Demokratiets vilkår
Fra : Henrik Blunck

Dato : 20-09-10 09:02

Demokratiets vilkår

Nogle har på det seneste diskuteret demokratiets vilkår set i lyset af
det svenske valg. Det at begge fløje hårdnakket nægter at samarbejde med
Sverigesdemokraterne har enkelte omskrevet til manglende respekt for de
mange vælgere der netop har stemt for Sverigesdemokraterne.

Læs resten her:
http://politisk-blog.blogspot.com/2010/09/demokratiets-vilkar.html

Henrik Blunck
Læser du min politiske blog?
Du finder den lige her: http://politisk-blog.blogspot.com

Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-10 10:29

On Mon, 20 Sep 2010 10:02:20 +0200, Henrik Blunck
<henrik@INGENSPAMblunck.dk> wrote:

> [...]
>Sverigesdemokraterne har enkelte omskrevet til manglende respekt for de
>mange vælgere der netop har stemt for Sverigesdemokraterne.

Hvordan tolker du Monas og Reinfeldts had mod deres folk ? ? ?

Fra : Henrik Blunck

Dato : 20-09-10 10:56

Den 20-09-2010 11:29, Bo Warming skrev:

> Hvordan tolker du Monas og Reinfeldts had mod deres folk ? ? ?

Jeg har hverken her i tråden, eller i artiklen, skrevet om "Monas og
Reinfeldts had mod deres folk", så frie fantasier må du tage andetsteds.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-10 14:18

On Mon, 20 Sep 2010 11:55:31 +0200, Henrik Blunck
<henrik@INGENSPAMblunck.dk> wrote:

>Jeg har hverken her i tråden, eller i artiklen, skrevet om "Monas og
>Reinfeldts had mod deres folk", så frie fantasier må du tage andetsteds.

Mona og Reinfeldt er af valget oplyst om at Skåne-folket mm i høj grad
ønsker mindre indvandring og kontrol med de importerede besværlige
mennesker

At de kun viser foragt for en stor del af den ur-svenske befolkning
behøver man ikke være fantast for at tolke som had mod disse svenskere

Demokrati er om at finde kompromisser

Det du benævner "manglende respekt" er vel næsten synonymt med
modvilje eller had.

Fra : Henrik Blunck

Dato : 20-09-10 19:02

Den 20-09-2010 15:18, Bo Warming skrev:
> [...]
> Demokrati er om at finde kompromisser
> Det du benævner "manglende respekt" er vel næsten synonymt med

Bo, lad os nu gøre en *lang* historie *meget* kortere og mere præcis.

Vi kender begge vores historie godt nok til at se, at udviklingen ligner
en parallel version af udviklingen vi så for tyve år siden herhjemme.
Hvorvidt udviklingen er "god", "mindre god", "dårlig" eller andet er
ikke opgaven. At se tendensen *er* til gengæld til at få øje på.

Nu *var* det min pointe at folk rent faktisk stemte på
Sverigesdemokraterne velvidende, at ingen ville samarbejde med dem efter
et valg. Det galdt uanset om Sverigesdemokraterne kun fik ganske få
eller om de fik 100 mandater.

Så står det så tilbage, at en flok xenofobiske alfahaner bagefter vil
diskutere legitimiteten, og nærmest påberåbe sig demokratiets fallit
fordi politikere for første gang i nyere svensk historie står ved et
politisk valgløfte!!!

Nærmest tragi-komisk med dem der ejer en smule selvironi som klarsyn.

Det er det som er det tankevækkende. Ikke for at vi andre skal blande os
i *deres* valg, lige så lidt som vi ønskede andre befolkningers
indblandinger i de valg vi, som danskere, har foretaget os gennem
historien. Dette også selvom alle danskere blev generaliseret over én
kam fordi vi havde et støtteparti, som i nogle lande, ikke lige var
"comme-il-faut".

Alt det irrelevante sjask som indsøles i diskussionen for at få den til
at fremstå mere "legitim" gør ikke en pind forskel ved den pointe som
blev gjort i artiklen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-09-10 11:10

On 2010-09-20 11:29, Bo Warming wrote:

> Hvordan tolker du Monas og Reinfeldts had mod deres folk ? ? ?

Vigtigst at SD nu er inde og vil vokse og vokse og vokse fordi
musseproblemerne bliver værre og værre og værre.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 20-09-10 14:28

On Mon, 20 Sep 2010 12:09:49 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Vigtigst at SD nu er inde og vil vokse og vokse og vokse fordi
>musseproblemerne bliver værre og værre og værre.

Jeg er chokeret over at Reinfeldt ikke anerkender et problem og
antyder kompromismuligheder

Selv da dansk DKP var extremstalinistisk og russiske tanks knægtede
Ungarn, var intet dansk parti afvisende for at samarbejde med de
foragtede russervenner i vort folketing

DEt virker som om Mona og Reinfeldt-folkene er imod selv folkestyrets
ide

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-09-10 14:56

On 2010-09-20 15:28, Bo Warming wrote:

> [...]
> foragtede russervenner i vort folketing
>
> DEt virker som om Mona og Reinfeldt-folkene er imod selv folkestyrets

De er nervøse for, for første gang i deres politiske liv at skulle
konfrontere fundamentale problemer vedr Sveriges fremtid.

Mvh
Martin

Fra : /John

Dato : 20-09-10 16:23

"Henrik Blunck" <henrik@INGENSPAMblunck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sverigesdemokraterne har enkelte omskrevet til manglende respekt for de
> mange vælgere der netop har stemt for Sverigesdemokraterne.

Nåh ja.. historien genta'r sig.

Pia var jo i sin tid udsat for en tilsvarende behandling.

Svenske politikere har åbenbart intet lært af historien.

John

Fra : Henrik Blunck

Dato : 20-09-10 19:04

Den 20-09-2010 17:22, /John skrev:

> Nåh ja.. historien genta'r sig.
> Pia var jo i sin tid udsat for en tilsvarende behandling.
> Svenske politikere har åbenbart intet lært af historien.

Helt rigtigt set, John.