MS Windows
briani 27239
Explorer 9
Fra : Valle

Dato : 17-09-10 10:28

?Hej

Er der nogen der har leget med den nye Explorer 9 ?

Jeg har installeret beta versionen, og nu kan jeg så ikke komme på min
netbank ?

Nogen der ved hvordan man kan komme tilbage til Explorer 8 eller hvordan man
får 9 til at virke ?

Jeg kan komme på med Google chrome, så det må være Explorer 9 der driller.

Jeg har en Windows 7 Ultimate installeret og fuld opdateret.

Jack

Jack Vallentin
Berberisvænget 7
7130 Juelsminde
75693417-40563417
jack@jafnet.dk

Fra : Ole C

Dato : 17-09-10 10:56

Valle skrev blandt andet:

> Nogen der ved hvordan man kan komme tilbage til Explorer 8 eller
> hvordan man får 9 til at virke ?

Du får formentlig din IE8 igen, hvis du på hel normal vis afinstallerer IE9.

--
vh
Ole C

Fra : Valle

Dato : 17-09-10 10:58

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> Du får formentlig din IE8 igen, hvis du på hel normal vis afinstallerer
> IE9.
> vh
> Ole C

Det er muligt, men jeg synes ikke jeg kan finde hvor jeg kan gøre det !

Jack

Fra : emjeppesen

Dato : 17-09-10 11:18

Valle skrev:

>Det er muligt, men jeg synes ikke jeg kan finde hvor jeg kan gøre det !

Det letteste er at lave en systemgendannelse til før du installerede
IE9

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Ole C

Dato : 17-09-10 12:38

Valle skrev blandt andet:

> Det er muligt, men jeg synes ikke jeg kan finde hvor jeg kan gøre det

Kender ikke Windows 7, men under Kontrolpanel må der være en mulighed for at
afinstallere programmer.
I Vista hedder punktet "Programmer og funktioner".

--
vh
Ole C

Fra : Mogens

Dato : 17-09-10 14:32

Valle a écrit :
> "Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er muligt, men jeg synes ikke jeg kan finde hvor jeg kan gøre det !
>
> Jack

Jeg har også haft IE9 installeret, men synes ikke den tiltalte mig, så
jeg ville slette den igen, så jeg søgte under installerede programmer
men der var den ikke, så forsøgte jeg en systemgendannelse, lykkedes
heller ikke, så gik jeg ind i win update under installerede
opdateringer fandt jeg den, og der kunne den fjernes, så nu kører IE8
igen, ingen problemer.

Mogens

Fra : Valle

Dato : 17-09-10 18:41

?

"Mogens" <mohen@sletc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> så gik jeg ind i win update under installerede opdateringer fandt jeg den,
> og der kunne den fjernes, så nu kører IE8 igen, ingen problemer.

Hej Mogens

Kan du huske hvad navnet var på den, da jeg ikke har nogen opdatering der
hedder IE9 - de hedder hotfix til Windows - er det dem ??

Jack

Fra : Mogens

Dato : 17-09-10 21:30

Valle a écrit :
> [...]
>
> Kan du huske hvad navnet var på den, da jeg ikke har nogen opdatering der
> hedder IE9 - de hedder hotfix til Windows - er det dem ??

Den hed InternetExplorer 9

Mogens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-09-10 11:27

"Valle" <x-rayman@jafnet.kd> skrev i meddelelsen
> Jeg har installeret beta versionen, og nu kan jeg så ikke komme på min
> netbank ?

Helt normalt - Netbank bliver ikke udviklet/idriftsat til den nye
browser før den endelige version er klar - sådan var det også da IE8
kom.

> Nogen der ved hvordan man kan komme tilbage til Explorer 8 eller
> hvordan man får 9 til at virke ?

Tidligere kunne man bare slette den nye IE, så gik den automatisk
tilbage til den forrige version - og det stadig virker i vore dage, hvor
der skal være frit browservalg ved jeg ikke.....

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 17-09-10 17:54

Jan Vestergaard skrev:

>Helt normalt - Netbank bliver ikke udviklet/idriftsat til den nye
>browser før den endelige version er klar - sådan var det også da IE8
>kom.

Det er NEM-ID, som ike funker på IE9

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Valle

Dato : 17-09-10 18:30

?

