MS Windows
briani 27239
Windows Defender ikon
Fra : Martin Ploug

Dato : 21-09-10 16:26

Hej

Jeg har Windows Vista. Så vidt jeg husker viste ikonet
til Windows Defender sig nede ved uret - i hvert fald
hvis der skulle scannes eller opdateres. Det gør det
ikke længere. Hvordan får jeg det til at blive vist der
igen?

Hilsen Martin

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-09-10 17:22

Martin Ploug <mploug@pc.dk> skrev :

>Jeg har Windows Vista. Så vidt jeg husker viste ikonet
>til Windows Defender sig nede ved uret - i hvert fald
>hvis der skulle scannes eller opdateres. Det gør det
>ikke længere.

Har du installeret Microsoft Security Essentials?

I såfald er Defender deaktiveret, da den overflødiggøres af
ovennævnte.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Ole C

Dato : 21-09-10 17:24

Martin Ploug skrev blandt andet:

> [...]
> hvis der skulle scannes eller opdateres. Det gør det
> ikke længere. Hvordan får jeg det til at blive vist der

Har du installeret Microsoft Security Essentials? - for så bliver Defender
deaktiveret.

--
vh
Ole C

Fra : Martin Ploug

Dato : 21-09-10 17:33

Den 21-09-2010 18:24, Ole C skrev:

> Har du installeret Microsoft Security Essentials? - for så bliver
> Defender deaktiveret.

Det havde jeg på et tidspunkt, men mener ikke, at jeg har den mere.

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-10 18:14

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Det havde jeg på et tidspunkt, men mener ikke, at jeg har den mere.

Du må da vide, om du bruger det ene eller andet virus pgr.

Fra : Martin Ploug

Dato : 21-09-10 21:10

Den 21-09-2010 19:13, Bo skrev:

> "Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Du må da vide, om du bruger det ene eller andet virus pgr.

Ja, jeg bruger ESET NOD32, men jeg tænker på, om der kan ligge nogle
rester af Microsoft Security Essentials et sted, eller om nogle
indstillinger skal ændres?

Fra : Martin Ploug

Dato : 21-09-10 21:31

Den 21-09-2010 22:09, Martin Ploug skrev:

> Ja, jeg bruger ESET NOD32, men jeg tænker på, om der kan ligge nogle
> rester af Microsoft Security Essentials et sted, eller om nogle
> indstillinger skal ændres?

Jeg har måske fundet en løsning:

Åbn Windows Defender.

Funktioner > Indstillinger > rul ned til punktet indstillinger for
fuldtidsbeskyttelse > flueben ud for Anvend fuldtidsbeskyttelse
(anbefales) + vælg de ønskede indstillinger > Gem

Fra : Ole C

Dato : 21-09-10 21:48

Martin Ploug skrev blandt andet:

> Ja, jeg bruger ESET NOD32, men jeg tænker på, om der kan ligge nogle
> rester af Microsoft Security Essentials et sted, eller om nogle
> indstillinger skal ændres?

Det bør der ikke gøre efter normal afinstallation.

Jeg mindes i øvrigt ikke at der nogensinde har været et Defender-ikon i min
Vistas meddelelsesområde.
Men det kan jo skyldes dårlig hukommelse

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-09-10 17:02

Ole C wrote:

> Jeg mindes i øvrigt ikke at der nogensinde har været et Defender-ikon
> i min Vistas meddelelsesområde.

Heller ikke i min.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-09-10 18:46

Den 22-09-2010 18:02, Erik Olsen skrev:

> Heller ikke i min.

Ok, men som jeg skrev lidt tidligere i tråden har jeg fået ikonet
frem i Vista:

Fra : Ole C

Dato : 22-09-10 19:50

> [...]

> fuldtidsbeskyttelse > flueben ud for Anvend fuldtidsbeskyttelse
> (anbefales) + vælg de ønskede indstillinger > Gem

Jamen, så er du forhåbentlig en glad mand LOL

--
vh
Ole C

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-09-10 14:51

Den 22-09-2010 20:50, Ole C skrev:

> Jamen, så er du forhåbentlig en glad mand LOL

Ja