Holocaust-benægter som Tour-guide i Auschw~
Fra : /John

Dato : 20-09-10 16:01

"Convicted Holocaust denier David Irving is set to lead guided tours of
former Nazi death camps, including Auschwitz and Treblinka":

http://www.jpost.com/JewishWorld/JewishNews/Article.aspx?id=188608

Så ka' han lære det :)

John

Fra : P.N.

Dato : 20-09-10 22:08

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> "Convicted Holocaust denier David Irving is set to lead guided tours of
> former Nazi death camps, including Auschwitz and Treblinka":

> [...]

????????????????????????? er du fuld igen.

Fra : Peter K

Dato : 22-09-10 00:26

"/John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> "Convicted Holocaust denier David Irving is set to lead guided tours of
> former Nazi death camps, including Auschwitz and Treblinka":

> [...]

Er det ulovligt at udtale at "holocausten" ikke fandt sted?

Må man sige at kun 2 millioner blev dræbt? Må man sige at 15 millioner blev
dræbt?

Jeg synes der er dybt latterlige at gøre sådanne udtalelser ulovlige. Jeg
håber der er en liste et eller andet sted der beskriver hvad man må og ikke
må sige ... men hvordan publicere man sådan en liste når de er ulovlige at
frembringe... jeg kan godt se problemet.

Fra : Peter K

Dato : 22-09-10 00:45

"Peter K" <peter@parcelvej.dk> wrote in message
> [...]
> ikke må sige ... men hvordan publicere man sådan en liste når de er
> ulovlige at frembringe... jeg kan godt se problemet.

Der er fx mange der nægte at tro på menneskeskabte klimaforandringer. Bliver
det snart ulovligt?

Fra : /John

Dato : 22-09-10 01:42

"Peter K" <peter@parcelvej.dk> skrev i en meddelelse

> Der er fx mange der nægte at tro på menneskeskabte klimaforandringer

Sikkert, men det hører ikke hjemme i denne tråd.

John

Fra : Peter K

Dato : 22-09-10 02:04

> Sikkert, men det hører ikke hjemme i denne tråd.

Pointen er, at ved at kriminalisere disse former for udtalelser, dræber man
debat og fri undersøgelser.

Jeg synes ikke man burde krimalisere benægtelse af holocausten. Og heller
ikke det modsatte. Kun ved at tillade fri debat om alle emner kan vi lære
sandheden.

Fra : /John

Dato : 22-09-10 06:58

"Peter K" <peter@parcelvej.dk> skrev i en meddelelse

> Kun ved at tillade fri debat om alle emner

Jamen vi HAR jo fri debat i Danmark :)

> kan vi lære sandheden.

Sandheden om Holocaust er allerede særdeles veldokumenteret.. af nazi'erne
selv!

De bogførte nemlig pertentligt og nidkært HELE elendigheden, og disse
arkiver er nu åbnet for alle at se!

Se fx denne CBS video:
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=2274705n

Eller læs denne BBC-artikel:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4988378.stm

Såee.. da'r ikke rigtig nogen grund til at tvivle på Holocaust, medmindre
man da er konspirationstosse.

John

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-10 07:53

/John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> Såee.. da'r ikke rigtig nogen grund til at tvivle på Holocaust, medmindre
> man da er konspirationstosse.

Eller netop ærgrer sig over at Hitler ikke fik gjort arbejdet færdigt -
og derfor gerne vil benægte at folkemordet fandt sted, i det håb senere
at få det gjort ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : /John

Dato : 22-09-10 01:34

"Peter K" <peter@parcelvej.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ulovligt at udtale at "holocausten" ikke fandt sted?

Er du en troll, eller har du aldrig hørt om Google, Wikipedia m fl?

Men svaret på dit spørgsmål er: Ja, i visse lande er det strafbart at
benægte Holocaust.

Yderligere spændende og belærende oplysninger med landeliste her, desværre
kun på engelsk og tysk, som du muligvis ikke forstår.

"Holocaust denial is illegal in a number of European countries.[1] Many
countries also have broader laws that criminalize genocide denial. In
addition, the European Union has issued a directive to combat racism and
xenophobia, which makes provision for member states criminalising Holocaust
denial, with a maximum prison sentence of between one and three years":

http://en.wikipedia.org/wiki/Laws_against_Holocaust_denial

> Jeg synes der er dybt latterlige at gøre sådanne udtalelser ulovlige

Ork ja, det kan du så frit mene, men det har de pågældende lande altså
vedtaget på demokratisk vis i deres parlamenter.

