MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Erfaringer med WinToFlash så Windows kan i~
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 15-09-10 20:59

Hej,

Er der nogle, som har erfaringer med programmet WinToFlash, der gør det
muligt at installere Windows ligesom hvis man installerede fra en fysisk cd?

Her tænker jeg på, om det fungerer i praksis?

Linket til programmet er:
http://wintoflash.com/home/en/
..

Jeg er ved at hjælpe en bekendt med geninstallation af hendes Notebook. Da
det bærbar cd-rom drev der fulgte med ikke fungerer, skal jeg have sat gang
i installationen på anden måde, da Windows driller, så Notebooken skal
geninstalleres.

Har forsøgt direkte fra selve Windows, men her kan jeg ikke få lov til at
slette partitionen og oprette den igen, da nogle af Windows's egne
installationsfiler bruges, og disse ligger på partitionen.

Notebooken kører Windows XP HOME. Jeg har mulighed for at lægge filerne fra
installationscd'en over på et USB-drev via WinToFlash.

Såfremt WinToFlash fungerer efter hensigten, bør jeg kunne indstille BIOS
til at boote fra USB-drevet som nummer 1, hvorved installationen begynder.

På forhånd mange tak for svar.

/ Anders

Fra : Ole C

Dato : 15-09-10 21:25

Anders Boholdt-Petersen skrev blandt andet:

> Er der nogle, som har erfaringer med programmet WinToFlash, der gør
> det muligt at installere Windows ligesom hvis man installerede fra en
> fysisk cd? Her tænker jeg på, om det fungerer i praksis?

Jeg har prøvet for sjov - og det fungerede!

> Jeg er ved at hjælpe en bekendt med geninstallation af hendes
> Notebook. Da det bærbar cd-rom drev der fulgte med ikke fungerer,

Lyder lidt sært....

> [...]
> til at slette partitionen og oprette den igen, da nogle af Windows's
> egne installationsfiler bruges, og disse ligger på partitionen.

Windows tillader ikke selvmord

> [...]
>
> Såfremt WinToFlash fungerer efter hensigten, bør jeg kunne indstille
> BIOS til at boote fra USB-drevet som nummer 1, hvorved installationen

Det bør virke....

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 15-09-10 21:44

On Wed, 15 Sep 2010 21:58:32 +0200, "Anders Boholdt-Petersen"
<findesikke@boholdt-petersen.dk> wrote:

> [...]
>muligt at installere Windows ligesom hvis man installerede fra en fysisk cd?
>
>Her tænker jeg på, om det fungerer i praksis?

Jeg har brugt det til Windows 7, det fungerer upåklageligt

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 16-09-10 21:39

> Jeg har brugt det til Windows 7, det fungerer upåklageligt

Tak for info!

Er der nogle som har erfaringer med, om WinToFlash uden problemer kan lægge
en recovery cd (eksempelvis fra HP) over på et USB-drev, således
installationen kan køres fra et USB-drev?

/ Anders