MS Windows
briani 27239
Cursoren bevæger sig selv
Fra : Martin Ploug

Dato : 16-09-10 14:22

Hej

Hvad er det mon der gør, at cursoren af og til
bevæger sig rundt på skærmen af sig selv?
Det er i Windows XP.
PC'en er blevet genstartet, men problemet forekom
alligevel. Jeg ved ikke, om det gør nogen forskel,
om man bruger Roller Mouse eller alm. mus.
Men kan man gøre noget for at undgå det?

Venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-10 15:49

Martin Ploug skrev:

> Hvad er det mon der gør, at cursoren af og til
> bevæger sig rundt på skærmen af sig selv?

Musen ligger på et skævt underlag.

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-09-10 16:12

> Musen ligger på et skævt underlag.

Nej, ikke umiddelbart. Selve musen flytter sig
ikke, men cursoren på skærmen gør.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-10 16:24

Martin Ploug skrev:

> Nej, ikke umiddelbart. Selve musen flytter sig
> ikke, men cursoren på skærmen gør.

Har du fjernet hakket ved "Tillad fjernsupportforbindelse"?

Det var mest en joke. Jeg ved ikke hvad der er galt.

--
Bertel

Fra : ebbe hansen

Dato : 16-09-10 17:39

On Thu, 16 Sep 2010 17:24:18 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

>Har du fjernet hakket ved "Tillad fjernsupportforbindelse"?
>
>Det var mest en joke. Jeg ved ikke hvad der er galt.

For nogle år siden var der en virus der fik curseren til at gå amok,
men det var med musen at man ikke kunne styre den, så det er sikkert
ikke den.
mvh Ebbe

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-09-10 16:25

Martin Ploug skrev:

> Hvad er det mon der gør, at cursoren af og til
> bevæger sig rundt på skærmen af sig selv?

Prøv at tage musen ud af stikket, bare for at se
om det er den eller noget andet.

Prøv med en anden mus.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-09-10 16:29

Den 16-09-2010 17:24, Allan Vebel skrev:

> Prøv at tage musen ud af stikket, bare for at se
> om det er den eller noget andet.
>
> Prøv med en anden mus.

Og hvis den bruger batterier, så prøv med nye batterier.
Eller prøv at flytte lidt på modtagerenheden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-09-10 23:21

Kim Ludvigsen skrev:

> Og hvis den bruger batterier, så prøv med nye
> batterier.

Jeg ved jo ikke hvor slemt det er, og hvor meget
musepilen flytter sig - det kunne også være en
anden person der er "logget ind" og flytter rundt
på musepilen.

Når jeg logger ind på min gamle mors pc med
TeamViewer, skal hun lige vænne sig til at det er
mig der flytter rundt med musen

Der findes hackere der kan samme kunst.

Hiver Martin musen ud af stikket, og markøren
fortsat bevæger sig, er der altså noget helt galt.

Så skal der gang i SAS.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-09-10 18:37

Er det en optisk mus så check at der ikke er lidt skidt ved lyset. Det
kan sagtens gøre det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 18-09-10 11:48

On Thu, 16 Sep 2010 15:21:57 +0200, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:
>Hvad er det mon der gør, at cursoren af og til
>bevæger sig rundt på skærmen af sig selv?
>Det er i Windows XP.
Du har fået mange morsomme svar.
Jeg kan berolige dig med at du ikke er alene om den iagtagelse.
Min Windows XP gør en gang imellem det samme.
Årsagen kender jeg ikke.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Lars E. P.

Dato : 18-09-10 14:19

Thu, 16 Sep 2010 15:21:57 +0200, skrev Martin Ploug <mploug@pc.dk> :

> [...]
>alligevel. Jeg ved ikke, om det gør nogen forskel,
>om man bruger Roller Mouse eller alm. mus.
>Men kan man gøre noget for at undgå det?

Det problem havde jeg også engang, og årsagen var en defekt driver.
Prøv at geninstallere driveren, det er ikke sikkert det løser
problemet, men det er da et forsøg værd.

