MS Windows
briani 27239
IE8
Fra : Me&My

Dato : 18-09-10 09:44

Hej i gruppen

Jeg blev at få en popupmeddelelse om at jeg skulle vælge en browser udbyder,
og ignorede den da jeg er tilfreds med IE7 men den blev ved og ved, og jeg
sagde så ja til IE8. Men det har jeg fortrudt, og vil gerne tilbage til IE7.
Men hvordan gør jeg det?

Grunden til jeg er træt af IE8 er at jeg hele tiden for at vide at
internettet er holdt op med at virke og den søger efter en løsning. Måske er
det ikke IE('s skyld, men jeg havde ikke det problem før opdateringen (Kun
få gange)

VH.
Me&My

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-09-10 09:59

Den 18-09-2010 10:43, Me&My skrev:
> [...]
> internettet er holdt op med at virke og den søger efter en løsning.
> Måske er det ikke IE('s skyld, men jeg havde ikke det problem før

Hej

Inden du fjerner IE 8 kan du prøve at installere og køre Fix It:
http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal

Fjern IE8:
Start > Kontrolpanel > Fjern eller rediger et program > Vis installerede
opdateringer >
dobbeltklik på IE8 for at fjerne det > genstart PC'en.

Du kan også prøve at installere Firefox:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-09-10 10:28

Den 18-09-2010 10:58, Martin Ploug skrev:

> [...]
> opdateringer >
> dobbeltklik på IE8 for at fjerne det > genstart PC'en.
>
> Du kan også prøve at installere Firefox:

Du kan også prøve at se, om du har nogle tilføjelser i IE8, som måske
skaber noget knas:
Funktioner > Administrer tilføjelsesprogrammer.

Prøv evt. at deaktivere / fjerne nogle af disse og se,l om det hjælper.

Fra : Me&My

Dato : 18-09-10 11:19

Hej

tak for hurtigt svar, men hvis jeg nu fjerner IE8 ved at trykke fjern,
kommer den så selv tilbage til IE7?

Me&My

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-09-10 11:32

Den 18-09-2010 12:18, Me&My skrev:
> Hej
>
> tak for hurtigt svar, men hvis jeg nu fjerner IE8 ved at trykke fjern,
> kommer den så selv tilbage til IE7?
>
> Me&My

Ja, det gør den nemlig

Fra : Me&My

Dato : 18-09-10 11:33

Hej igen

har lige downloadet fix-it, så venter lige og ser hvad der sker?

Tak for de

Fra : Laziter

Dato : 18-09-10 12:06

?"Me&My" <dk.34@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er det ikke IE('s skyld, men jeg havde ikke det problem før opdateringen

Hvis du bruger Vista eller Win 7 kan du med fordel installere IE9:
http://ie.microsoft.com/testdrive/
Den er lynhurtig og fået et behageligt ansigtsløft i forhold til sine
forgængere.
Endnu er den stadig i beta, men den kører bare.

Mvh
Benjamin

Fra : alexbo

Dato : 18-09-10 12:11

"Laziter" skrev

> [...]
> forgængere.
> Endnu er den stadig i beta, men den kører bare.

Der er flere der fortæller at de ikke kan bruge Nem_ID og/eller netbank med
IE 9.

mvh
Alex Christensen

Fra : Laziter

Dato : 18-09-10 12:31

?"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen

> Der er flere der fortæller at de ikke kan bruge Nem_ID og/eller netbank
> med IE 9.

Jeg har ingen problemer med min netbank (Spar Nord).
Hvad Nem ID angår, så må jeg være svar skyldig da jeg ikke selv har det
endnu.
Jeg har dog læst om problemet og de fleste problemer har vist sig at være på
selve Nem IDs hjemmeside.
Det er selvfølgelig også et problem der skal tages stilling til inden en
evt. installation af IE9.
Min egen oplevelse af browseren er suveræn, det er uden tvivl den bedste der
er ude lige pt (set i mine øjne, jeg taler ikke for alle).

Mvh
Benjamin

Fra : alexbo

Dato : 18-09-10 12:54

"Laziter" skrev

> Det er selvfølgelig også et problem der skal tages stilling til inden en
> evt. installation af IE9.

