Selvbeskyttelse må Kling og Klang ikke
Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-10 10:14

Dengang Moses Hansen, Ruth Evensen og andre bl.a.jeg vandrede gennem
Nørrebro og NV 4 dage i træk var vi mandsopdækket at politi med fuldt
riot gear bl.a. visir for ansigtet.
Overgrebene de tog sig af var udsmidning af vandballoner fra opgang i
Ranzausgade og når jeg stillede mig i vejen for autonome der
hærværkede mod vor Danmark-er-et-kristent -land banner så truede
politiet mig med detention, for det var "provokerende".
Men når FCK og Brøndby og fans forudsigeligt medbringer flasker der
smides mod betjentfjæs, så er de ubeskyttede så de kan klynke at én er
bragt på skadestuen.
Københavns politi tænker kun på jobskabelse og PR, ikke at beskytte
eget personale. Da man tillod at autonomes trillefløjter smadrede
ytringsfrihed ved at overdøve Faderhusets salmesang, skulle det se ud
som at VI skabte urimelige behov for farligt politiarbejde . DErfor
riot gear.
Men man gad ikke beskytte ytringsfriheden , helt som ved de mange
Glistrupmøder i Fælledparken 1 maj som jeg har været arrangør af.