MS Windows
briani 27239
Fra Windows 7 Ultimate til Windows 7 Home ~
Fra : Preben

Dato : 22-09-10 09:36

Kan det lade sig gøre, at "nedgradere" fra Windows 7 Ultimate til Windows
7 Home Premium?
Jeg spørger fordi jeg har købt en brugt PC og den installerede Windows 7
Ultimate har vist sig at være uægte. Jeg er med på, at jeg kan købe en ny
licens til den, men da jeg ikke har brug for alle funktionerne i Ultimate,
er det billigere, hvis jeg kunne "nedgradere".

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-10 10:04

Preben skrev:

> Kan det lade sig gøre, at "nedgradere" fra Windows 7 Ultimate til Windows
> 7 Home Premium?

Du kan da bare købe en Windows 7 Home Premium. Det er lovligt at
købe en OEM-version.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 22-09-10 10:10

Preben skrev blandt andet:

> [...]
> kan købe en ny licens til den, men da jeg ikke har brug for alle
> funktionerne i Ultimate, er det billigere, hvis jeg kunne

Det tror jeg ikke, men hvorfor ikke også bare købe den licens du har brug
for og så lave en frisk installation?
Er det fordi du vil bevare programmer der ligger på computeren, skal du
tænke på at de så nok også er "uægte".

--
vh
Ole C

Fra : Preben

Dato : 22-09-10 10:16

Den 22.09.2010 kl. 11:03 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> Du kan da bare købe en Windows 7 Home Premium. Det er lovligt at
> købe en OEM-version.

Mit spørgsmål gik på, om det kan lade sig gøre, uden at jeg skal til at
formattere og installere alt igen. Ligesom hvis man opgraderer.
--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 22-09-10 10:17

Den 22.09.2010 kl. 11:10 skrev Ole C <mail@olec.invalid>:

> [...]
> brug for og så lave en frisk installation?
> Er det fordi du vil bevare programmer der ligger på computeren, skal du

Det andet jeg har liggende er ægte nok. Jeg ville gerne slippe for
besværet med at starte forfra.

--
mvh/Preben

Fra : emjeppesen

Dato : 22-09-10 10:36

Preben skrev:

>Det andet jeg har liggende er ægte nok. Jeg ville gerne slippe for
>besværet med at starte forfra.
Så kan du vel nøjes med at købe en licens til din uægte windows.
Prøv at spørge hos MS. De æder dig ikke

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-10 10:40

emjeppesen skrev:

> Så kan du vel nøjes med at købe en licens til din uægte windows.

Det var præcis det han ville undgå. Den er nemlig dyr.

--
Bertel

Fra : Preben

Dato : 22-09-10 10:59

Den 22.09.2010 kl. 11:39 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> Det var præcis det han ville undgå. Den er nemlig dyr.

Det er nu ikke så slemt. Til Windows 7 Ultimate er det kr. 1326,-
(lovliggørelseslicens), og en Windows 7 Home premium koster ca. kr.
1000,-, så det er bare min nærighed, der forsøger at spare et par
hundrede, da jeg alligevel ikke bruger alle funktioner i Ultimate.

--
mvh/Preben

Fra : emjeppesen

Dato : 22-09-10 14:05

Preben skrev:

> [...]
>1000,-, så det er bare min nærighed, der forsøger at spare et par
>hundrede, da jeg alligevel ikke bruger alle funktioner i Ultimate.

Jeg ville nu gerne betale 326 kr for at slippe for at formattere min
maskine )

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-09-10 15:18

emjeppesen skrev:

> Jeg ville nu gerne betale 326 kr for at slippe for at formattere min
> maskine )

Hvis du også betaler transporten, så er det en aftale.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 22-09-10 15:59

Bertel Lund Hansen skrev:

>Hvis du også betaler transporten, så er det en aftale.

Jaja, men det skal være med alt det andet på min maskine også
Desværre trænger den ikke til service overhovedet. Den er super i top
og yderst velholdt

Hilsen emj

--

lamaguf.dk

Fra : Preben

Dato : 22-09-10 14:09

Den 22.09.2010 kl. 15:04 skrev emjeppesen <emj>:

> Jeg ville nu gerne betale 326 kr for at slippe for at formattere min
> maskine )

Også her, men hvis det nu kunne gøres billigere...

--
mvh/Preben

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-09-10 16:01

On Wed, 22 Sep 2010 15:08:55 +0200, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>
wrote:

>Også her, men hvis det nu kunne gøres billigere...

Det kan det. En "Genuine Advantage Kit", Home Premium koster 712 kr.

Min Ultimate var også falsk, så jeg ringede til Mickey og "fik lov"
til at købe nævnte licens. Den kommer i æske med både 32 og 64 bit.