MS Windows
briani 27239
Windows 7 med dobbelt startlinje
Fra : Erik Greve

Dato : 21-09-10 19:48

På min stationære havde jeg oprindeligt Vista og prøveversionen af win 7
i hver sin partition på samme harddisk.

Efter opgraderig af Vista til Win 7 er både Vista og 'Prøve Win 7' fjernet,
men nu får jeg 2 startlinjer, når PC'en startes, begge henviser til Windows
7.
Den øverste er OK og starter Win 7 normalt.
Den nederste forsøger at starte den prøveversion, der altså er slettet.

Hvordan får jeg fjernet den ubrugelige linje ??
På forhånd tak for hjælp.

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Ole C

Dato : 21-09-10 21:16

Erik Greve skrev blandt andet:

> [...]
> slettet.
> Hvordan får jeg fjernet den ubrugelige linje ??

Skriv "msconfig" (uden anførselstegn) i Start>Kør
På fanebladet Boot kan du fjerne det overflødige
Ellers hent EasyBCD, som skulle kunne gøre det samme:
http://neosmart.net/dl.php?id=1

--
vh
Ole C

Fra : Erik Greve

Dato : 22-09-10 09:11

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> På fanebladet Boot kan du fjerne det overflødige
> Ellers hent EasyBCD, som skulle kunne gøre det samme:

Tak for svar - det virker helt efter hensigten.
Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Ole C

Dato : 22-09-10 10:11

Erik Greve skrev blandt andet:

> Tak for svar - det virker helt efter hensigten.

Selv tak!

--
vh
Ole C