MS Windows
briani 27239
Acronis True Image
Fra : ebbe hansen

Dato : 15-09-10 18:47

Jeg har hentet en trial version af programmet for at prøve det.
Det har lavet en fil som hedder " My_system.tib ", den ligger på G:
hvordan får jeg den på C: igen, eller kan trial versionen ikke gøre
det. Jeg kan ikke se nogen forklaring. En der kan give et tip
skal der laves en boot disk, og hvordan
mvh Ebbe

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-09-10 20:00

On Wed, 15 Sep 2010 19:47:28 +0200, ebbe hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>hvordan får jeg den på C: igen, eller kan trial versionen ikke gøre
>det. Jeg kan ikke se nogen forklaring. En der kan give et tip

Åbn programmet og vælg "Recovery". Så simpelt er det.

Når du definerer en backup kan du sætte "Backup location" til dit
DVD-drev. En anden mulighed er, at når du kommer til "Backup options"
at sætte "Archive splitting" til 4,7 Gb. Så ligger klumperne på
harddisken - lige til at brænde over.

Fra : ebbe hansen

Dato : 16-09-10 09:08

On Wed, 15 Sep 2010 20:59:58 +0200, Kurt Hansen <kurt@ugyldig.dk>
wrote:

>On Wed, 15 Sep 2010 19:47:28 +0200, ebbe hansen
><ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:
klip

> [...]
>DVD-drev. En anden mulighed er, at når du kommer til "Backup options"
>at sætte "Archive splitting" til 4,7 Gb. Så ligger klumperne på

Tak for svar, det ser let ud, jeg må nok hellere købe programmet, så
er jeg klar til B.up når jeg får formateret disken m.m.
mvh Ebbe

Fra : Klaus H

Dato : 16-09-10 11:03

"ebbe hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse news:erj396dkqg517aa7j8uqo6j0uukcf8nmug@4ax.com...

> klip

> Tak for svar, det ser let ud, jeg må nok hellere købe programmet, så
> er jeg klar til B.up når jeg får formateret disken m.m.
> mvh Ebbe

Hvis du har mindst 1 stk.Western Digital harddisk, kan d få en gratis version ved WD.

Klaus H

Fra : ebbe hansen

Dato : 16-09-10 14:56

On Thu, 16 Sep 2010 12:03:15 +0200, "Klaus H" <khvaek@6705e.dk> wrote:

> [...]
klip

>Hvis du har mindst 1 stk.Western Digital harddisk, kan d få en gratis version ved WD.
>
>Klaus H

Jeg har kun Maxtor
mvh Ebbe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-09-10 15:05
Fra : ebbe hansen

Dato : 16-09-10 16:13

On 16 Sep 2010 14:05:14 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=DiscWizard&vgnextoid=d9fd4a3cdde5c010VgnVCM100000dd04090aRCRD

?
jeg ser ingen True Image
mvh Ebbe

Fra : Ole C

Dato : 16-09-10 17:35

ebbe hansen skrev blandt andet:

> ?
> jeg ser ingen True Image
> mvh Ebbe

Nej, den hedder DiscWizard, men er en forenklet udgave af True Image i
forklædning

--
vh
Ole C

Fra : ebbe hansen

Dato : 16-09-10 17:50

On Thu, 16 Sep 2010 18:35:19 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Nej, den hedder DiscWizard, men er en forenklet udgave af True Image i
>forklædning

Aha, sådan. For mig at se er den Kurt Hansen nævner den mest simple,
den tiltaler min enfoldige hjerne
Det er vist også mage til din metode Ole C
Men tak for hjælpen alle
mvh Ebbe

Fra : Ole C

Dato : 16-09-10 18:32

ebbe hansen skrev blandt andet:

> Aha, sådan. For mig at se er den Kurt Hansen nævner den mest simple,
> den tiltaler min enfoldige hjerne
> Det er vist også mage til din metode Ole C

Om ligew den versioin også kan arbejde inde fra Windowsm ved jeg ikke. Men
det er nu også nemt at boote på en CD og foretage det ønskede derfra.

> Men tak for hjælpen alle

Selv tak.

