begge dele er for
besværligt.
En folk og ingen hyrde! Alle vil lige det samme, alle er lige .
Den, der føler noget andet, flytter frivilligt på galeanstalt"
Nietzsche, Zarathustra fortalen 5.

>Se nu fuldbragtes verden" sådan tænker enhver kvinde, når hun adlyder af al sin kærlighed.
Og lyde må kvinden og finde et dyb i sin overflade. Overflade er
kvindens sind, en bevægelig stormbevæget hud over et grundet vand.
Men mandens sind er dybt, dets floder bruser gennem underjordiske
gange: kvinden aner hans styrke, men forstår den ikke.<
Da svarede den gamle kone "Meget artigt og især for dem som er unge
nok dertil"
Sælsomt er det - Zarathustra kender kun så lidet kvinderne - og dog
har han ret om dem. Er det måske, fordi hos kvinden intet er umuligt.
Og tag så til tak en lille sandhed. Jeg er gammel nok til den!
Gem den godt og hold den for munden, ellers skriger den himmelhøjt,
den lille sandhed"
Giv mig, kvinde, din lille sandhed<, sagde Zarathustra, og den gamle
kvinde svarede
"Går til kvinderne din vej? Nuvel, forglem så pisken ej"(Om gamle og
unge kvinder)

At prædike kyskhed er en offentlig tilskyndelse til naturstridighed.
enhver foragt for kønslivet , enhver forurening af selvsamme ved hjælp
af begrebet "uren" er selve forbrydelsen mod livet - er den egentlige
synd mod livets hellige ånd.

Kvinden vil, jo mere hun er kvinde, værge sig med hænder of fødder mod
"rettigheder" overhovedet - naturtilstanden, den evige krig mellem
kønnene, giver hende jo langt den første rang.

As a counteragent to prostitutioin or as its ennoblement, I would
recomend leashold marriages. These could last for a term of years og
of months, with adequate provision for the children" Nietzsche

Manden oplever skæbnen og begriber årsags-sammenhængen, det
eksisterendes logik, efter årsag og virkning.       Kvinden
derimod er skæbne, er tid, er selve verdens organiske logik. Nietzsche
Kvinden er vilje men manden er også forestilling Schopenhauer

Det er forkert at kærligheden skulle være noget uegoistisk - som
Nietzsche hævder, så

"Man må sidde trygt på SIG SELV, man må stå tappert på sine to ben,
ellers KAN man slet ikke elske"

Kvindens emancipation, det er den mislykkede dvs ufrugtbae kvindes
instinktive had mod den vellykkede kvinde - manden er altid bare et
middel, påskud, taktik, Ved at hæve sig selv op til "kvinden i sig
selv", "højere kvinde", "kvinde-idealist" stræber de efter at sænke
kvindens almindelige rang-niveau.., intet middel er sikrere til det
end gymnasieuddannelse, bukser og politisk stemmekvæg- ret. Nietzsche

Ondartet idealisme forekommer hos Henrik Ibsen, den typiske
gammeljomfru. - han har som mål at forgifte samvittigheden og naturen
i kærligheden mellem kønnene At prædike kyskhed er en offentlig
tilskyndelse til naturstridighed. Enhver foragt for kønslivet, enhver
forurening af selvsamme ved hjælp af begrebet "uren" er selve
forbrydelsen mod livet - er den egentlige synd mod livets helligånd.
Nietzsche

"Det er bevis på kvindens visdom, at hun altid har vidst at blive
forsørget. Nietzsche

"Ægteskab er en nødvendig sag i tyverne, og nyttig men ikke påkrævet i
trediverne. Senere er det skadeligt og fremmer mandens mentale
sammenbrud. Nietzsche (som ikke oplevede noget sammenbrud, som
påstået)

"Kravet om at blive elsket er den yderste arrogance.Nietzsche

"Kærlighed begærer, frygt undgår + "Kærlighed er det mest
ukvalificerede udtryk for egoisme. Nietzsche

"Vil kvinden være smuk, må hun ikke stræbe efter at være pæn.
Nietzsche

"Man bør ikke tillade, at en forelsket mand træffer beslutninger, som
afgør samfundets udvikling. Nietzsche

"Hvor mange mænd er ikke vågnet og har tænkt, at konen er kedelig,
selvom hun tror modsat. Og så er der kvinderne, hvis kød er villigt
men hvis intellekt er svagt. Nietzsche

Er der et mere helligt stade end svangerskab. Nietzsche
Kærlighed fører til at selv den elskedes lidenskab tilgives.
Nietzsche

Kvinder føler at manden stiller spørgsmålstegn ved deres ære og at
børn er en undskyldning og nedtoning. Nietzsche

Kvinder lider nederlag når de bliver ophidsede og usikre og taler for
meget i nærvær af en mand de elsker.Men forføres bedst ved
underfundig og flegmatisk ømhed. Nietzsche

"Kærlighed er noget man lærer. Nietzsche
"En mand der elsker som en kvinde bliver derved slave. En kvinde der
elsker som en kvinde bliver en mere perfekt kvinde. Nietzsche

"Det er den underfundige og jaloux tørst efter besiddelse, der får en
mands kærlighed til at blive ved. Nietzsche

Man må være en svamp for at elskes af hjerter, der flyder over.
Nietzsche

"Man in his innermost soul is merely evil. Women, however, is mean.
Nietzsche

"Når man ikke længere kan elske, bør man _gå forbi_. Nietzsche (stemme
med fødderne?)

