Bestilt min første iMac 27"
Fra : Jesper

Dato : 19-09-10 11:00

Hej.

Jeg har via mit arbejde netop bestilt min aller først Mac maskine og har
derfor absolut ingen ide om hvordan sådan en virker - og specielt
hvilke forskelle der er i forhold til en PC.

Findes der et sted på nettet eller findes der et hæfte, hvor man kan
læse om de mest almindelige funktioner på en Mac, så jeg kan nå at
forberede mig lidt inden maskinen ankommer?

mvh

Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-10 11:24

Jesper <christop@post1.dknet.*.dk> wrote:

> [...]
> læse om de mest almindelige funktioner på en Mac, så jeg kan nå at
> forberede mig lidt inden maskinen ankommer?

Som jeg plejer at sige, så er det trods alt i bund og grund nogenlunde
det samme. Det er lidt ligesom med biler: Speeder, bremse og kobling
sidder samme sted på alle biler, og gearene er også lagt ud på samme
måde. Sådan er det også med computere. Langt hen ad vejen betjenes de
ens. Foroven er der en menulinie med Arkiv (Fil), Rediger osv. Er man
først inde i et program som f.eks. teksbehandling eller regneark, så er
grundprincipperne de samme. Jeg kender flere i det private erhvervliv,
som skifter mellem Mac og Windows, når de skifter arbejdsplads. Mange af
dem siger, at de såmænd er ligeglade med, hvilken platform de bruger. De
arbejder måske i Photoshop eller MS Office, og det er stort set det
samme.
Hvis man derimod er lidt mere avanceret og selv installerer
programmer, vedligeholder computeren, sætter den specielt op, så er der
naturligvis forskelle. Apple har i første omgang en del videoer, der
viser grundtrækkene i opbygningen af en Mac. Der er endda en, der
hedder: "PC til Mac: Basis". Prøv at starte med at se nogle af dem:

<http://www.apple.com/dk/mac/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-09-10 12:11

Jesper <christop@post1.dknet.*.dk> writes:

> Findes der et sted på nettet eller findes der et hæfte, hvor man kan
> læse om de mest almindelige funktioner på en Mac, så jeg kan nå at
> forberede mig lidt inden maskinen ankommer?

Du kan jo se alle videoerne her, så tror jeg du føler dig tryg:

http://www.apple.com/dk/findouthow/mac/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-10 14:13

> [...]

> læse om de mest almindelige funktioner på en Mac, så jeg kan nå at
> forberede mig lidt inden maskinen ankommer?

Nu spørger jeg sikkert dumt .. men hvorfor har du så købt en mac ?

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 19-09-10 19:44

Den 19-09-2010 15:12, Thomas von Hassel skrev:

> Nu spørger jeg sikkert dumt .. men hvorfor har du så købt en mac ?
>
> /thomas

Hej Thomas.

For at prøve noget nyt såmen....

Mvh

Jesper

Fra : Jon

Dato : 19-09-10 16:26

> [...]

> læse om de mest almindelige funktioner på en Mac, så jeg kan nå at
> forberede mig lidt inden maskinen ankommer?

http://www.apple.com/dk/support/switch101/
http://www.apple.com/dk/support/mac101/
Lykke til!
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Jon

Dato : 19-09-10 16:28

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> http://www.apple.com/dk/support/switch101/
> http://www.apple.com/dk/support/mac101/
> Lykke til!

Og én til:
http://manuals.info.apple.com/da_DK/iMac_Mid2010_UG_DK.pdf
(ca. 3,3 MB PDF)

Fra : Jesper

Dato : 19-09-10 19:42

Den 19-09-2010 11:59, Jesper skrev:
> [...]
> læse om de mest almindelige funktioner på en Mac, så jeg kan nå at
> forberede mig lidt inden maskinen ankommer?

Takker for Jeres inputs....

Glæder mig til at prøve noget nyt.

mvh

Jesper

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 20-09-10 20:35

Den 19/09/10 20.42, Jesper skrev:

> [...]

Udover du kan læse meget på Apple's sider, så bør du nu
også kigge lidt på de videoer, de har lavet. Godt nok på
engelsk. Men se og lyt til en del gode tips og tricks her:

http://www.apple.com/business/theater/mac.html

/Svend Erik

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 20-09-10 02:23

Når du har styr på det basale, kan du tjekke disse tips:
https://fimano.ebrev.info/lists/archive/

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen