Gestapo og Kaj Munk
Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-10 14:12

Gestapo og Kaj Munk
I anledning af at Vedersøpræstegaarden skal gøres til en dyr
statsinstitution, skriver EB. at Ge-sta-po dræbte digterpræsten. Men
Geheime Stats Polizei var for det meste en gennemregistreret og sober
organisation, og det var først i krigens sidste tid, at Best blev
pålagt af Berlin at lade danske bøller udføre selvjustits, så ikke så
mange SSer og andre tyske uniformerede blev skudt bagfra af
"sabotører".Fredsbesættelsens vilkår var Berlin og Stauning blevet
enige om, at begge parter skulle overholde, og både før og efter
"Systemskiftet" var der stærke intentioner fra Best om at fortsætte
den aftalte linie, selvom han efterhånden måtte bøje sig for
Østfront-afvigelsen fra Haag-landkrigkonvention, at når kommunister
skider længe og meget på de internationale regler, så begynder nazier
også at gøre det.
Men hjemvendte danske Østfront-idealister skabte Schalburgkorps - så
dansker dræbte dansker ,og fredsbesættelsens vilkår overholdtes - og
det blev til Hipo, Sommer-korps, Lorenz-gruppe- og Petergruppen med
sønderjyder som kørte fra Ribe til Vedersø og udførte clearingdrab på
Kaj Munk, så de danske frihedskæmpermordere indså, at hver tysk
aflivet betød en dansk aflivet.
Hitlers krav om 5:1 gengældelse overhørte Best, med risiko for at
blive degraderet og sendt til Østfronten dvs dø

Fra : \"@'

Dato : 16-09-10 15:43

On Thu, 16 Sep 2010 15:12:00 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>statsinstitution, skriver EB. at Ge-sta-po dræbte digterpræsten. Men
>Geheime Stats Polizei var for det meste en gennemregistreret og sober

Otto Schwerdt
Louis Nebel
Poul Heinrich Söhnlein
Kurt Carstensen

mener du ikke at det var gestapofolk som skød Munk?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 17-09-10 15:57

On Thu, 16 Sep 2010 15:12:00 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:
> Geheime Stats Polizei var for det meste en gennemregistreret og
sober

Jeg syntes de var nogle roevhuller, men ikke paa
Hoejde med BJoernholt som proevede at faa
Mig til at svine Munk til, saa at jeg kunne blive til et
Dumt svin! Jeg tror det var et par dage efter
at han fik mig til at sige at jeg havde lyst til
"At vaere et dumt svin"

Sane
Peter

--
/Pnic

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-10 14:54

> [...]
>Hoejde med BJoernholt som proevede at faa
>Mig til at svine Munk til, saa at jeg kunne blive til et

Ingen kan da tvinge nogle til at gøre sig til grin med bodega- og
børnehave-skældsord

Krig er krig og prygle-torturstraf var uundgåelig, for gestapolederen
var skyld i sine kollegers død , hvis ikke han optrevlede BOPA og
Holger Danske netværk

Er man en psykisk svækling får man måske senfølger af tortur.
Legemlige langtidsskader ved tysk krigstortur - excl
infektonssygdomme fra lejre - vil jeg gerne høre om hvis nogen har
hørt eller læst noget pålideligt -