24" LED Cinema Display på DVI-port.
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-10 19:06

Der har været spurgt om det før, men måske er der sket noget nyt. Nu har
vi også fået det problem, at vi gerne vil slutte en lidt ældre MacBook
Pro til et 24" LED Cinema Display. MacBook'en har en DVI-udgang, og
skærmen en mini-DisplayPort. Det lader ikke til, at det kan klares bare
med et kabel. Det kræver en speciel adapter. Hidtil har man kunnet få en
fra Atlona til kr. 1.000,-. Nu har jeg set, at Apple har en fra Dr. Bott
på Apple Store til kr. 750,-. Det er i det mindste lidt billigere, men
det er vist også knap så funktionel med låst opløsning osv.
Løsningerne er lidt dyre. Man overvejer faktisk, om det kan
betale sig. Det er også lidt klodset at skulle have en adapter stående
måske med strømforsyning. De nye Atlona får vist strøm fra USB, men så
er det stik jo optaget. Jeg tænker jo også på, hvor lidt jeg får ud af
adapterne. De kan kun dække dette specifikke behov. Da den bemeldte
MacBook Pro nærmer sig tre år, er det jo begrænset, hvor lang tid der
går, før den skal afløses. Bevares, det kan jo være et år eller to, så
helt kort tid er det heller ikke.
Jeg vil bare høre, om der er andre evt. billigere eller bedre
løsninger, som jeg ikke selv har fundet. Jeg vil også gerne høre, om
nogen har praktiske erfaringer med de nævnte adaptere. Umiddelbart er
det jo fristende med den billigste, men hvis den ikke er så god i
praksis, er det jo rart at vide.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-10 19:36

> [...]
> nogen har praktiske erfaringer med de nævnte adaptere. Umiddelbart er
> det jo fristende med den billigste, men hvis den ikke er så god i

Jeg ville nok ikke bøvle med dem selv .... især som du siger at den
maskine nok forsvinder på et tidspunkt og så er den adapter jo ikke så
meget værd .. med mindre den kan sælges ige n..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-10 21:48

> Jeg ville nok ikke bøvle med dem selv .... især som du siger at den
> maskine nok forsvinder på et tidspunkt og så er den adapter jo ikke så
> meget værd .. med mindre den kan sælges ige n..

Det er jo svært at vurdere. Min kone siger, at hun er vældig glad for
computeren, så hun overvejer ikke at få en ny. Og strengt taget fungerer
den jo også fint. Det er bare os andre nørder, som sidder og læser om de
nye modellers smarte detaljer, eller som stiller større krav om
computerkraft, der hele tiden får lyst til at købe nyt. Hvis hun får en
bedre computeroplevelse ud af at få sat en større skærm på, og hvis hun
bruger en i 1-2 år eller mere, så kan man jo også sige, det er pengene
værd. Det er jo også fjollet, vi bare har skærmen stående.
--
Henrik Münster
Esbjerg