MS Windows
briani 27239
Equalizer til Vista
Fra : Klaus Andersen

Dato : 20-09-10 14:25

Hej,

Kender nogen af jer et equalizerprogram som giver mig mulighed for at styre
bas, diskant osv. på en Vistamaskine?

Det må selvfølgelig gerne være freeware

Mvh

KA

Fra : Per

Dato : 20-09-10 14:55

Klaus Andersen wrote:
> Hej,
>
> Kender nogen af jer et equalizerprogram som giver mig mulighed for at
> styre bas, diskant osv. på en Vistamaskine?
>
> Det må selvfølgelig gerne være freeware

Der er en equalizer inbygget i Windows Mediaplayer, hvis du kan bruge den?

Mvh. Per

Fra : Klaus Andersen

Dato : 20-09-10 15:29

> Der er en equalizer inbygget i Windows Mediaplayer, hvis du kan bruge den?
>
> Mvh. Per

Kan jeg desværre ikke, jeg skal bruge den når jeg hører flashstreams
(youtube, DR netradio osv.)

Mvh

KA

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-10 17:49

Klaus Andersen skrev:

> Kender nogen af jer et equalizerprogram som giver mig mulighed for at styre
> bas, diskant osv. på en Vistamaskine?

Til alle mine maskiner har der fulgt en driver med til ludkortet,
og den har altid kastet en equakizer med ind. Den der findes på
nærværende XP-maskine, har 10 frekvenspotmetre.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-10 18:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> Til alle mine maskiner har der fulgt en driver med til ludkortet,

.... I ved - det kort det går for lud og koldt vand.

--
Bertel

Fra : Klaus Andersen

Dato : 20-09-10 19:29

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:f57f96t7h70pe8qvgqlv5cj23nmbr086qe@news.dotsrc.org...

> ... I ved - det kort det går for lud og koldt vand.
>
> --
> Bertel

He he, og: equakizer, men nej der er ikke nogen, desværre.

Mvh

KA

Fra : wilden

Dato : 20-09-10 23:47

Klaus Andersen forklarede den 20-09-2010:
> Hej,
>
> Kender nogen af jer et equalizerprogram som giver mig mulighed for at styre
> [...]

Det er vist lidt forskelligt. I Vista Business er der en slags
tonekrontrol.

Højreklik på lydfætteren nede i højre hjørne
Klik på lyde - nyt vindue
Fanebladet Afspilning
Dobbeltklik ikonet Speakers/Højttalere
Fanebladet Systemeffekter

I Vista Premium

Højreklik på lydfætteren nede i højre hjørne
Klik på lyde
Fanebladet Afspilning
Dobbeltklik ikonet Speakers/Højttalere
Fanebladet Udvidelser
Flueben i Equalizer
- så er der nogle Forudindstillinger

Kommer nok også an på hvad lydkort der sidder i pc

Men det er meget meget bedre at bruge anlægget eller rigtige
hørebøffer - pc højttalere er noget fanden har skabt.

Kender ikke noget program...

Fra : Klaus Andersen

Dato : 21-09-10 12:52

"wilden" <wildenn@gmail.com> skrev i en meddelelse

> I Vista Premium
>
> Højreklik på lydfætteren nede i højre hjørne
> [...]

Pc'en kører med Vista Home Premium, og der findes disse forudinstillinger
også, men jeg synes ikke de giver mig særlig god kontrol over lyden, så jeg
leder stadig efter et program. Fandt et som kan bruges til XP, men ikke
Vista, men det kunne tyde på at der findes noget et sted, skal bare lige
finde det

Mvh

KA