--
vh
Ole C

Fra : Thoeger

Dato : 16-09-10 09:16

> [...]
> hvordan får jeg den på C: igen, eller kan trial versionen ikke gøre
> det. Jeg kan ikke se nogen forklaring. En der kan give et tip

Når du anvender Acronics True Image, skal du gå ind under Management Tools
og derinde og lave et "bootable rescue media". f. eks. en CD. Når du så får
brug for at genskabe harddisken fra din backup, booter du så op fra denne og
vælger hvor du har din backup liggende. Resten klarer Acronics for dig .
Thoeger

Fra : Ole C

Dato : 16-09-10 11:13

Thoeger skrev blandt andet:

> Når du så får brug for at genskabe harddisken fra din backup, booter
> du så op fra denne og vælger hvor du har din backup liggende. Resten
> klarer Acronics for dig .

Hvis maskinen overhovedet kan starte Windows, kan man faktisk (ofte) indlæse
sin backup derfra.
Maskinen genstarter - og vupti har man sin backup-version.
Smart

--
vh
Ole C

Fra : ebbe hansen

Dato : 16-09-10 15:00

On Thu, 16 Sep 2010 12:13:02 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Hvis maskinen overhovedet kan starte Windows, kan man faktisk (ofte) indlæse
>sin backup derfra.
>Maskinen genstarter - og vupti har man sin backup-version.
>Smart

Tak til Thoeger og Ole C . Det ser ud til noget jeg nok kan klare, jeg
er altid lidt nervøs når det er systemet der skal rodes med, men det
går nok. Mange tak
mvh Ebbe

Fra : Kell Petersen

Dato : 10-10-10 08:14

Jeps
Acronis er genial.
Jeg booter fra en CD/DVD med Aconis eget program , som kigger efter de
ledige drev, og finder så mit Image-drev og så vælger jeg bare et af mine
backup´s..
Det er godt at have mere end et backup.
gerne 2 med nogle mrd mellemrum...

god arbejdslyst for alle os mænd , som er træt af at græde.. " "

" "

" " snøft

Mvh
Kell Petersen

Fra : Ebbe

Dato : 10-10-10 09:28

On Sun, 10 Oct 2010 09:13:41 +0200, "Kell Petersen" <shiv@privat.dk>
wrote:

> [...]
>Det er godt at have mere end et backup.
>gerne 2 med nogle mrd mellemrum...
>
>god arbejdslyst for alle os mænd , som er træt af at græde.. " "

Jeg er desværre ikke færdig med at græde. Jeg har tømt PC'en,
nyinstalleret XP home sp3 samt alle opdateringer, og den kører fint,
og jeg har hentet acronis true image trial,
(ATIH_2011_trial_en-eu.exe) ser ud til at den downloader fint,
(185,451 KB) men jeg kan ikke køre den. Den grå box kommer frem med
kør, som jeg trykker OK til, men intet sker, ingen fejlmelding. Efter
et råd herfra gruppen, har jeg slettet den og hentet en anden, med
samme resultat, det har jeg nu prøvet 5 gange. Hvad skal jeg gøre.
Er der en der kan anbefale en anden, helst lige så simpel som acronis,
eller ved hvad jeg kan gøre.
Jeg vil gerne betale, blot jeg kan prøve den først (trial)
mvh Ebbe
NB: Jeg har enda oprettet en account på deres hjemmeside

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-10-10 09:38

http://www.macrium.com/ReflectFree.asp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ebbe

Dato : 10-10-10 15:45

On 10 Oct 2010 08:37:32 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>http://www.macrium.com/ReflectFree.asp

Tak for hjælpen. Jeg har hentet og installeret den. og det ser ud til
at virke. Jeg kunne dog bedre lide Acronis, men det kan jeg åbenbart
ikke finde ud af
mvh Ebbe

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-10-10 15:58

Ebbe skrev:

>Tak for hjælpen. Jeg har hentet og installeret den. og det ser ud til
>at virke. Jeg kunne dog bedre lide Acronis, men det kan jeg åbenbart
>ikke finde ud af

Tjae, det havde nok gavnet endnu mindre, hvis jeg havde foreslået mit eget
foretrukne program til opgaven, hvilket er ping
http://ping.windowsdream.com/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk