Netværk i Desire
Fra : Werner

Dato : 22-09-10 21:19

Jeg er kommet en smule i tvivl, hvad angår forbindelse til internettet med
HTC Desire:
Hvordan kan jeg sikre, at jeg kun får forbindelse til åbne, gratis netværk
samt mit eget trådløse netværk herhjemme?
Altså sikre, at telefonen ikke hopper på noget der koster penge?
(Jeg er Telmore-kunde, men har kun almindeligt tale-abonnement og ingen
datatrafik.)
vh
Werner

Fra : emjeppesen

Dato : 23-09-10 01:12

Werner skrev:

>Altså sikre, at telefonen ikke hopper på noget der koster penge?

>(Jeg er Telmore-kunde, men har kun almindeligt tale-abonnement og ingen
>datatrafik.)

Få dig et internet abb. til datatrafik. Desire er ikke meget værd,
hvis den kun kan bruge hjemme.
Telmore har et til 49 kr. md og det bliver ikke dyrere, selv om du
overskrider 1 gb datatrafik.

Alternativi må du jo slå mobilt netværk fra i telefonen

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : WHOamI

Dato : 23-09-10 07:40

"Werner" <werner@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Altså sikre, at telefonen ikke hopper på noget der koster penge?
> (Jeg er Telmore-kunde, men har kun almindeligt tale-abonnement og ingen

Bemærk der er to måder at gå på nettet med Desire. Enten ved mobilt netværk
(det koster det penge at benytte, især dyrt hvis det ikke er dit eget
abonnement.)
eller ved wifi trådløst netværk.
Jeg tror du mener det sidste ???

Ved mobilt netværk:
Du kan slå datatrafik fra under roaming, så kan du kun gå på nettet via din
egen udbyder.

Ved wifi:
Et trådløst netværk er jo gratis hvis du kan komme ind på det, så der kan du
uhæmmet bruge alle uden beskyttelse.

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-09-10 21:16

Den 22-09-2010 22:18, Werner skrev:
> Hvordan kan jeg sikre, at jeg kun får forbindelse til åbne, gratis netværk
> samt mit eget trådløse netværk herhjemme?

Det er simpelt.

Indstillinger -> Trådløst og netværk -> Mobilt Netværk (Fjern hakket)

Dog forhindre det også afsendelse og modtagelse af MMS'er.

ALternativt:

Indstillinger -> Trådløst og netværk -> Mobilnetværk -> Navne på
adgangspkt. -> vælg det der kan sættes prik ved, kan hedde mange
forskellige ting. -> APN -> Slet teksten i feltet.

Nu vil du ikke kunne bruge mobilen til at gå på nettet via mobilnettet.

> Altså sikre, at telefonen ikke hopper på noget der koster penge?

Jeg vil, som de andre, anbefale at du anskaffer en datapakke, da en
smartphone er noget kedelig uden internet adgang.

- Chano Andersen