Ja og det har fået mig til at genoverveje min beslutning om at installere
IE9 på de nye PC'er der er bestilt.

Nu har jeg ikke Nem-ID så jeg kan ikke selv prøve.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-09-10 12:25

On Sat, 18 Sep 2010 13:05:36 +0200, "Laziter" <laziter@gmail.com>
wrote:

> [...]
>forgængere.
>Endnu er den stadig i beta, men den kører bare.

Man bør IKKE benytte beta software hvis man ikke er instillet på at
dette kan give div. problemer så som manglende funktionalitet og evt.
nedbrug af ens PC.

Så at foreslå en beta version i dette tilfælde er ikke særligt
gemmentænkt.

/Hans

Fra : Laziter

Dato : 18-09-10 12:45

?"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> nedbrug af ens PC.
>
> Så at foreslå en beta version i dette tilfælde er ikke særligt

Den er tilstrækkelig funktionel til at give en tydeligt forbedret oplevelse
af internettet.
Jeg har endnu tilgode at den har bragt min computer i knæ, faktisk er den
allerede i nuværende version langt mere stabil end IE8.
Jeg tør godt anbefale beta software som jeg selv har afprøvet og bruger.

Mvh
Benjamin

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-09-10 13:04

On Sat, 18 Sep 2010 13:45:19 +0200, "Laziter" <laziter@gmail.com>
wrote:

> [...]
>allerede i nuværende version langt mere stabil end IE8.
>Jeg tør godt anbefale beta software som jeg selv har afprøvet og bruger.

Men det bør du ikke gøre, altså anbefale det ubetinget.

Det er og bliver test software med de risiko elementer der nu engang
er.
At det virker perfekt for dig er ikke enesbetydende med at det vil
gøre lige sådan for en anden tilfældig bruger.

Ved beta software skal man gøre sig meget klart hvad beta er, det er
test før endelig frigivelse, dvs. med en klar forhøjet risiko for
manglende funktionalitet og/eller stabilitet.

Man kan anbefale en beta version hvis man ved at det vil løse et
specifikt problem, ellers bør man lade dem der er indstillet på at
være testkøre om at teste beta versioner.

/Hans

Fra : emjeppesen

Dato : 18-09-10 17:41

Laziter skrev:

> [...]
>allerede i nuværende version langt mere stabil end IE8.
>Jeg tør godt anbefale beta software som jeg selv har afprøvet og bruger.

Hvordan kan du anbefale en browser, som ikke kan håndtere Nem-ID, når
nu vi ved at ALLE skal bruge NEM-ID i løbet af efteråret?

Hislen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Henning

Dato : 18-09-10 17:51

On Sat, 18 Sep 2010 18:40:38 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Hvordan kan du anbefale en browser, som ikke kan håndtere Nem-ID, når
>nu vi ved at ALLE skal bruge NEM-ID i løbet af efteråret?

Det er jo ikke sikkert ALLE skal bruge NEM-ID på alle deres computere?

Fra : emjeppesen

Dato : 18-09-10 19:08

Henning skrev:

>Det er jo ikke sikkert ALLE skal bruge NEM-ID på alle deres computere?

....og de kan lege med ie9 alt det de vil, blot er det totalt urimeligt
at anbefale folk at installere den nu, hvor den absolut ikke er i
orden.
Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-09-10 19:55

emjeppesen wrote:

> Hvordan kan du anbefale en browser, som ikke kan håndtere Nem-ID, når
> nu vi ved at ALLE skal bruge NEM-ID i løbet af efteråret?

Slap af, det er kun en beta.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Laziter

Dato : 19-09-10 00:06

?"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Hvordan kan du anbefale en browser, som ikke kan håndtere Nem-ID, når
> nu vi ved at ALLE skal bruge NEM-ID i løbet af efteråret?

Det er let at svare på;
Fordi Nem-ID ikke er browser afhængig, den er Java afhængig.
Java i nyeste version fungerer fint med IE9 Beta.

Mvh
Benjamin