MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows vil hele tiden ringe op
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-09-10 10:55

Jeg har en Samsung netbook med indbygget 3G-modem. Jeg har
et tidsafregnet abonnement, så jeg plejer at afbryde, når
jeg ikke bruger forbindelsen. Jeg bruger et specielt
Samsung-program til at logge på nettet.

Men nu er Windows begyndt at ville ringe op, hver gang et
program vil på nettet. Windows bruger sin egen
opkaldsfunktion, der vil bruge 3G-modemmet.

Jeg har foretaget mig to ting, som måske kan have udløst de
utidige opkald: Jeg har haft et SIM-kort fra en anden
udbyder end den sædvanlige i computeren. Og jeg har haft
oprettet et lokalt netværk for at kunne overføre data mellem
netbook'en og den almindelige computer.

Nogen, der har en ide om, hvordan jeg forhindre Windows i at
ville ringe op?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-09-10 11:40

Internet options | Connections sæt kryds ved "Never dial ..."

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ole C

Dato : 19-09-10 11:42

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> Nogen, der har en ide om, hvordan jeg forhindre Windows i at
> ville ringe op?

Hm - på en bekendts Toshiba, kan vi ikke få den til at ringe op af sig selv

Men hvad står der under Kontrolpanel>Internetindstillinger>Forbindelser?

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-09-10 12:53

, Ole C skrev::

> Men hvad står der under
> Kontrolpanel>Internetindstillinger>Forbindelser?

Der står, at den skal ringe op. Det er hermed ændret, og så
er jeg forhåbentlig tilbage til normale tilstande. Det er
altså ikke sådan til, når programmer selv ændrer den slags,
HRMFP!

Tak til både dig og Jens Peter Karlsen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Ole C

Dato : 19-09-10 13:21

Kim Ludvigsen skrev blandt andet:

> HRMFP!

Øh - den kender jeg ikke...?

> Tak til både dig og Jens Peter Karlsen.

Selv tak.

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-09-10 17:23

Ole C skrev:

>Øh - den kender jeg ikke...?

En lyd i stil med fnys som kommer når man er irriteret over noget

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-09-10 17:31

Ivan V. Klattrup wrote:

> En lyd i stil med fnys som kommer når man er irriteret over noget

Jeg plejer at skrive det hrmpf.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ole C

Dato : 19-09-10 17:51

Ivan V. Klattrup skrev blandt andet:

> En lyd i stil med fnys som kommer når man er irriteret over noget

Åh - jeg troede det var en eller anden snedig forkortelse...

--
vh
Ole C