MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ny PC ikke muligt i hvidfarve, eller ?
Fra : Jane

Dato : 18-09-10 17:46

Hej!

Jeg står med en 'stak' forsikringspenge i slutningen af den kommende uge, og
har netop været ude for at købe mig et nyt tastatur, herunder blev jeg klar
over der var et problem, at alt i dag kan kun fåes i sort og lidt i
alufarvet, vel hjemme igen har jeg afsøgt 'nettet', for at få bla.
tastaturet, men også et kabinet i den ønskede farve, det viser sig på det
nærmeste umuligt, er der nogen herinde som har et 'link', til nogle gode
steder.
Evt. til udlandet.

Det er den hvidefarve, alle PC'er havde for 10 år siden I kender den
allesammen.

Jane

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-09-10 17:50

"Jane" <jornhansen_2@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Det er den hvidefarve, alle PC'er havde for 10 år siden I kender den
> allesammen.

Jo - men du spørger i en Windows gruppe, og det er vel ikke den, der
skal være hvid ?

Prøv i en hardware-gruppe f.x. news:dk.edb.hardware

Jan

Fra : ebbe hansen

Dato : 18-09-10 18:23

On Sat, 18 Sep 2010 18:45:38 +0200, "Jane" <jornhansen_2@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>steder.
>Evt. til udlandet.
>
>Det er den hvidefarve, alle PC'er havde for 10 år siden I kender den

Jeg har købt her, jeg undgår også helst sort
mvh Ebbe
www.bj-trading.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-09-10 21:30

Jane skrev:

> at alt i dag kan kun fåes i sort og lidt i alufarvet

Jeg har to:

http://getmore.dk/k%C3%B8b-fujitsu-kb500-billig/tastatur/s26361-f2542-l279_112613_p.html

De koster ikke så meget, og er rigtige gode at
skrive på.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : bannimann

Dato : 19-09-10 14:12

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://getmore.dk/k%C3%B8b-fujitsu-kb500-billig/tastatur/s26361-f2542-l279_112613_p.html
>
> De koster ikke så meget, og er rigtige gode at

Man kan ikke købe noget som helst hos Getmore mere - hele deres lager er
beslaglagt af politiet, i.fb. med efterforskning af momssvindel.

- bare til oplysning.

Fra : Kurd

Dato : 19-09-10 19:02

"bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Man kan ikke købe noget som helst hos Getmore mere - hele deres lager er
> beslaglagt af politiet, i.fb. med efterforskning af momssvindel.

Vebel kan meget, som andre ikke kan.

Fra : Lyrik

Dato : 19-09-10 08:23

On 18 Sep., 18:45, "Jane" <jornhanse...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> steder.
> Evt. til udlandet.
>
> Det er den hvidefarve, alle PC'er havde for 10 år siden I kender den

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tag springet Jane:
http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=MTM3NDc2NTg

Skal den køre Windows kræver det bare en installationsskive. Så
hjælper programmet "Boot Camp-Assistent" til installationen.

Jens som kører Mac, Windows og Linux.
Inden du synes det er dyrt, så betænk at samtlige programmer du skal
bruge, medfølger i pakken:"iLife".

Hilsen
Jens

Fra : -=JF=-

Dato : 19-09-10 16:19

Den 19/09/10 16.22, Lyrik skrev:
> Inden du synes det er dyrt, så betænk at samtlige programmer du skal
> bruge, medfølger i pakken:"iLife".

Hvad nu hvis Jane kunne tænke sig at lave noget så eksotisk som
tekstbehandling, regneark eller database? Er de da også begyndt at lægge
noget office-agtigt i iLife?

--
Mhv.
John

Fra : KentBM

Dato : 19-09-10 22:03

Den 19/09/10 17.19, -=JF=- skrev:

> Hvad nu hvis Jane kunne tænke sig at lave noget så eksotisk som
> tekstbehandling, regneark eller database? Er de da også begyndt at lægge
> noget office-agtigt i iLife?

Overhovedet ikke. Men her bruger Jane samme løsning, som hun ville bruge
på en Windows maskine, nemlig at installere det gratis program
OpenOffice (da.openoffice.org). OO virker både under Mac OS X, Windows
og Linux.

--

Kent

Fra : Lyrik

Dato : 19-09-10 16:17

On 19 Sep., 17:19, -=JF=- <n...@null.null> wrote:

> Hvad nu hvis Jane kunne tænke sig at lave noget så eksotisk som
> tekstbehandling, regneark eller database? Er de da også begyndt at lægge
> [...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du kan købe Microsoft Office til Mac ligesom du er nødt til at købe
den til Windows. Men som Kent beskriver så kan du jo slippe gratis om
ved det ved at installere Open Office.
Så det er præcis det samme.
Der findes universitetsprogrammer af statistik typen for eksempel, som
kræver Windows. Her må man installere et Windows system på Mac-en:

Man starter "Boot Camp Assistent op. Der er en skyder som man kan
trække i hvor man bestemmer hvor mange Gigabyte Windows skal have. Så
er det færdigt og man putter Windows skiven i og rebooter. Under
installation af Windows peger man på "BootCamp" partitionen og beder
Windows om at formattere den. Derefter installerer den systemet.
Tilsidst lægger man Mac systemskiven i når Windows er startet op. Den
har alle driverne til Windows, som den installerer. Så er
Windowsinstallationen færdig.
Det er lettere at installere Windows på sin MacBook end på sin PC-
laptop. For man skal ikke lede efter drivere, dem installerer Macs
systemskive.

Hilsen
Jens

Fra : Jane

Dato : 20-09-10 18:17

?Undskyld allesammen!
Nu har jeg flyttet mit indlæg til den korrekte gruppe, og ser længere nede i
rækken af indlæg, at der er tale om Mac's, men jeg skal ikke til at begynde
at lære et 'nyt' system at kende, men flotte det er Mac'erne, desuden bruger
vi kun stationære PC'er her i huset.

Jane