Hvorfor er BoomSlanger så fed...
Fra : Mikael Jensen

Dato : 07-08-01 14:23

Jeg har lige en personlig mening om Razor BoomSlanger, da der er kommet
flere spørgsmål (sidste var desværre i DMPE) om hvorfor en boomslanger
skulle være bedre end andre mus. Dette er en kopi af det svar jeg sende (jeg
bruge tid på at skrive det, så jeg syntes det var lidt synd at det bare
skulle ligge som rply i en fejlpostning som alligevel ikke blev læst mere).

("noname" har lige sagt at han hellere ville bruge 200 på en "Gaming Mouse"
end 500 på en BoomSlanger)
Du har tydeligvis aldrig haft en BoomSlanger, jeg bruger selv gaming mouse,
men det er _kun_ fordi jeg ikke har haft råd til en BoomSlanger. Jeg havde
engang fornøjelsen af at spille med en i en hel weekend;
Fredag de 2 første timer = Frag rate 50% af normal
Fredag de efterfølgende t = Frag rate 90% af normal
Lørdag for-/eftermiddag = 110%
Lørdag efterfølgende = 130%
Søndag = 130-150% (no shit)

Det der gør en boomslanger så fedt er ikke alene:
Den har en dpi på 2000 (1000 hvis det er boomslanger 1000 red.) normal
300-400 (opløsning på skærmen)
eller
at den har 3-4 så mange instruktioner i sek. som normal "ball-mouse"
eller
at den ligger godt i hånden (efter tilvending) på (stort set) alle store
eller små hænder, venstre eller højre
eller
at den er næsten friktions- (ehh staveplade) løs på stort set alle hardtop
mousepads
eller
at driver pakken er mere suveræn en de fleste tror, og at du kan ændre
musens. on-the-fly
eller
den extra længde på ledningen
eller
det 32 "skridts" musehjul i modsætning til de normale 16
eller
det optimale design, der gør at den er _langt_ de fleste hardcore gameres,
ynglings mus (hovedsaglig 1st person)
_men_
det er kombinationen er alle de ting der gør den fed

Gaming mouse er fed til prisen, men Razor BoomSlanger er _/ultimativ/_
(personligt synspunkt, tages ikke op til diskussion :)

/slut

Er der nogen der har noget at tilføje, evt rette???

--
Vil du betale 2000 mere for din
nye harddisk??? Nej, vel...

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-08-01 23:37

Jeg vil meget hellere ha en optisk mus *G*

Fra : Jonny Jensen

Dato : 08-08-01 00:46

Jeg vil heller aldrig af med min Logitech Cordless MouseMan Optical

Jonny.

Fra : Mikael Jensen

Dato : 08-08-01 07:08

Matter of opinion. Optiske mus vil helt klart ha min anden prioritet, men
BoomSlanger er født til at game.

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-08-01 09:34

Jeg har selv haft en Boomslang 2000 (og den hedder altså IKKE Boomslanger!).
Mine evner i FSP spil steg sgu også. Om det skyldes musen eller bare mere
rutine ved jeg ikke. Desværre holder Boomslang ikke ret længe og min ene
knap blev lidt "buggy" efter blot et ½-1 års brug. Nu har jeg en MS
Intellimouse Optical (IKKE Explorer modelen). Den syntes jeg egentligt kører
kanon godt i spil, men nok ikke i hurtige spil som Quake3 og lign. da den
ikke kan klare hurtige bevægelser.

Det er lækkert at en optisk mus aldrig skal renses. Desuden syntes jeg ikke
Boomslang ligger specielt godt i hånden. Det er der dog ingen mus, der gør
når man har en stor hånd som jeg. Jeg er spændt på at se Razers kommende mus
Mamba, som minder en smule om en standard mus.

Jeg fik aldrig Razer driverne til at virke 100% under Windows 2000 og ME.

Jeg syntes ikke Boomslang er pengene værd når man skal købe en ny en gang om
året.

I kan forresten læse min anmeldelse af Boomslang 2000 her:
http://www.spilzonen.dk/content/artikel_vis.asp?id=38