Iphone sync problem
Fra : jagge

Dato : 18-09-10 07:56

Hey

En ven har et problem med en iphone jeg gerne lige vil have lidt hjælp
til.

Hun har fået den før hun fik sin macbook. Derfor har hun indtastet en
masse kontakter på den som ikke må mistes. Derudover har hun brugt ical
på den nyerere macbookpro som heller ikke må mistes.

En it person har sat hendes itunes op således at den ikke syncer iphonen
når den sættes til. Iphoto starter derimod op og syncer billeder over på
telefonen....

Nå altså der er en masse kontakter på telefonen som IKKE må slettes men
meget gerne skal over i kontakter på macen. Og så er der en masse
aftaler i Ical som IKKE må slettes men gerne synces over på telefonen.
Hvordan klares det uden noget bliver overskrevet ???

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-10 08:45

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> aftaler i Ical som IKKE må slettes men gerne synces over på telefonen.
> Hvordan klares det uden noget bliver overskrevet ???

Jeg går ud fra at hun så [endnu] ikke er gået på MobileMe.

I iTunes synces der. Det burde betyde at iPhone-kontakterne føres over
til MacBook og at iCal-aftalerne føres over på iPhone.

Og må jeg så i øvrigt med den ældre Cato udbryde: »I øvrigt mener jeg at
iCal er noget hø, og endda endnu mere på iPhone end på Mac.«
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-09-10 19:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg går ud fra at hun så [endnu] ikke er gået på MobileMe.
>
> I iTunes synces der. Det burde betyde at iPhone-kontakterne føres over
> til MacBook og at iCal-aftalerne føres over på iPhone.

Jeg går ud fra, at den omtalte ven vil synkronisere med kabel og ikke
trådløst. Så skal man slutte iPhone til og gå ind under iPhone ude i
venstre spalte i iTunes. Så skal man vælge fanebladet "Info". Under
dette kan man sætte hak ved de ting (kalender, e-mail, adressebog etc.),
der skal synkroniseres med kabel, når iPhone sluttes til computeren.
Hvis man synkroniserer trådløst via MobileMe, skal der ikke være et hak
ud for noget.
Vennen kan altså sætte de ønskede hakker og derefter
synkronisere iPhone igen. Så burde data blive synkroniseret, uden noget
går tabt. Man skal bare sørge for, at der ikke er kryds nogle steder i
nederste rubrik: Avanceret. Her kan man nemlig vælge, at data på iPhone
i de enkelte kategorier skal slettes og erstattes med de data, der er på
computeren. Det kan selvfølgelig bruges til iCal i dette tilfælde, men
ikke til Adressebog.

> Og må jeg så i øvrigt med den ældre Cato udbryde: »I øvrigt mener jeg at
> iCal er noget hø, og endda endnu mere på iPhone end på Mac.«

Så så, det er da et fint lille program for os almindelige dødelige. Jeg
er såmænd glad for det. Med den nye MobileMe Calendar Beta er det
desuden ret godt til synkronisering mellem f.eks. familiemedlemmer. Jeg
har købt "Week Calendar" til iPhone. Det giver en fin ugeoversigt og
ugenumre! Cato den ældre sagde i øvrigt aldrig "hø"
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jakob

Dato : 18-09-10 12:10

On Sep 18, 12:44 am, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
> --
> Per Erik Rønnehttp://www.RQNNE.dk
> Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Hey Per

Det er helt korrekt at hun ikke er paa mobile.me det er jeg heller
ikke , personligt synes jeg simpelthen det er for dyrt for en
online tjeneste.

Anyway jeg er med paa at det er Itunes der skal op og koere. Nu er
Itunes sat til IKKE at synce og det var fordi en IT administrator var
bange for at den tomme adressebog paa macen overskriver den fulde paa
telefonen... Det er ogsaa det jeg er lidt varsom med. Men hvis jeg
blot sætter den til at synce saa skulle adresserne og aftalerne blot
finde sammen i en faellesmaengde ?

Hygge

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-10 19:44

jakob <bionauten@gmail.com> wrote:

> [...]
> telefonen... Det er ogsaa det jeg er lidt varsom med. Men hvis jeg
> blot sætter den til at synce saa skulle adresserne og aftalerne blot

Forhåbentlig ikke!

Den burde gemme /foreningsmængden/ ...
--
Per Erik Rønne