Skærm stråling
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 07-08-01 16:05

Hej.

Udsender en skærm mere stråling med alderen eller er denne stråling
konstant ?

De prof'e skærme (f.eks. de dyre Sony modeller) anbefales ofte hvis man
sidder længere tid foran skærmen.
Disse skærme har samme "umiddelbare" spec's som de billigere.
Hvad er forskellen ?

Jeg sidder typisk 8+ timer dagligt bag skærmen og har brug for en
ny.
Hvilken kan anbefales ?

Krav: Enten TFT eller 17-19 tommer alm. skærm.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Madsen

Dato : 07-08-01 17:06

"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> skrev:

> Udsender en skærm mere stråling med alderen eller er denne stråling
> konstant ?

Jeg mener at TCO99 indeholder regler for hvor meget en skærm
må "udstråle."

> Jeg sidder typisk 8+ timer dagligt bag skærmen og har brug for en
> ny. Hvilken kan anbefales ?

Prøv evt. den nyhedsgruppe der hedder:

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-08-01 16:36

"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder typisk 8+ timer dagligt bag skærmen og har brug for en
> ny.
> Hvilken kan anbefales ?
>
> Krav: Enten TFT eller 17-19 tommer alm. skærm.

Hvor mange kroner vil du ofre på sagen.....?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 08-08-01 01:10

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev i en meddelelse

> "Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> skrev i en meddelelse

> Hvor mange kroner vil du ofre på sagen.....?

Intet problem.
Derfor skrev jeg ikke noget.

Dog ikke mere end 15" TFT.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : darkh

Dato : 07-08-01 23:04

Hvis skærmen overholder TCO99 standarten er strålingen ikke det store
problem. Fordelen ved en bedre (dyre) skærm er, at den som regel kan klare
en højere opløsning med en bedre refresh rate end billige skærme.
Det gør at det ikke er så belastende for øjnene at sidde foran skærmen i
længere tid.

Jeg har selv haft problemer med at sidde foran skærmen i længere tid, men
efter at skærmen på arbejde er skiftet ud med en fladskærm skærm, og hjemme
skærmen er udskiftet med en sony 21" som kører 100 Hz, er det ikke længere
et problem at sidde foran skærmen 12-16 timer om dagen som arbejdet nogen
gange kræver.

Hvis pengene ikke er noget problem kan jeg anbefale at købe en 17-18"
fladskærm. Men hvis du gerne vil have noget der er næsten lige så godt til
den halve pris, så vil jeg anbefale at købe en god triniton skærm.

mvh
Jesper