Måske finder du så også demokrati latterligt.

John

Fra : Peter K

Dato : 22-09-10 02:01

> [...]
>
> Yderligere spændende og belærende oplysninger med landeliste her, desværre
> kun på engelsk og tysk, som du muligvis ikke forstår.

Engelsk kan jeg godt.

> [...]
> xenophobia, which makes provision for member states criminalising
> Holocaust denial, with a maximum prison sentence of between one and three

Jeg var ikke klar over at EU sagde god for kriminaliseringen af en udtalelse
om at holocausten ikke fandt sted. Man må åbenbart stadigvæk udtale at den
fandt sted.

Og det er åbenbart ikke bare "nazi-holocausten", men alle sager hvor der er
sket massedrab (eller det er faktisk umuligt at vide om drabet skete eller
ej - så snart nogen siger det skete, må man ikke modsige det, fordi det
ville være at nægte...)

> Ork ja, det kan du så frit mene, men det har de pågældende lande altså
> vedtaget på demokratisk vis i deres parlamenter.
>
> Måske finder du så også demokrati latterligt.

Næ - men det er heller ikke perfekt. Og politikerne er bare mennesker, med
deres egne agendaer.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-10 06:20

> [...]

> om at holocausten ikke fandt sted. Man må åbenbart stadigvæk udtale at den

Naturligvis må man sige sandheden ?

> Og det er åbenbart ikke bare "nazi-holocausten", men alle sager hvor der er
> sket massedrab

Så får tyrkerne da problemer; de har jo lidt vanskeligt ved at forholde
sig til folkemordet mod armenerne [og de ligeledes kristne assyrere]
under 1. verdenskrig. Og 1920ernes folkemord og fordrivelse af Romaioi,
de undertrykte græsktalende østromere med tyrkisk statsborgerskab.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-10 07:05

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i
meddelelsen

> [...]
> under 1. verdenskrig. Og 1920ernes folkemord og
> fordrivelse af Romaioi,
> de undertrykte græsktalende østromere med

Begrebet "folkedrab" blev først defineret efter
2.verdenskrig, så man kan altså ikke med
rimelighed anskue ting der ligger før den tid som
"folkedrab". Men hvis man så skal gøre det, må der
undersøgelser til i internationalt regi. Foreløbig
har det betydet at en cambodianer er blevet dømt
for forbrydelser mod menneskeheden og
krigsforbrydelser, men altså ikke for "folkedrab",
selvom mange stadig mener at det var folkedrab i
Cambodja. Det væsentligste er her hvilke kriterier
man lægger til grund for forbrydelserne, og ikke
blot kalder ethvert massemord for "folkedrab", for
så får det ingen mening længere.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-10 07:53

ahw <nix> wrote:

> [...]

> Begrebet "folkedrab" blev først defineret efter 2.verdenskrig, så man kan
> altså ikke med rimelighed anskue ting der ligger før den tid som

Så du stiller spørgsmålstegn ved om nazisterne under 2. verdenskrig
begik folkemord?

> [...]
> Det væsentligste er her hvilke kriterier man lægger til grund for
> forbrydelserne, og ikke blot kalder ethvert massemord for "folkedrab", for

Når det drejer sig om armenierne [og assyrere] under 1. verdenskrig
taler vi om op mod to millioner myrdede. Og det var vel at mærke den
tyrkiske stat der stod for udåden.

Taler vi om Timur Lenk (1336-1405) skal han have pralet af at have dræbt
20 millioner mennesker, men det var måske heller ikke folkemord?

<http://www.hawaii.edu/powerkills/DBG.CHAP3.HTM>

citerer jeg:

=
Even well over a century after Jinghiz Khan's death, the Mongols still
were engaged in conquest, spreading destruction and death from one part
of Asia to another. Tamerlane (or Timur Lenk), a Turk who proclaimed
himself restorer of the Mongol Empire,

razed Isfarã'in to the ground in A.D. 1381; built 2,000 prisoners into a
living mound and then bricked them over at Sabsawr in 1383; piled 5,000
human heads into minarets at Zirih in the same year; cast his Luri
prisoners alive over precipices in 1386; massacred 70,000 people and
piled the heads of the slain into minarets at Isfahan in 1387; . . .
buried alive 4,000 Christian soldiers of the garrison of Sivas after
their capitulation in 1400; and built twenty towers of skulls in Syria
in 1400 and 1401.27