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Det er NEM-ID, som ike funker på IE9
>

> Hilsen emj
> --
>
> lamaguf.dk

Det har du fuldstændig ret i, det er nemlig der det går i stå

Jack

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-09-10 14:26

Den 17-09-2010 11:28, Valle skrev:
> [...]
>
> Jeg kan komme på med Google chrome, så det må være Explorer 9 der driller.
>
> Jeg har en Windows 7 Ultimate installeret og fuld opdateret.

Du skal ind og afinstallere den som en opdatering under Fjern eller
rediger et program i kontrolpanelet. Klik på Vis installerede
opdateringer i venstre side. Dobbeltklik på IE9 for at fjerne den og
genstart PC'en.

Fra : Valle

Dato : 17-09-10 18:31

?

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Du skal ind og afinstallere den som en opdatering under Fjern eller
> rediger et program i kontrolpanelet. Klik på Vis installerede opdateringer
> i venstre side. Dobbeltklik på IE9 for at fjerne den og genstart PC'en.

Jeg kan ikke finde den nogen steder !! - heller ikke under system
gendannelse !

Jack

Fra : /John

Dato : 17-09-10 18:43

"Valle" <x-rayman@jafnet.kd> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke finde den nogen steder !! - heller ikke under system
> gendannelse !

How To Uninstall Internet Explorer 9 Beta:
http://www.intowindows.com/how-to-uninstall-internet-explorer-9-platform-preview/

John

Fra : Valle

Dato : 17-09-10 21:04

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> How To Uninstall Internet Explorer 9 Beta:
> http://www.intowindows.com/how-to-uninstall-internet-explorer-9-platform-preview/
>
> John

Hej John

Takker for linket, det var lige det der skulle til - nu virker det hele igen

Jack

Fra : /John

Dato : 17-09-10 23:26

"Valle" <x-rayman@jafnet.kd> skrev i en meddelelse

> Takker for linket, det var lige det der skulle til - nu virker det hele
> igen

Velbekomme, og tak for tilbagemelding :)

John

Fra : emjeppesen

Dato : 17-09-10 19:04

Valle skrev:

>Jeg kan ikke finde den nogen steder !! - heller ikke under system
>gendannelse !

Nej, men du kan bare vælge et punkt i systemgendannelse, som er fra
før du installerede IE9.
det er da muligt at der så smutter nogle windowsopdateringer med, men
dem kan du bare hente igen med windows Update.
I alle tilfælde virker metoden.
Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-09-10 16:48

Hvis du skrev hvilken Netbank ville der måske være en der kunne
hjælpe. Nordea virker fint.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Valle

Dato : 17-09-10 18:34

?

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Hvis du skrev hvilken Netbank ville der måske være en der kunne
> hjælpe. Nordea virker fint.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Jeg er kunde i Nykredit netbank.

Jack

Fra : emjeppesen

Dato : 17-09-10 19:07

Jens Peter Karlsen skrev:

>Hvis du skrev hvilken Netbank ville der måske være en der kunne
>hjælpe. Nordea virker fint.

så bruger du sikkert ikke NEM-ID til Nodea.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-09-10 23:18

Jo.
NemID JAVA Appletten kommer fint op og virker.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-09-10 00:57

PS. Af en eller anden årsag virker det ikke på nemid.nu

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jet

Dato : 17-09-10 23:53

On 18 Sep., 02:56, Jens Peter Karlsen <jpkarl...@mvps.org> wrote:
> PS. Af en eller anden årsag virker det ikke på nemid.nu
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

> - Vis tekst i anførselstegn -

ad NemID har jeg læst flere steder at der er bøvl, nu har jeg ikke
fået mit NemID endnu og kan derfor ikke afprøve, derfor mit spm

Hvad virker sammen med NemID og hvad virker ikke, dvs. hvilke
browsere version og Java version ?

/jet

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-09-10 09:08

IE6 og op, Firefox, Opera, Safari og Chrome burde også virke.
Hvad angår Java så er det altid nyeste version du skal have.
For mere info se http://nemid.info eller http://nemid.nu
Besøg ikke nemid.dk den side har intet med NemID at gøre.

Regards Jens Peter Karlsen.