Ny privatbil? - så skal du lease den...
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-09-10 03:10

Dokumentation på min påstand

http://bil.guide.dk/%C3%98konomi/Ny%20bil/Leasing/7_af_de_10_mest_solgte_biler_billigst_ved_leasing_2184050?utm_source=jp_midt&utm_medium=teaser&utm_campaign=left_article&rf=jp
7 af de 10 mest solgte biler billigst ved leasing
Nu kan også den lille bil leases med fordel. Der kan spares op til 25.200
kr. over tre år. En ny analyse udført af vurderings- og brugtbilssiden
Bilpriser.dk i samarbejde med magasinet Bilekspressen viser, at nu kan også
de mindre biler med fordel leases i stedet for at købe dem. Ifølge
Bilpriser.dk skyldes det dels lavere renter og dels større konkurrence.

Ifølge Niels Grøftehauge er VW Golf den store overraskelse i analysen.
Udgiften ved at lease bilen er 3,47 kr. per kilometer, mens kilometerprisen
ved køb er 3,63 kr. I tidligere analyser har Golf ikke været blandt de
modeller, der med fordel kunne privatleases. "Men nu har VW tilbudt
leasingselskaberne nogle skarpe priser, så Golfen pludselig kommer med på
listen," lyder det fra Finn Arne Hansen, der er informationsmedarbejder ved
Bilpriser.dk.

Fra : Anders Majland

Dato : 16-09-10 07:31

> Dokumentation på min påstand

Forudsætningen er naturligvis at man alligevel har planer om at skifte bil
efter 3år. Kan man leve med at køre længere tid i samme øse er billedet et
andet

/A

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-10 17:33

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Forudsætningen er naturligvis at man alligevel har planer om at skifte bil
> efter 3år. Kan man leve med at køre længere tid i samme øse er billedet et
> andet

eller hvis man selv skruer i bilen.

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 16-09-10 13:06

"Mogens (K)" skrev

> Nu kan også den lille bil leases med fordel.
> Bilpriser.dk skyldes det dels lavere renter og dels større konkurrence.

Uanset hvordan man stiller regnskabet op har renteniveauet ikke noget med
sagen at gøre.
Både køb og leasing følger renterne op og ned, om renterne er til banken for
at financere sit køb eller til leasingselskabet for at financere en leasing,
eller et rentetab ved at betale sit køb kontant.
Man kunne spørge hvilken af de to muligheder der vil få gavn af
stigende renteniveau.
Vil fordelen ved leasing blive større eller mindre ved en højere rente.

At en større konkurrence skulle gavne leasing er lige så våset, hvilken
større konkurrence, mellem leasingselskaber eller mellem bilforhandlere.

Den store konkurrence om kunderne betyder at stort set alle nye biler sælges
med rabat, så falder beregningerne fuldstændig sammen, de er baseret på
at bilkøberne betaler fuld pris, og forøvrigt 7,5 % i rente.

Hvis vi forudsætter at køber kan låne til 4% eller hive pengene ud af banken
hvor de står til 2% så resultat helt anderledes.

Der så "problemet" med totalskade, kørsel i udlandet og med andre
chauffører.

Ny privatbil?- så skal du tænke dig om.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 17-09-10 20:59

On Thu, 16 Sep 2010 04:09:42 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>listen," lyder det fra Finn Arne Hansen, der er informationsmedarbejder ved

Leasing bør overvejes hvis man ikke kan undvære duften af ny bil. Helt
enig!
Jeg tror dog stadig at kan man leve små ups'er er det absolut billigst
at købe en aflagt leasingbil, som selvfølgelig skal gås efter for
mangler. De priser, 3-4 år gamle biler er ude til opfordrer ikke
ligefrem til at købe nyt!

Fra : steen

Dato : 18-09-10 00:58

Mogens (K) wrote:
> [...]
> Golfen pludselig kommer med på listen," lyder det fra Finn Arne
> Hansen, der er informationsmedarbejder ved Bilpriser.dk.