As best I can figure from such accounts, and recognizing that at best
they all are the roughest approximations, the Mongol khans and their
successors and pretenders possibly slaughtered around 30,000,000
Persian, Arab, Hindu, Russian, Chinese, European, and other men, women,
and children.28 As incredible as this huge estimate seems, that it gives
some indication of the sheer human cost of Mongol conquest can be
inferred just from Khubilai Khan's rule over China. According to a
Chinese writer, "in gaining and maintaining his throne he slaughtered
more than 18,470,000 Chinese.29 Given the contemporary Mongol census of
almost 58,834,711 people,30 then from 1252 when Khubilai was granted
full power over the Eastern Mongol Empire through his conquest of all of
China in 1279 and to his death in 1294--for two generations--he killed
something like 1 out of every 137 Chinese each year. Even if the figures
are highly exaggerated, which is probable, and he annually killed 1 out
of 1,000, the inhumane barbarity would be no less.
=

De tal der lejlighedsvis forekommer i teksten, og som ikke synes at give
mening, er i linket links til dokumentation.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TL

Dato : 22-09-10 08:00

On Wed, 22 Sep 2010 08:52:48 +0200, in dk.politik per@RQNNE.invalid
(Per Rønne) wrote:

>Så du stiller spørgsmålstegn ved om nazisterne under 2. verdenskrig
>begik folkemord?

Selvfølgelig, Per. På samme måde var der ingen tyngdekraft før Newton
formulerede loven.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-10 08:33

TL <tl_dp@roadrunner.com> wrote:

> Selvfølgelig, Per. På samme måde var der ingen tyngdekraft før Newton
> formulerede loven.

Det er jo Hans Hauges dekonstruktivistiske udgangspunkt. Dinosaurerne
eksisterede således aldrig da der ikke var mennesker tilstede, der kunne
se dem ... Virkeligheden eksisterer kun i kraft af at mennesket
konstaterer dens eksitens.

Hans Hauge. Lektor på Århus Universitet, og kommentator på især
Jyllandsposten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ahw

Dato : 22-09-10 14:45

> Så du stiller spørgsmålstegn ved om nazisterne under 2. verdenskrig
> begik folkemord?

Overhovedet ikke - hvis vi anlægger den gældende opfattelse af hvad
folkedrab er, så blev det jo allerede fastslået med Nürnbergprocessen,
selvom begrebet ikke blev benyttet.
Det var evident at Hitler og hans modbydelige slæng gik efter bestemte
grupperinger i samfundet, nemlig jøder,og det ville have været folkedrab.
Men forbryderne blev ikke dømt for folkedrab, som det retteligt hedder, men
for krigsforbrydelser og forbrydelser mod menneskeheden.

> Når det drejer sig om armenierne [og assyrere] under 1. verdenskrig
> taler vi om op mod to millioner myrdede. Og det var vel at mærke den
> tyrkiske stat der stod for udåden.

Tja, men var det folkedrab iht. den gældende betegnelse, var det massemord
eller forbrydelser mod menneskeheden?

> Taler vi om Timur Lenk (1336-1405) skal han have pralet af at have dræbt
> 20 millioner mennesker, men det var måske heller ikke folkemord?

Jeg kender ikke til den pågældende sag, men hvis det er som du beskriver, så
nej. Det har formentlig været massemord, men folkedrab? Nej, med mindre du
kan bevise at der var tale om henrettelse af bestemte grupper iht. FNs
definition af hvad folkedrab dækker over. Ellers ville jo enhver krig jo
have været folkedrab, fx USAs mord i Afghanistan, USAs angreb i Vietnam etc.

> [...]
> are highly exaggerated, which is probable, and he annually killed 1 out
> of 1,000, the inhumane barbarity would be no less.

Igen: der står intet om at det skulle være rettet mod bestemte grupper som
ville være dækket af den pågældende definition. Du forstår åbenbart ikke
forskellen på massemord og folkedrab, men mener at det er det samme!

Prøv nu at forholde dig til fakta og ikke til din forargelse over drab der
blev begået for flere hundrede år siden. Folkedrab er IKKE på tapetet i de
nævnte sager.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 22-09-10 08:01

On Wed, 22 Sep 2010 08:05:27 +0200, ahw wrote:

> Begrebet "folkedrab" blev først defineret efter
> 2.verdenskrig, så man kan altså ikke med
> rimelighed anskue ting der ligger før den tid som
> "folkedrab".

