iPad 2. generation
Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-10 05:39

Ja, se her:

<http://www.macrumors.com/2010/09/17/suppliers-preparing-for-1st-quarter
-2011-launch-of-2nd-generation-ipad/>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jp

Dato : 18-09-10 06:52

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> Ja, se her:
>
> <http://www.macrumors.com/2010/09/17/suppliers-preparing-for-1st-quarter
> -2011-launch-of-2nd-generation-ipad/>

Skal man så vente eller købe nu? Hvis jeg venter kan jeg vel vente til
10. Generation den ka sikkert en hel del mere. Hvis Jeg havde ventet til
iPhone 4 havde jeg ikke haft glæden af en 3G som jo var revolutionerende

jo

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-10 07:13

jp <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:

> Skal man så vente eller købe nu? Hvis jeg venter kan jeg vel vente til
> 10. Generation den ka sikkert en hel del mere. Hvis Jeg havde ventet til
> iPhone 4 havde jeg ikke haft glæden af en 3G som jo var revolutionerende

Der var to år mellem iPhone 4 og 3G.

Der var [for amerikanere] et år mellem iPad 1 og iPad 2.

Der vil for danskere være et halvt år mellem iPad 1 [november] og iPad 2
[marts] ... jeg synes at forskellen er slående.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-09-10 08:33

> [...]

> Der vil for danskere være et halvt år mellem iPad 1 [november] og iPad 2
> [marts] ... jeg synes at forskellen er slående.

Og jeg tror vi i .dk først får iPad når rev. 2 er klar .. netop så der
ikke kun er et halvt år imellem ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-10 08:45

> Og jeg tror vi i .dk først får iPad når rev. 2 er klar .. netop så der
> ikke kun er et halvt år imellem ...

Mais - c'est possible.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-09-10 23:12

Nixen. iPhone 3G var jo netop anden generation, som var den første, der
kom til Danmark officielt. Det var jo den første iPhone, der var
revolutionerende. 3G var bare lidt hurtigere og havde GPS. Faktisk
gjorde du jo netop med iPhone, som Per Rønne foreslår, man gør med iPad:
Venter til anden generation, da den alligevel først kommmer til Danmark
henad ved den tid, hvor anden generation kommer.

> Mais - c'est possible.

Det bliver spændende. Jeg havde egentlig ikke troet på det. Jeg var da
overbevist om, at iPad kom ret hurtigt til Danmark ligesom iPhone 4. Nu
er det efterår, og året går på hæld. Jeg må give dig ret Per. Jeg er
heller ikke sikker på, at det kan betale sig andet end at vente på anden
generation iPad. Især nu hvor rygterne går om en ny model i starten af
næste år.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 19-09-10 04:17

> Nixen. iPhone 3G var jo netop anden generation, som var den første, der
> kom til Danmark officielt. Det var jo den første iPhone, der var
> revolutionerende. 3G var bare lidt hurtigere og havde GPS.

Den oprindelige iPhone var efter min opfattelse temmelig ligegyldig.
Først da det blev muligt at købe programmer fra 3. parts udviklere blev
den en værdig efterfølger til Palm.

Men der er dog stadig problemer med iOS. 3. parts udviklerne skal
naturligvis have fuld adgang til MobileMe, inklusive de udvidbare Sync
Services som er kommet med Sneleoparden.

> [...]
> heller ikke sikker på, at det kan betale sig andet end at vente på anden
> generation iPad. Især nu hvor rygterne går om en ny model i starten af

Problemet for Apple består vel først at fremmest i at man kun kunne
producere 1,5 millioner iPads om måneden, mens man kunne komme op på 3
millioner iPhone 4. Men nu skulle man være oppe på 2 millioner iPads og
inden årets udgang [om godt tre måneder!] søger man at komme op på 3
millioner.

Så fabrikkerne i Kina skal udvides, og de særlige maskiner der bruges
til produktionen skal produceres - og det tager trods alt nogen tid.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-09-10 09:47

> Og jeg tror vi i .dk først får iPad når rev. 2 er klar .. netop så der
> ikke kun er et halvt år imellem ...

og hvis man tænker på den kvalitets/funktionsmæssige forskel der var
mellem den org. iPhone og så iPhone 3G, så er rev. 2 af iPad nok værd at
vente på hvis man ønsker sig en tablet.

--
Mvh Martin