Hilsen Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-10 15:06

Lars E. P. skrev:

> Det problem havde jeg også engang, og årsagen var en defekt driver.
> Prøv at geninstallere driveren, det er ikke sikkert det løser
> problemet, men det er da et forsøg værd.

Har du installeret musedriver separat? Det holdt jeg da op med
efter XP.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-09-10 00:48

Hvis man har en af de mere avancerede mus såsom Razer er det
nødvendigt men for en ganske almindelig 2-3 knappers mus er det ikke.
Den driver der følger med Windows vil fungere fint.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 18 Sep 2010 16:06:23 +0200, Bertel Lund Hansen

Fra : Lars E. P.

Dato : 19-09-10 03:38

Sat, 18 Sep 2010 16:06:23 +0200, skrev Bertel Lund Hansen

Standarddriveren kan også gå i stykker!

Hilsen Lars

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-09-10 16:51

Den 19-09-2010 04:37, Lars E. P. skrev:
> Sat, 18 Sep 2010 16:06:23 +0200, skrev Bertel Lund Hansen
> <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> :

> Standarddriveren kan også gå i stykker!
>
> Hilsen Lars

Hej

Mange tak for jeres svar.

Jeg kan måske se, om en geninstallation af PC'en
kan løse problemet.
Det er en helt alm. standardmus, men der er så
også tilsluttet en Roller Mouse.

Hilsen
Martin

Fra : Ole C

Dato : 19-09-10 17:05

Martin Ploug skrev blandt andet:

> Jeg kan måske se, om en geninstallation af PC'en
> kan løse problemet.

Det lyder som at skyde mus med kanoner

> Det er en helt alm. standardmus, men der er så
> også tilsluttet en Roller Mouse.

Og du har prøvet at tage dem fra én ad gangen? - geninstallere driveren
(hvis du bruger en)? - brugt Systemgendannelse til at føre computeren
tilbage til et et tidspunkt hvor alt var i orden? - skiftet batterier, (hvis
den bruger den slags? - etc.
Der er mange muligheder inden en geninstallation....

--
vh
Ole C

Fra : cykelsmeden

Dato : 19-09-10 17:46

Den 19-09-2010 18:04, Ole C skrev:

> [...]
> (hvis den bruger den slags? - etc.
> Der er mange muligheder inden en geninstallation....

jeg var for et par år siden udsat for det samme med en infra-mus.
Pludseligt begyndte markøren at bevæge sig roligt i en tilfældig
retning, selvom ingen brugte maskinen.
Efter en del trace, fandt vi ud af at det var når arkitektlampen
(glødepære) tilfældigvis pegede på musen, således at den blev varmere!

- bare et forslag.

finn

Fra : Ole C

Dato : 19-09-10 17:53

cykelsmeden skrev blandt andet:

> [...]
> Efter en del trace, fandt vi ud af at det var når arkitektlampen
> (glødepære) tilfældigvis pegede på musen, således at den blev varmere!

Og det vil netop blive afsløret hvis man kobler musen fra.....

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-09-10 17:59

On Sun, 19 Sep 2010 18:46:13 +0200, cykelsmeden <news@not2old.dk>
wrote:

>.................>
>- bare et forslag.

Jeg vil også byde ind med et forslag.

Da der er en Roller Mouse med i billedet og denne muligvis er en af
dem med kugle er der en spøjs mulighed som er set før.

Rystelser i selve bordet, og disse kan komme fra PCens blæser/harddisk
kan få kuglemus til at registrerer bevægelse selv om muse ikke selv
bevæger sig, det er fuldstændigt tilfældigt om det sker eller ej, man
kan ikke nødvendigvis placerer musen således at fejlen med 100%
sikkerhed genskabes.

Sollys kan også drille kugle mus.

Ellers er der også mulighed for at støv / hår kan sidde i musen og
give sjove bivirkninger, dette gælder både kugle og optiske mus.

/Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-09-10 17:46

Lars E. P. skrev:

> Standarddriveren kan også gå i stykker!

Det har jeg ikke oplevet, men hvis det skulle ske, genetablerer
jeg blot systemet på 3 minutter.

--
Bertel