"Den dårligt-parrede er den mest hævngerrige. De får alle til at lide
for den ulykke, at de ikke længere er single. Nietzsche

"Men elsker sine begær, ikke det begærede. Nietzsche

"Man lærer at foragte og afsky, når man elsker, og netop når man
elsker bedst. Nietzsche

"Da den industrielle ånd triumferede over den militære og
aristokratiske, søgte kvinder
økonomisk og juridisk tryghed i kontorarbejde. Nietzsche

"For elskere i ordet virkelige og stærke mening, er tilfredstillelsen
af begæret ligegyldig. Det er bare et symbol. Nietzsche

"Som en modvægt til prostitution og som dennes fornem-gørelse , ønsker
jeg at man overvejer leasing-ægteskaber. De kan vare en årrække eller
måneder, med passende sikring af børnene". Nietzsche
(At denne opfinder af det åbnelyse serielle monogami altid kun friede
for to år, er en fortiet årsag til at den jødiske generaldatter Lou
Salome foretrak totalslaver som Rilke og Freud - men det skal hedde
sig bl.a. i Bertrand Russells , Thielsts og Villy Sørensens
nedgørelser, at Nietzsche var usexet og kuet, hvilket ingen breve
peger imod. Men livslang vidtforgrenet
psykosomatisk/hypokondrisk/neurologisk sygdom, der blev til
nær-blindhed, er ikke sexet. Lou Salome skriver om kysseri under deres
mange døgnlange diskussioner i alpenaturen , at hun "ikke kan huske
noget derom" - men med det extreme fuldskægsmustache han beskyttede
sin ære med, er det helt sikkert, at hun lyver .).

"Hvad bliver der af den "evige jøde", når kvinden forguder og lænker.
Han ophører at være evig. Han gifter sig, dvs bliver os uinteressant.
Nietzsche

"Det der adskiller kønnene, må videreudvikles. Kløften mellem mand og
kvinde bør gøres bredere. Nietzsche
"Where neither love nor hate is in the game a woman is a mediocre
player." (beyond good and evil, #115); "A real man wants two things:
danger and play. Therefore he wants woman as the most dangerous
plaything. Man should be educated for war, and woman for the
recreation of the warrior; all else is folly." (Zarathustra, On Little
Old and Young Women); "Science offends the ++y of all genuine women.
They feel as if one were trying to look under their skin--or worse!
under their clothes and finery (Beyond G&E, 3127) ; and "I love the
forest. It is bad to live in cities: there too many are in heat. Is it
not better to fall into the hands of a murderer than into the dreams
of a woman in heat? And behold these men: their eyes say it--they know
of nothing better on earth than to lie with a woman. Mud is at the
bottom of their souls; and woe if their mud also has spirit!"
(Zarathustra, On Chastity).

Nietzsche skriver i "Den stilleste stund" om din "frygtelige
herskerinde" der siger til ham

"Du vil ikke. Er det nu også rigtigt af dig. Gem dig ikke i din trods"

og til sidst siger stemmen

"Dine frugter er modne, men du er ikke moden til dine frugter"

When a man is in love he endures more than at other times, he submits
to everything.      Nietzsche
All our poeticizing and thinking from the highest to the lowest is
marked by the exaggerated importance placed on the love story as the
principal item of our lives.      Nietzsche
"Man må sidde trygt på SIG SELV, man må stå tappert på sine to ben,
ellers KAN man slet ikke elske. Det ved kvinderne i sidste ende kun
alt for godt.:
De giver pokker i uselviske, lutter objektive mænd. ..... Jeg er måske
det evigt kvindeliges første psykolog, hvem ved" Nietzsche i Ecce
Homo, kapitlet "Hvorfor jeg skriver så gode bøger".
Stupiditet er ukvindelig. Nietzsche
EROTIK
Sanseligheten løper ofte forbi utviklingen av kjærligheten slik at
roten bliver svak og lett rives opp.      Nietzsche
Christianity gave Eros poison to drink - he did not die of it, to be
sure, but degeneratated into a vice.Nietzsche
De enorme forventningene til kjønnskjærligheten og skammen over disse
forventningene, forvrenger på forhånd alle perspektiver for
kvinnene.Nietzsche
pinnacle

Selv konkubinatet er blitt korrumpert: - av ekteskapet. Nietzsche
Underlivet er grunnen til at mennesket ikke så lett betrakter seg selv
som en gud.Nietzsche:

For lovers in the real and strong meaning of the term, the
satisfaction of sexual desire is inessential. It is merely a symbol.
Nietzsche