Tja, men hvis du vil lease og forhandleren ikke vil tage din brugte bil i
bytte, så skal du ud og sælge den privat. Den tur har jeg prøvet og tabt ca.
10.000 kr. ved den manøvre. Er det tab medregnet i budgettet?

Og efter 2 eller 3 år skal du igen lægge 25-35.000 kr. i engangsydelse for
en ny leasingbil. De månedlige ydelser skal være lave for at man kan tillade
sig at tabe 35.000 kr. hver gang man skal købe bil. Normalt har man penge
med fra den brugte bil i form af friværdi.
Men jeg har også prøvet at lease bil, og gør det gerne igen. De dyre biler
kan man lettere komme i nærheden af ved leasing end ved køb.

Et godt tilbud ser ud til at være en Renault Clio til 5900 kr. i
engangsydelse og 1999 kr. i måneden.
Den er svær at stikke hvis man bare gerne vil blive kørende, uden at man har
en masse penge i banken.
http://www.renault.dk/dk/Kampagne/Personbiler.aspx

Mvh
Steen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-09-10 15:36

"steen" <steen@steenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> Tja, men hvis du vil lease og forhandleren ikke vil tage din brugte bil i
> bytte, så skal du ud og sælge den privat. Den tur har jeg prøvet og tabt
> ca. 10.000 kr. ved den manøvre. Er det tab medregnet i budgettet?

Jeg plejer ikke gi min brugte bil i bytte, når jeg handler

> [...]
> Men jeg har også prøvet at lease bil, og gør det gerne igen. De dyre biler
> kan man lettere komme i nærheden af ved leasing end ved køb.

Prøv at udregne bundlininen på en Fiat 500 efter 2 år - leasing ift. eje.
Det handler om alle udgifter og leasing vinder iflg. FDM's opgørelse...

> Et godt tilbud ser ud til at være en Renault Clio til 5900 kr. i
> engangsydelse og 1999 kr. i måneden.
> Den er svær at stikke

Er serviceeftersynene inkl.?

Fra : Henrik B.

Dato : 19-09-10 21:06

?"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Er serviceeftersynene inkl.?

Jep....

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-09-10 05:18

> Jep....

Sån en Renault kører der jo en milliard af sydpå - og deres tilbud lyder til
at være unschlagbar...

Fra : Henrik B.

Dato : 20-09-10 15:03

> Sån en Renault kører der jo en milliard af sydpå - og deres tilbud lyder
> til at være unschlagbar...

Jep, hvis man er til så'n en Renålt....

Fra : JS

Dato : 20-09-10 19:21

> Dokumentation på min påstand

Det er bare surt at man ikke må få lov til at køre i den. 20.000 pr år
rækker jo kun til et par ture til bageren

Fra : steen

Dato : 20-09-10 22:59

JS wrote:
> Det er bare surt at man ikke må få lov til at køre i den. 20.000 pr år
> rækker jo kun til et par ture til bageren

Det kan man få ændret kontrakten. Det koster dog lidt mere, men det ville
det også gøre på brugtprisen jo mere du kører i din egen bil.
Ellers skal du over i erhvervsleasing hvis du kører rigtig meget.

Mvh Steen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 21-09-10 21:48

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> 7 af de 10 mest solgte biler billigst ved leasing

Test dig selv: "Er privatleasing noget for dig" ?
http://www2.jyskebank.dk/privat/bil/privatleasing/test

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-10 05:11

"Mogens (K)" skriver:

> Test dig selv: "Er privatleasing noget for dig" ?
> http://www2.jyskebank.dk/privat/bil/privatleasing/test

Det er jo kun om man vil lease, eller låne pengene. Det kan jeg ikke
bruge til noget.

Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 22-09-10 17:28

Den Tue, 21 Sep 2010 22:47:42 +0200 skrev Mogens (K):
> "Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen

> Test dig selv: "Er privatleasing noget for dig" ?
> http://www2.jyskebank.dk/privat/bil/privatleasing/test

Den mangler da et spørgsmål: "Kan du godt lide regninger?"

Nogen af os foretrækker engangsudgifter.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"