Det var dog noget af det mest idiotiske jeg længe har læst.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-09-10 06:20

Peter K <peter@parcelvej.dk> wrote:

> "/John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> Er det ulovligt at udtale at "holocausten" ikke fandt sted?

Det er ulovligt at udtale sådanne ting i lande, der udgjorde en del af
Drittes Reich. Derfor havnede den britiske amatørhistoriker [ikke at
forveksle med den amerikanske forfatter af samme navn] da også i et
østrigsk fængsel.

Det kan også være ulovligt i andre lande, som Frankrig og Israel, men er
det ikke i Danmark.

Holocaustbenægtere er i øvrigt typisk ikke folk der ikke tror på at
shoah fandt sted, men folk der ærgrer sig over at Hitler ikke fik gjort
arbejdet færdigt ... at /die Endlösung/ ikke blev »den endelige løsning
på det jødiske problem«
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Patruljen

Dato : 22-09-10 02:07

On 22 Sep., 01:25, "Peter K" <pe...@parcelvej.dk> wrote:
> [...]
> må sige ... men hvordan publicere man sådan en liste når de er ulovlige at
> frembringe... jeg kan godt se problemet.

Rent faktisk er det første gang - nogensinde - at en historisk
begivenhed er at finde i en straffelov.

Det kan da undre, at man ikke også anbringer egyptologien under
straffeloven og derved hævder, at man har fundet den endegyldige
sandhed omkring egyptens historie, og enhver indsigelse eller revision
er underlagt fængselsstraf.

I sigselv strider tilgangen mod selve videnskabens grundlag, som har
indbygget, at vi - altid - kan blive klogere, at der - altid - kan
dukke nyt materiale op, og at forskningen - altid - vil kunne bringe
os nye resultater.

Fra : Peter K

Dato : 22-09-10 09:21

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> indbygget, at vi - altid - kan blive klogere, at der - altid - kan
> dukke nyt materiale op, og at forskningen - altid - vil kunne bringe

Politik er selvfølgelig ikke videnskab. Men jeg finder det også mærkværdigt
at nogle lande har gjort det krimimalt at udtale at holocausten ikke fandt
sted. Jeg er personligt ikke i tvivl om at den fandt sted, og at mange andre
folkemord er også skete. Jeg synes bare at det med at begrænser
ytringsfrihed er meget farligt.

Fra : /John

Dato : 22-09-10 11:26

"Peter K" <peter@parcelvej.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes bare at det med at begrænser ytringsfrihed er meget farligt.

Og deri har du ganske ret; det er en glidebane.

John

Fra : Patruljen

Dato : 22-09-10 02:08

On 22 Sep., 02:34, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
> vedtaget på demokratisk vis i deres parlamenter.
>
> Måske finder du så også demokrati latterligt.

Det strider mod menneskerettighedernes paragraf 19. Retten til at ytre
sig frit.

Fra : Patruljen

Dato : 22-09-10 02:10

On 22 Sep., 07:20, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
> shoah fandt sted, men folk der ærgrer sig over at Hitler ikke fik gjort
> arbejdet færdigt ... at /die Endlösung/ ikke blev »den endelige løsning

Dender må du sandelig gerne dokumentere. Kan du det?

Fra : Patruljen

Dato : 22-09-10 02:32

On 22 Sep., 10:20, "Peter K" <pe...@parcelvej.dk> wrote:
> [...]
> sted. Jeg er personligt ikke i tvivl om at den fandt sted, og at mange andre
> folkemord er også skete. Jeg synes bare at det med at begrænser

Historie kaldes også - historievidenskab. Jeg modtager netop nu
undervisning på Københavns universitet i hvad Kristian Erslev kaldte:
Historisk teknik.Men som idag kaldes historievidenskab.

Egentlig var han døbt Christian, men den form ses ikke brugt
offentligt, men forekommer dog konsekvent i kirkebøgerne også siden.
Erslev, der var professor i historie ved Københavns Universitet fra
1883 til 1916 og rigsarkivar fra 1916 til 1924, betragtes af mange som
kildekritikkens fader. Han blev urnebegravet på Frederiksberg ældre
kirkegård. http://da.wikipedia.org/wiki/Kristian_Erslev

Magthaverne har altid haft en interesse i, hvad og hvordan historien
skal fremstilles. Du kan sikkert selv forstå hvorfor.
Men at bestemte kapitler af historien ligefrem anbringes under
straffeloven er noget helt særligt og enestående -

Politiske interessenter og aktører bør ikke blande sig i videnskab.
Det er begyndelsen på noget, som kan udvikle sig rigtigt slemt -