MS Windows
briani 27239
Screenshots af aktivt vindue
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-09-10 18:13

Jeg har hidtil brugt enn gammel Paintshop
Pro til at lave screenshots af aktive
vinduer. Den funktionalitet duer ikke
mere efter at jeg har installeret Windows
7. Jeg er ikke helt tilfreds med XnViews
tilsvarende funktion. Men har Windows 7
ikke en sådan funktionalitet i sig selv?

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-09-10 18:27

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
> 7. Jeg er ikke helt tilfreds med XnViews
> tilsvarende funktion. Men har Windows 7
> ikke en sådan funktionalitet i sig selv?

Duer AltGr+PrintScreen ikke?
Det plejer at være standard i Windows, og det virker i min Vista.
Derefter indsættes i grafikprogrammet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-09-10 18:47

Den 16-09-2010 19:26, Erik Olsen skrev:

> Duer AltGr+PrintScreen ikke?
> Det plejer at være standard i Windows, og det virker i min Vista.
> Derefter indsættes i grafikprogrammet.

Du kan også prøve nedenstående programmer.

http://www.techsmith.com/
http://getgreenshot.org/
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1146/?src=oftenusedwith
http://www.faststone.org/FSCaptureDetail.htm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-10 22:15

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Jeg har hidtil brugt enn gammel Paintshop
> Pro til at lave screenshots af aktive
> vinduer.

Jeg har altid kun brugt Windows. Det kræver slet ikke ekstra
programmer.

PrtScrn tager et billede af hele skærmen, og Alt+PrtScrn tager et
billede af det aktive vindue. I begge tilfælde ligger billedet i
udklipsholderen.

> Men har Windows 7 ikke en sådan funktionalitet i sig selv?

Jo, og det har Windows 3.1 også.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-09-10 22:52

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har altid kun brugt Windows. Det kræver slet ikke ekstra
> programmer.
>
> PrtScrn tager et billede af hele skærmen, og Alt+PrtScrn tager et
> billede af det aktive vindue.

Den første har jeg brugt mange gange, den anden
er ny for mig. Det er kun det aktive vindue
jeg har brug for lige nu.
Så har jeg også lært noget nyt i dag... Tak.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Pico

Dato : 16-09-10 23:18

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 7. Jeg er ikke helt tilfreds med XnViews
> tilsvarende funktion. Men har Windows 7
> ikke en sådan funktionalitet i sig selv?

Har du ikke bemærket der er et "Klippeværktøj" i Win7 ? Det ligger under
tilbehør.

--
MVH
Pico