MS Windows
briani 27239
Wordpad fra Win 7 i Win XP?
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-09-10 17:28

Jeg er lidt fortryllet af de forbedringer
Wordpad har gennemgået i Windows 7. Ku'
man forestille sig dette program installeret
på en Windows XP?

microsoft.dk er nede mens jeg skriver dette,
men det kune jo være at andre havde nogen
erfaringer omkring dette?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : /John

Dato : 15-09-10 19:38

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt fortryllet af de forbedringer
> Wordpad har gennemgået i Windows 7. Ku'
> man forestille sig dette program installeret
> på en Windows XP?

Joee.. det kan man skam, og det har nogen allerede puslet med:

"Windows 7 Wordpad_2009 for Xp, Vista":
http://www.wincert.net/forum/index.php?/topic/5806-windows-7-wordpad-for-xp-vista/

Men ikke alle er glade for den nye WordPad i Win7, så:

"How to Get the Good Old Wordpad (without Ribbons) Working in Windows 7?":
http://www.askvg.com/how-to-get-the-good-old-wordpad-without-ribbons-working-in-windows-7/

Har ikke prøvet ovenstående, så meld glad tilbage; andre kan måske også ha'
glæde af det.

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-09-10 14:06

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> Men ikke alle er glade for den nye WordPad i Win7, så:

Nej

> [...]
>
> Har ikke prøvet ovenstående, så meld glad tilbage; andre kan måske

Jeg prøvede lige at lægge den "gamle" ind på en Win7 maskine efter den
beskrivelse - det fungerer fint

Jeg downloadede de to filer og kaldte dem begge Wordpadx og lade dem
sammen med de originale Wordpad-filer og rettede så genvejen til Wordpad
på mit skrivebord til Wordpadx - så kører jeg med den gamle Wordpad

Tak

Jan

Fra : /John

Dato : 16-09-10 15:07

> [...]
> sammen med de originale Wordpad-filer og rettede så genvejen til Wordpad
> på mit skrivebord til Wordpadx - så kører jeg med den gamle Wordpad

Velbekomme, og tak for din tilbagemelding :)

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-09-10 16:57

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> Velbekomme, og tak for din tilbagemelding :)

Jeg kunne ikke få den til at erstatte den "nye" Wordpad, som jeg ville
først - men jeg gad heller rode så meget med det, når den "gamle" kører
fint fra sin egen genvej på skrivebordet.

Hvis jeg prøver at slette eller rename den originale til noget andet, så
får jeg at vide, at det kan jeg kun, hvsi jeg overtager ejerskabet af
den......

Ikke så mærkeligt - det er jo Windows 7, så den skal jo brokke sig lidt,
når man piller

Jeg prøvede så at overtage ejerskabet af filen - og det går også godt.

Når jeg så prøver at rename den igen, så får jeg at vide, at det skal
jeg have tilladelse fra "Jan Vestergaard" for at måtte gøre - men det er
jo mig selv og jeg har administrator rettigheder og der er ikke andre
brugere - og sikkerhed er sat helt i bund, så jeg må (næsten) alt.....

Så gad jeg ikke lige mere

Jan

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-09-10 18:06

/John skrev:

> Joee.. det kan man skam, og det har nogen allerede puslet med:
>
> "Windows 7 Wordpad_2009 for Xp, Vista":
> http://www.wincert.net/forum/index.php?/topic/5806-windows-7-wordpad-for-xp-vista/

Den har jeg så prøvet på min XP maskine, og min
dom er: Ja, den er bedre end XP's originale
Wordpad, men ikke så veludstyret som Windows
7 Wordpad.

> Men ikke alle er glade for den nye WordPad i Win7, så:
>
> "How to Get the Good Old Wordpad (without Ribbons) Working in Windows 7?":
> [...]

Jeg er godt tilfreds med min Win 7 Wordpad,
så den skal ikke erstattes. Tilfredsheden
skyldes at det er en mere overskuelig (for
mig) tilgang til ribbon ideen. Efter 6-7 år
med Word 2003 er Word 2007 helt uigennemskuelig
for mig.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : /John

Dato : 16-09-10 19:44

> [...]

> Den har jeg så prøvet på min XP maskine, og min
> dom er: Ja, den er bedre end XP's originale
> Wordpad, men ikke så veludstyret som Windows

Jeg lavede blot en hurtig Google-søgning på subjekt; der findes muligvis
andre og bedre løsninger.

Hvis tilstrækkelig mange mener som du og Jan, vil Bill måske endda overveje
en 'Win7 WordPad for XP', og en 'XP WordPad for Win7' som separate downloads
:)

Tak for dine kommentarer!

John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-09-10 19:46

/John skrev:

>Hvis tilstrækkelig mange mener som du og Jan, vil Bill måske endda
>overveje en 'Win7 WordPad for XP', og en 'XP WordPad for Win7' som
>separate downloads :)

Bill gider da ikke Xp mere, hvilket bl.a. kan ses på IE9

Fra : Carl Drud

Dato : 16-09-10 20:10

"/John" <nogen@pladderballe.ok> writes:

> Hvis tilstrækkelig mange mener som du og Jan, vil Bill måske endda overveje
> en 'Win7 WordPad for XP', og en 'XP WordPad for Win7' som separate downloads

Du kan så tjekke fremskridtet på Bills Twitter side:

http://twitter.com/billgates

Jeg tror ikke program downloads interesser ham særligt meget.

Det er nok ham Balmer fætteren du skal have fat i.

http://www.youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc

--
Carl